obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
HG655D in bridgemode zetten
LRosenbrand
Beste,

Ik heb thuis een Huawei HG655D en omdat ik wat wireless problemen heb wil ik deze oplossen door het modem op bridge mode te zetten en er een Linksys EA2700 er op aan te sluiten.
Nu heb ik ook telefonie en TV via de HG655D. Blijft dit werken als ik het TV kastje over zet op de linksys router? Telefonie hoeft van mij niet te werken maar het was toentertijd de beste aanbieding.

Mvg,

Lennart
 
Tiger

Quote

LRosenbrand schreef:

Beste,

Ik heb thuis een Huawei HG655D en omdat ik wat wireless problemen heb wil ik deze oplossen door het modem op bridge mode te zetten en er een Linksys EA2700 er op aan te sluiten.
Nu heb ik ook telefonie en TV via de HG655D. Blijft dit werken als ik het TV kastje over zet op de linksys router? Telefonie hoeft van mij niet te werken maar het was toentertijd de beste aanbieding.

Mvg,

Lennart

Je geeft aan dat je wireless problemen hebt maar niet welke want er kunnen diverse problemen met de wifi zijn. Er kunnen b.v. veel wifi's in je directe omgeving zijn en als je op hetzelfde kanaal zit of er kort bij dan word je wifi signaal verstoort en kan je verbinding wegvallen.
Download eens inSSIDer dan kan je zien welke wifi 's en op welk kanaal in je directe omgeving zitten.
En of de TV via de linksys kan werken weet ik niet want ik heb geen TV van Online.
 
LRosenbrand
Ja, mijn probleem is niet de omliggende netwerken maar dat wanneer er veel apparaten op het netwerk zitten dat de wireless verbinding niet goed werkt.
Tevens wil ik aan bepaalde apparaten/mac adressen een vast IP adres toekennen en dat wil ook niet in de HG655D. Een permanent lease lost het voor mij ook niet op.
Het gaat mij dus ook niet om de wireless problemen want die ondervang ik met de Linksys. Het gaat mij er vooral om dat wanneer ik het modem in bridge mode zet dat TV met het M7 kastje nog gewoon blijft werken.

Maar toch bedankt voor je antwoord en zal inSSIDer ook eens downloaden. Nooit verkeerd om goede tools te hebben Smile
 
Lutz
Ik denk dat je toch een draadloos probleem hebt. Wifi van het Huawei modem is niet op zijn best. Ik zal de oplossing eerder zoeken in het bijplaatsen van extra access points. Bij mij zelf staat wifi op het modem uit en ik gebruik 2 AP om mijn huis af te dekken.

Zie het zo: je hebt een beperkte bandbreede over wifi. Indien nu veel apparaten op je wifi zitten dan wordt het traag.

Indien je beter perfomance wil dan moet je een 5GHz AP kopen en ervoor zorden dat je apparaten dat ook aankunnen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Je moet je twee problemen apaart behandelen. Over het in Brug mode zetten van het Huawei modem vindt je hier veel informatie.

Vast adressen toekennen doe je in de apparaten zelf.

Ik geef b.v. also DHCP lease uit 192.168.1.51 t/m 120. Dan zitten mijn AP op 10 en 20. Servers zitten bij mij boven de 200.

Wat je vermoedeliojk wilt is dat de apparaten ieder keer hetzelfde IP adres krijgen. Ik ben vergeten hoe je dat op de HUawei kan instellen. Misschien was het yo dat je de DHCP lease time op 10 dagen kon zetten.

Ik denk Huawei in Bridge mode betekent geen televisie meer. Kwam hier ook vaker aan de orde.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655D in bridgemode zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie