obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen internet, wel thuisgroep met vervangende modem
meave
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen want ik wordt hier toch behoorlijk sjachie van.

Sinds woensdag avond heb ik geen internet meer (zit nu op mijn werk) en dus heb ik donderdag gebeld op mijn werk naar Online. Eerst een heel geriedel dat ik thuis moest zijn als ik belde maar ja, heb alleen een mobieltje en dan is zo een servicenummer best wel duur. Goed donderdagavond weer terug opgebeld en verteld wat er aan de hand was. Ik heb geen internet. Ze hebben een doormeting gedaan (wat ze ook wel donderdag overdag hadden kunnen doen vind ik) en toen werd er duidelijk dat er geen signaal door kwam. Ze zouden het doorzetten naar de technische ondersteuning voor eventueel een monteur. Er is toen niets gezegd over wat het probleem kon zijn.

Vrijdag nog een keer gebeld nadat ik een gemiste oproep had voor de planning van de monteur. Die kon pas op zijn vroegst woensdag, zoniet, pas vrijdag komen. In eerste instantie gekozen voor vrijdag omdat ik erbij wil zijn, maar vriendlief die kan er woensdag ook wel bij zijn. dus ik opnieuw opgebeld, zou terug gebeld worden (dus niet!)

Nu heb ik via via een andere modem kunnen regelen ter leen, en dan blijkt dat ik wel thuisgroep heb. Bij nader vragen bij Online, zeiden ze dat ik een kabelbreuk zou hebben. Dit lijkt me niet logisch, want ik heb immers wel thuisgroep. Ook bij eht aansluiten van de modem direct bij eht punt waar de kabel binnen komt, deed de modem het niet. Dus als ik een kabelbreuk zou hebben moet dat buiten zijn. Echter, heb ik een bovenbuurman, die WEL gewoon internet heeft!? Dus dan zou dat ook niet kunnen!

Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

Dingen die ik heb geprobeerd:

Soft reset
hard reset
power eraf en erin...

groet
Meave
 
Lutz
Je hebt een eigen kabel vanaf de telefoon centrale en je buurman ook. Kabels kunnen afzonderlijk breken. Dus dat zegt niets.

Indien je een thuisgroep hebt denk ik dat de DHCP server van het modem het doet. Het Online modem heeft 4 profielen en selecteert het enige profiel wat aktief is. Had je een modem van Online kunnen lenen?

In de FAQ staat welke profielen er zijn en hoe je een modem moet instellen.
Dat neemt niet weg dat bij ontbrekend signaal ook een ander modem geen internet verbinding heeft.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
meave
Hallo Lutz, dank voor het beantwoorden van mijn vraag.

Ik heb een andere modem kunnen lenen die niet van online is.

Ik Ou nog terug gebeld worden gisteren maar helaas is dat niet gebeurd. Ik heb gisteren zelf nog maar een keer gebeld en toen bleek dat de afdeling geen antwoord hasd gegeven op mijn vraag. Ik weet dus niets verder. Hoe laat ze komen en wanneer ze komen. Komt er vandaag toch wel iemand of moet ik echt tot vrijdag wachten. Zelf bvind ik het onvoorspelbaar dat ik gewoon anderhalve week zonder internet zit. Kijk ik snap beat dat men het druk heeft, maar anderhalve week zonder internet zitten vind ik schandalig. Sorry ik ben gewoon boos!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet, wel thuisgroep met vervangende modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie