obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
onjuiste snelheids toezegging Online om abonnementjes binnen te halen?
jist
Na een aantal jaren een redelijk standaard internet abonnement bij Online te hebben gehad, werd ik onlangs benaderd of ik niet wilde upgraden naar een alles-in-één pakket met tv erbij.
Leek een goede optie om te gaan doen, en na advies van de medewerker die o.a. ook lijnmetingen heeft gedaan was het aantrekkelijk om te upgraden naar 50mb snelheid.
Hij heeft me toegezegd dat de lijn/afstand tot kast etc. hier zeker goed genoeg voor was, en dat in praktijk 45 tot 48 te verwachten zou zijn.
In een tweede geprek is dat nogmaals bevestigd.
Bovendien heb ik later nog een bevestigingsmail van Online ontvangen waar ze ook nog eens melden: "De verwachte snelheid van uw Ultrasnel Internet 50 Mb/s verbinding ligt tussen 44 en 48 Mb/s (downstream)."

Volgens Online is mijn abonnement nu ook echt omgezet en actief (de TV ontvanger is nog niet geleverd vanwege vertraging bij Online)

Mijn snelheid blijkt echter identiek gebleven aan mijn oude verbinding. (+/- 26mb)

De helpdesk van Online gebeld, en nu zeggen ze gewoon keihard "U kunt op uw adres niet meer halen dan zo'n 28mb"

En dit durven ze dus met droge ogen ook nog eens "FiberFast Ultra" te noemen.
Ongelofelijk.

Nu kan ik weer aan de bak met ze om het op te lossen, of liever maar helemaal te vertrekken bij Online.
Ik ben inmiddels te vaak keihard onjuist voorgelicht bij de diverse providers. Online is blijkbaar van hetzelfde allooi?
Vooral goed georganiseerd om meer geld uit je portemonnee te halen.

Ik vrees een lange strijd met weer veel telefoontjes en eventueel brieven.
Zucht.
 
Lutz
Welke snelheid heeft Online in de bevestiging mail toegezegd?

44 MB/s of 44Mb/s? Let op de spelling van de letter b...

In feite heeft Online een contract aangeboden met bepaalde snelheiden, waarop ze later weer zijn terug gekomen.

Nu is het de vraag, of Online minimaal 44MB/s heeft toegezegd of als verwachting vrijblijvend heeft afgekondigd.

Maar je kan altijd nog eens de verkoopafdeling bellen en hun vragen, of men dat op een klantvriendelijke manier wil oplossen.

In ieder geval sterkte toegewenst...

Disclaimer: Voor de goede orde wil ik ter overvloede vermelden dat dit forum onafhankelijk is van online.nl en wij geen meening hebben over hoe online abonnementen verkoopt.
Gewijzigd door Lutz op 21 mei 2014, 19:33
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist

Quote

Lutz schreef:
Welke snelheid heeft Online in de bevestiging mail toegezegd?
44 MB/s of 44Mb/s? Let op de spelling van de letter b...


Ik heb de betreffende regel uit hun email letterlijk gequoot.
Vanzelfsprekend gaat het allemaal om megabits.


Quote


Nu is het de vraag, of Online minimaal 44MB/s heeft toegezegd of als verwachting vrijblijvend heeft afgekondigd.


Is geen vraag, zie de letterlijke quote van hun mail. (en mijn prima geheugen van het gesprek)

Ze leveren dus nog geen 60% van de snelheid die ze mij beloofd hebben, wat bovendien nog eens zorgelijk kan zijn bij gelijktijdig tv kijken/opnemen/internetten.

Quote


In ieder geval sterkte toegewenst...


Thnx.
Ik houdt jullie op de hoogte. Ook indien ze het netjes met me gaan oplossen.
 
Lutz
Zoals je schreeft heeft onlin 44Mbit/s aangeboden, maar willen nu duidelijk minder leveren? Indien ze meer dan 10% afwijking hebben, dan kan je hun erop aanspreken.

Dat zal ik doen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist
Ok, bedankt Lutz.
Kan ik dat van die 10% ergens op hun website terugvinden?
 
Lutz
Nee, dat kan je niet. Maar ze geven minimaal 44Mb/s aan. Het is algemeen geaccepteerd, indien men meer dan 10% ernaast zit, dat dat recht geeft om een contract open te breken. Maar het hangt in feite ook nog af hoe online deze 44Mb/s heeft aangekondigt. Kan je de betreffende regel hier posten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist

Quote

Maar ze geven minimaal 44Mb/s aan. Het is algemeen geaccepteerd, indien men meer dan 10% ernaast zit, dat dat recht geeft om een contract open te breken. Maar het hangt in feite ook nog af hoe online deze 44Mb/s heeft aangekondigt. Kan je de betreffende regel hier posten?


Die regel staat al in mijn originele post.
Bovendien nemen ze volgens mij zo'n beetje alle gesprekken op, dus ze kunnen het ook nog eens zo terugluisteren.
 
Lutz
Dan heb je een punt om aan te kaarten indien ze meer dan 10% eronder zitten.

Heb je al gekeken wat kpn dochters op je locatie kunnen leveren?

Indien Online echt te ver ervaan af zit dan kan je overgaan naar een ander provider.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist
Kleine update,

Online heeft me nog niet uitgelegd waarom de commerciele afd. na lijnmeting zegt 50mbps te kunnen leveren, en de helpdesk na oplevering zegt dat dit niet kan op mijn adres.
KPN monteur komt morgen langs om te kijken of er misschien ergens een storing is, dus er is nog wat hoop.
 
jist
Ok,

Ere wie ere toekomt.

Online heeft steeds vlot met me gecommuniceerd en actie ondernomen.
Een monteur van KPN is langsgeweest, en het blijkt nu dat de bekabeling vanaf de verdeelkast (een paar honderd meter verderop) naar mijn straat/buurt wat verouderd is.
KPN zal hier verder ook geen investeringen meer in gaan doen. (fiber waar blijf je...)

Online erkent nu deze problematiek, en erkent dat ik (maar waarschijnlijk dus niet opzettelijk) niet realistisch en juist ben voorgelicht, en gaat mijn abonnement weer helemaal terugdraaien naar zoals het was.

That's all folks!
Gewijzigd door jist op 27 mei 2014, 19:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onjuiste snelheids toezegging Online om abonnementjes binnen te halen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie