obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Snelheids verlies
MichaelH
Beste,

Nu meer dan een jaar heb ik het 30 Mb/s abo van Online.
Op mijn adres zou 26 Mb/s haalbaar moeten zijn. (drempelwaarden van Online 21 - 26 Mb/s)
De snelheid was bij het aangaan van het abo prima maar is nu gezakt naar 17 Mb/s op de Huawei.
Het viel mij op dat de modem niet de laatste firmware had zoals deze hier op de site staat.
De firmware op de modem is nu de laatst beschikbare.

De klantenservice geeft aan dat er inderdaad een probleem is maar kan deze nog niet vinden.
bij elke restart van de modem is de intrainwaarde ~17 Mb/s

Iemand hier een idee.
Welke instellingen moeten aanwezig zijn voor het 30 Mb/s abo?

Dit modem is voorheen gebruikt voor het 20 Mb/s abo op ons oude adres.
Misschien dat hier het probleem ligt.

Groet, Michael

4412899529 Dit is draadloos gemeten maar klopt met de waarde op de modem - draadloos verlies.
MichaelH voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door MichaelH op 06 juni 2015, 10:19
 
Tiger
De theoretische maximale snelheid wordt meestal niet gehaald.
Heb je al een hardreset gedaan?
De Huawei is geschikt voor het 20 en 30 Mbps pakket dus daar ligt het niet aan.
En is er niets gewijzigd aan de configuratie en/of zijn alle aansluitingen gecheckt of die nog in orde zijn.
 
I R Baboon
Hoe is het modem aangesloten op de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MichaelH
@ I R Baboon : Kort 2-draads telefoondraad op aansluitpunt meterkast. (oude versie aansluitpunt)

@ Tiger: Heeft altijd goed gewerkt. Geen enkele resetvorm geeft resultaat. Geen aanpassingen gemaakt.


Het probleem is spontaan ontstaan en Online geeft ook aan dat er een probleem is.
Bij elke reset is lijnsnelheid vrijwel hetzelfde, rond 17 Mb/s.
Heb wel een keer de stekker van het modem moeten trekken waarschijnlijk na onderhoud van Online.
Ik heb ook geen idee waarom de laatste firmware niet automatisch is geïnstalleerd.
 
Tiger
Het kan best zijn dat het altijd goed gewerkt heeft maar alles kan op z'n tijd stuk gaan of problemen geven en nu werkt het niet meer naar behoren want je hebt snelheid verlies.
Het zou fijn zijn als je een kennis hebt met een zelfde modem zodat je kan testen of de oorzaak daar aan ligt om dat uit te sluiten.
Maar je gaf ook al aan dat de klantenservice bevestigde dat er een probleem was alleen heb je nog niet van hun gehoord wat nu het probleem is.
 
MichaelH
Klopt helemaal.
Het is net of er maar een 20 Mbit/s op de lijn staat nu.
Ik zal de modem eens een nachtje rust gunnen.
 
I R Baboon
Je hebt wel degelijk een VDSL2 verbinding.
Staat gewoon in je statusoverzicht van je modem en je kan bijna 3 Mbit/s uploaden.
ADSL2+ zit maximaal op 1 à 2 Mbit.

Zit er geen aftakking op dat aansluitpunt in de meterkast?
Zoals naar een slaapkamer bijvoorbeeld?
Als dat zo is, moet die vertakking weg.
Het modem moet solo en direct aan je hoofdaansluitpunt zitten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MichaelH
4418419347

Aftakking gevonden diep in het oude ISRA.Yeah
 
I R Baboon
Dat is mooi...Thumbs Up

VDSL2 is erg gevoelig voor dit soort problemen.
De aftakking vormt dan een soort antenne om storingen mee op te vangen.
En die ruis drukt dan de snelheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheids verlies', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
onjuiste snelheids toezegging Online om abonnementjes binnen te halen? Klacht over Online : 17 04 jun 2014
Modem resets na oplossen snelheids probleem. Storing : 11 10 jun 2009
Max snelheids'bepaling' Wanadoo website Snelheid : 11 05 mei 2006