obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
uitgaand mailberichten worden geweigerd omdat Server relaying niet toestaan
kreliS1
Jarenlang ben ik klant van Online (vroeger Wanadoo) sinds de Iphone er is heb ik keurig kunnen werken: internetten, mail ontvangen en verzenden. Sinds 3 weken lukt het niet meer om uitgaand te mailen. Dus ook niet snel even - onderweg bijv. - iemand een antwoord sturen.Wachten tot ik weer thuis ben. Op de computer gaat het wel.
Wat heb ik verkeerd gedaan? Twee maal klantenservice langdurig gebeld: eerste keer was het antwoord ontluisterend: nee, dan weet ik het ook niet. Vraag eens bij apple...
Tweede keer klantenservice ook aan de lijn na 35 minuten wachten. Na " een momentje aub...." verbinding verbroken en probleem blijft natuurlijk
Wat nu. Toch maar een andere provider zoeken?
 
I R Baboon
Wat zijn de mail instellingen op de iPhone?
De mail werkt wel als je op je eigen WIFI netwerk zit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kreliS1
DE INSTELLINGEN OP DE IPHONE ZIJN DEZELFDE ALS OP MIJN IMAC (GESUNCHRONISEERD) OP DE THUISCOMPUTER ZIJN ER GEEN PROBLEMEN MET VERZENDEN. IK HEB GEEN EIGEN WIFI MAAR BIJ ANDEREN MET WIFI WERKT HET VERZENDEN PER IPHONE OOK NIET
 
Lutz
Heb je op de iphone de webmail gebrobeerd? Dat zal moeten werken.

Nu maak je voor uitgaande mail gebruik van een ander netwerk: je zit namelijk op een mobiel netwerk. Google eens naar webmail online.nl iphone. Dan komt een website met instelinstructies. (Deze pagina is momenteel alleen in de google cache te zien.)
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik denk dat Lutz gelijk heeft.
Je kan alleen gebruik maken van smtp server van Online op het Online netwerk.
Wellicht dat Online onlangs heeft aangepast. Wij weten van niets daarover.
Maar bij de meeste providers is dat een normale gang van zaken.

Oplossing is om gebruik te maken van de smtp server van de mobiele provider.
Alternatief kan je openbare smtp servers gebruiken, bijvoorbeeld die van gmail.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Mobiel kan ik alleen mails verzenden via webmail als ik niet thuis ben en daar is nog altijd niets in gewijzigd via gmail en Hotmail lukt dat wel zonder webmail.
 
Tiger
Beste kreliS1,

Mischien heb jij hier iets aan maar in principe heeft IR Baboon jou hetzelfde aangegeven.
Even gegoogeld en zie,
voor de meeste mailaccount van providers die ook internet leveren (kpn, ziggo, caiway etc.) wordt gewerkt met smtp-relaying.

je moet bij mailinstellingen en dan bij het account wat niet werkt de smtp-server toevoegen van de verbinding waar je op dat moment mee op internet zit.

zit je op wifi van caiway, dan zul je moeten mailen via smtp.caiway.nl, zit je op je mobiele verbinding van t-mobile, dan voeg je smtp.gprs.t-mobile.nl toe.

de kunst is dus om te weten op welk netwerk je zit en de juiste smtp-server in te voeren.

vermoedelijk heeft de t-mobile medewerker de smtp-instelling van t-mobile ingevoerd maar zit je, als het niet werkt, op een wifi netwerk waar je de smtp-server niet van hebt toegevoegd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitgaand mailberichten worden geweigerd omdat Server relaying niet toestaan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie