obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Niet verzonden modem bij een nieuwe klant
wiskeydono
en nu zijn we in de malle molen die monteurs heet terecht gekomen.
De online monteur meld het verkeerde ticket terug naar Online. KPN zegt dat ze gisteren zouden komen tussen 16:00 en 18:00, niemand geweest. Vandaag online weer gebeld, de medewerker die toen ik gisteren om 18:15 belde, heeft het ticket nr niet volledig ingevuld, dus de medewerker van vandaag wist niet alles. Hij geeft aan dat hij weer een andere collega KPN zal laten bellen die dan mij weer zouden bellen om een afspraak te maken......I'll wait and bleed
 
Tiger
Dus 29/6 zou de lijn actief moeten zijn volgens opgave van Online en nu 11 dagen later hebben ze nog altijd niet de zaak in orde ik noem dit puur wanbeleid zeker als een medewerker v.d. helpdesk een ticket nog niet fatsoenlijk kan invullen.
Eigenlijk betekent dit dat Online zich gewoon niet aan de afspraken houd en het ergste is dat volgens mij niemand daarover afgerekend wordt bij Online.
 
wiskeydono
Na een dag weer bellen, is KPN vanochtend schijnbaar in de schakelruimte geweest en geconstateerd dat daar alles goed staat, dus moet het tussen de schakelruimte en het isra punt zitten, KPN belde mij op om een afspraak te maken voor de monteur om binnen te komen kijken.

Dat zou de vorige keer ook gebeuren maar toen is niemand komen opdagen.
Dus ik ga hopen dat ze vandaag wel komen en het dan ook kunnen oplossen...niet dat ze de grond moeten gaan opentrekken ofzo...maar goed dit laatste gedeelte kan Online niet veel aan doen, maar alles waar ze wel zelf de hand in hadden is allemaal fout gelopen waardoor er onnodig vertraging is opgelopen.

maar als alles voor volgende week woensdag werkt en de snelheid is naar behoren dan zullen we het eens gaan hebben over compensatie.
 
wiskeydono
Boeren burgers en buitenlui ik ben eindelijk online met online, niet te geloven.
De kpn monteur heeft wat aangezet in de cenrtale en toen poef deed alles het.

Ik snap alleen niet waarom dat niet alleen 29-06 al gebeurd is, als online niet alle andere steken had laten vallen had dat 02-07 al opgelost kunnen zijn.

Maar goed, net effe een speedtest laten uitvoeren,
ping 29 ms down 18,51 Mbps en up 4,17 Mbps

Niet helemaal de ingekochte 30 Mbps (maar meer dan de postcode checks aangeven) maar ik ben voorlopig content, vanavond effe tv checken en kijken wat er overblijft.

Bedankt voor het klankbord zo ver.
 
wiskeydono
Na een weekend testen e.d. blijft de verbinding rond de 18 Mbps hangen.

Ik heb bij het netflix (via google chromecast en dus wifi) kijken zaterdag 4x een uitval gehad en gister avond weer 1x. Terwijl als ik via de wifi van de buren ga, valt hij niet 1 keer uit. Toen ik nog ziggo had viel deze ook nooit uit.

Als ik een ping doe vanuit mijn telefoon via wifi naar het Zyxzel Modem/router, krijg ik 60% packetloss, is dat normaal? Ik weet dat pings kapot gaan als op het zelfde moment het modem ook pinged, maar is dan 60% normaal?

Als ik overigens ping vanuit een pc via wifi krijg ik geen packetloss, dus ik weet niet zeker hoe dat bij de chromecast zit.

ahja en deze ochtend als ik de m7 stb aanzet krijg ik 4 stippen in beeld waarvan er 2 groen zijn de andere 2 knipperen, maar hij loopt na 20 min nog niet door. stb uit gezet, netwerk kabel eruit en erin, modem aan en uit gezet..niks helpt.,heb maar een incident in geschoten bij de helpdesk.

Begin zo wel heel erg spijt te krijgen van mijn switch.
 
Lutz
Misschien is je wifi kanaal overbelast. Ik gebruik zelf wifi analyzer. Zet je modem op een ander kanaal.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

wiskeydono schreef:


ahja en deze ochtend als ik de m7 stb aanzet krijg ik 4 stippen in beeld waarvan er 2 groen zijn de andere 2 knipperen, maar hij loopt na 20 min nog niet door. stb uit gezet, netwerk kabel eruit en erin, modem aan en uit gezet..niks helpt.,heb maar een incident in geschoten bij de helpdesk.

Begin zo wel heel erg spijt te krijgen van mijn switch.

Tja goede raad is duur ik zou tegen anderen zeggen als je geen spijt wilt krijgen na een overstap
"Bezint eer gij Begint".
 
wiskeydono
Hoi Lutz, believe you me, ik heb elk kanaal geprobeerd, het is bij ons in de wijk zo erg dat ik ongelogen 14 a 15 zenders binnen krijg, er is er zelfs een met -10db die niet eens bij mijn buren staat, das praktisch de accesspoint naast je neus hebben staan.

Maar goed de wifi van de Zyxzel (-40db) blijk niet zo goed/sterk als die van het ubee modem van Zggo.

Ik heb gisteren een speedtest gedaan met de latop rechtstreeks op het modem en ik kreeg netjes constant de 30 Mpbs die ik inkoop, dus daar geen probleem.

Ik ga denk ik toch maar zoveel mogelijk op bekabeld netwerk over, zeker wat het streamen van netflix betreft. Jammer dat de netflix app van mn samsung smart tv zo buggy als hell is en dat mn google chromecast alleen via wifi gaat, dus ik moet overwegen nog een los kastje aan te schaffen bv appleTV schijnt ideaal voor netflix te zijn.

terugkomende op het m7 stb probleem, gisteren toen ik thuis kwam zette ik hem aan en ging de firmware update (wat het dus was) in een keer door en had ik tv..nog geen 10 min later kreeg ik in een keer het login scherm van de zyxzel router op de tv via dus die m7 stb...wut?

Wist niet eens dat dat een mogelijkheid was, maar tv ontvangst deed dus ook helemaal niks meer.

En weer twee stippen in beeld, helpdesk gebeld, na wat standaard zaken afgelopen te hebben zou men het binnen 5 dagen voor me proberen op te lossen moewahahaa 5 DAGEN?

Juist I hang my head and cried, dus na opgehangen te hebben heb ik wederom maar weer alles uitgetrokken (kabels en voeding) en toen schoot ie ook weer meteen door en kon ik tv kijken. Ik heb hem daarna nog een paar keer aan en uit gezet en hij lijkt verder goed te gaan. Ik blijf er verder vanaf en haal zeker de stroom er niet meer vanaf :-P

anyhow, ik ben onder andere overgestapt vanwege de kosten, maar de extra dingen die ik nu eventueel wil/moet aanschaffen om hetzelfde stabiel netwerk terug te krijgen als bij Ziggo, over stijgt het eerste jaar 12 euro per maand en het 2de jaar 6 euro per maand en dan vergeet ik even de kosten die ik gemaakt heb met het bellen van de helpdesk, toch al minimaal 20 euro (via mobiel)
 
Lutz
Waar je geen kabels naar toe kan trekken kan je gebruik maken van het homeplug systeem, waarbij je via de stroomkabels data kan versturen. Dan kan je dicht bij het televisie ook nog yo een homeplug access point neerzetten.

Zelf heb ik in mijn huis op de eerste verdieping een echte AP neergezet, waarmee ik het hele huis en tuin kan afdekken. Probeer voor de gein eens kanaal 13. Misschien werkt die beter.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
De kosten die je bespaart wegen niet op tegen de ergernis en frustratie van hetgeen Online in sommige pakketten aanbied.
Het is betreurenswaardig hoe op dit gebied Online met hun klanten omgaat door ze continue in de kou te laten staan.
Er zullen best klanten zijn die met dit pakket geen probleem hebben maar je leest steeds vaker hoe machteloos en gefrustreerd klanten zijn die hier wel mee geconfronteerd worden.
Blijft alleen de vraag over welke instantie kan Online hiervoor op de vingers tikken maar dan wel hard genoeg.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet verzonden modem bij een nieuwe klant', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie