obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Eigen Modem
FredF
Ik doe dingen met Opensim, daarvoor is het nodig om verschillende poorten te forwarden.
Op dit moment werkt dat met de Huawei HG655d , maar daarvoor moet ik eerst de firmware downgraden naar die met de busybox

1 Is het mogelijk om een eigen modem te gebruiken
2 zo ja welk modem is daar het beste geschikt voor.
Ik heb een 30Mb VDSL erbinding ( volgens mij is het VDSL+, maar ik kan het nergens terug vinden)

Volgens mij is het niet mogelijk om met een eigen modem de telefonie van Tele2 te gebruiken.
Maar voor 9 euro per jaar kun je al VOIP betrekken, zie http://www.cheapconnect.net/prepaid-voip/
Zijn daar ervaringen mee?
 
Lutz
Voor de internet verbinding zelf kan je een eigen modem gebruiken. Je kan uit je Huawei modem uitlezen, of die als ADSL of VDSL modem wordt gebruikt.

Wil je een eigen modem, dan moet dat zowel ADSL als ook VDSL aan kunnen alsmede VoIP.

De VoIP gegevens moet je uit de Huawei modem uitlezen. Zoek eens op dit forum naar firebug en lees de FAQ na.

Ik heb geen telefonie van Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik zou inderdaad eerst kijken wat voor type verbinding je hebt.
Je kan alles in de Huawei Status -> Wan pagina's terugvinden.
Die gegevens kan je dan ook overzetten naar je nieuwe modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Bedankt voor de reactie.
Bij status WAN staat VDSL2
Als ik het goed begrijp uit het forum moet een Fritz!Box als eigen modem zonder meer werken als ik tenminste alleen Internet van Online gebruik.
Als ik een willekeurige op marktplaats koop werkt die dan zonder meer of zijn er ook met provider firmware?
Ik begrijp ook uit het forum dat er Fritz!Box types zijn waar een VoIP adapter (ATA) in zit. Die ATA's zijn ook los te koop.
Ik las ook ergens dat je die Fritz!Box dan moet configureren voor de landcode ( en misschien ook wel het kengetal)
en ook las ik dat niet altijd het nummer goed wordt weergegeven. Dat probleem heb je misschien niet met een losse ATA.
 
I R Baboon
Een Fritzbox heeft per definitie een ingebouwd VOIP adapter.
Dat is juist een van hoogtepunten van dat merk.

Als je een VDSL2 lijn hebt, moet je kijken naar een model dat ook VDSL2 aan kan.
Daar zijn er meerdere types van.
Als het een model uit de winkel betreft, zou die altijd moeten functioneren met Online.
Op Marktplaats vind je veel modellen van andere providers zoals Xs4All.
De meeste werken wel met Online, maar het is altijd een beetje uitkijken. Er zijn geen garanties.

Die telefonie problemen zullen voor een groot deel te maken hebben met de specifieke firmware van providers.
De meeste modellen hebben geen problemen met Online.

Het is altijd een beetje uitproberen zonder garanties, maar er zijn al zoveel klanten met eigen modems.
Ik denk niet dat je grote problemen zult hebben.

Leesvoer: Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
Gewijzigd door I R Baboon op 30 juni 2015, 23:49
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Ik heb inmiddels de Fritz!Box 7390 binnen.
Zojuist heb ik alle settings van de Huawei in een Document geplakt, voor het geval dat ik het toch misschien nog eens nodig heb.

Via Firebug heb ik geprobeerd om SIP account nummer en Wachtwoord uit te lezen en ook wachtwoord bij het Lokale SIP-poort: 6050
In het Firebug veld onderaan zie ik wel info staan, maar het lijken meer variabelen en niet het echte Sip nummer ed

4-7-2015: Ik heb de modem inmiddels aan de praat inclusief en zonder veel problemen de portforwarding!!
Alleen is mij nou niet duidelijk geworden uit het forum of ik hier ook mijn telefoon op kan gebruiken en hoe dat dan zou moeten.
Ik heb ( nog) een telefoon abonnement.

Inmiddels heb ik ook een VOIP telefoonnummer toegewezen, alleen die instellingen gaan niet goed, ik krijg telkens de melding 1 telephone number enabled, none of these registered.
Overigens kan ik alleen maar de standaard en Advanced mode bij de Fritz!box selecteren. Ook bij systeem staat Expert er niet bij

Na enig zoeken lukt het bellen nu ook. Het enige wat ik jammer vind is dat ik altijd met het internationale nummer gebeld moet worden en ook dat de gene die ik bel ook dat internationale ziet.
Gewijzigd door FredF op 04 juli 2015, 16:09
 
I R Baboon
Super!

Cheer
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Ik ben ingegaan op een aanbod van Online voor een all-in contract.
Voor mij houd dat in dat ik meer krijg voor een lager maandbedrag.
Omdat daar telefonie ook bij inzit ben ik aan het zoeken geweest op dit forum.
Volgens de volgende procedure is het mij gelukt om dat in de Frizbox werkend te krijgen:
Eerst de SIP gegevens uit de HUAWEI modem lezen via Chrome.

Als je inlogt op je modem vind je bij Basis > Voip de gegevens van de SIP server,
in het tabblad SIP account zal je zien dat bepaalde delen verborgen zijn door bolletjes.
In geval van Google Chrome kan je op de volgende wijze achterhalen wat er achter die bolletjes zit:•Rechtermuisklik in het vakje
•Element inspecteren
•type="password" veranderen in type="text"
Hierna verschijnen de gegevens in beeld.

Vervolgens in de Fritzbox 7390:
(ACCOUNT INFORMATION)
Telephone provider = Other provider
internet telephone number = XXXXXXXXXX ( zonder landnummer )
Username = XXXXXXXXXX( zonder landnummer )
Password = XXXXXXXX
Registrar = en.telio.nl
Proxy server = en.telio.nl
(TELEPHONE NUMBER FORMAT)
DTMF transmission = Automatically
vink aan: Always register via an internet connection.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie