obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
instellingen fritzbox
dutch1
dag, voorheen hier klant geweest.
nu telfort, maar denk erover vanwege de prijs terug te ekren.
ik gebruik nog steeds mijn fritzbox in combiantie met de dectset.
Welke zijn de instellingen?
is het nog steeds mogelijk on het eigen modem te gebruiken in combinatie met de eigen VoIP?
En bij invoer van CheapConnect-nummer geen problemen?

Graag even een reactie.

dutch1
 
Tiger
Heb je al in de FAQ gekeken bij de instellingen eigen router.
 
dutch1
Hello Tiger,
Allereerst dank voor je reactie.
Ik heb voorheen een Fritz gebruikt bij online, en die werkte uiteindelijk erg goed.
Wil nu als voorheen ook de telefoonlijn weer gaan gebruiken met de fritzbox.
Weet je of dit nog steeds kan je eigen VoIP gebruiken?
Ik krijg daar niet echt duidelijke antwoorden op.

dutch
 
Lutz
Dat is moeilijk te voorspellen voor mij. Ik ga voor het gemak ervaan uit dat je Fritz!Box wel VoIP aankan. Volgens Online neem je dan alleen internet van hun afl.
Online heeft het recht VoIP porten te blokkeren. Meestal doen ze dat alleen in het modem, en dat van hun gebruik je niet. Op de ander kant is Online bezig om de gebruikers aan hun modem te koppelen. Of ze dat bij jouw geval ook zullen doen weet ik niet. Waarom bel je niet gewoon met Online en je gaat vragen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Welk abonnement had je in gedachten? Welk type Fritz?
Want dat bepaald voor een groot deel of je de oude Fritz mee kan nemen naar Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
Dag allen en dank voor de suggesties en antwoorden.
Vooraf Ik heb via de FAQ een overzicht gezien van de instellingen.
Echter dacht ik dat het PPPoa 1483 bridge moest zijn, dat staat mij in ieder geval bij van vroeger.

Ik heb een Fritz 7360
En een telefoonnummer bij CheapConnect.
Verder gebruik ik VoIP
En geef les als vrijwilliger Engels aan Chinese QT-site.
Op dit moment heb ik Digitene van EDP-Net.
Maar ik heb begrepen dat ik dat hier ook zou kunnen krijgen als toetje.

Ik denk het goedkoopste abonnement te nemen, d.w.z. ADSL-Basic of ADSL-Direct.

Hopelijk voldoende antwoorden.

dutch1
 
dutch1
Dag allemaal,

Na enkele jaren Telfort toch gekeken naar Online en nu
met TV.
Volgens de mensen van Online staan alle poorten open en is er niets geblokkeerd
Gebruik nog steeds mijn vertrouwde Fritzbox 7360 en heb daarin nu ook VPN en de dect-set staan.

Ben een beetje bang om de beslissing te nemen naar Online over te stappen.
Ook omdat ik verschillende reacties kreeg van de medewerkers.
Als het alleen gaat om het veranderen van de 2 getallen dan zou het geen probleem moeten zijn

Vraag : is dat ook zo.
En hoe te doen mocht ik TV erbij nemen?

dutch / hans
 
dutch1
Dag Baboon,

Ik had de combinatie van internet en tv op het oog.
Mijn Fritzbox is de 7360. (Fritzbox for wlan) Voor zover mij bekend is VDSL dat ik denk ik krijg bij OnLine geen probleem.
Op dit moment heb ik er via 12voip de telefoonlijn op staan en het telefoonnummer bij cheapconnect.

Het telefoneren houd ik in eigen hand gezien het feit dat ik alleen veel bel met de kinderen in US en Aussie en verder naar China.
Dat is de belangrijkste reden van het VoIP belen, met behulp van de fritzbox.
Tevens is de Fritzbox mijn VPN.

Hopelijk is dit voldoende om je een inzicht te geven in de situatie.

Ben erg onzeker omdat ik hier en daar lees dat andere instellingen met de Zyxel niet zouden worden geaccepteerd, of dat de fritz direct aan de muur niet zou werken.

dutch1
 
I R Baboon
Internetten en bellen is het probleem niet.
Dus je kan de Fritz direct aan je telefoonlijn hangen als modem.

Pas bij tv wordt het moeilijker. Daar weet ik niet genoeg van om maar iets op te zeggen.
Een alternatief is om de Fritz achter het Online modem neer te zetten als cliƫnt.
Dan kan je TV kijken en gebruik maken van alle features van de Fritz.
Alleen zit je dan wel met twee aparte apparaten in de meterkast.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie