obey-robots.txt
17 Januari 2017, 09:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [140 stemmen]
61% [140 stemmen]

Stemmen: 229
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale

earlyhchicken
Beste mensen,
Ik gebruik al jaren mijn Fritzbox 7340 modem in combinatie met een Online.nl 30/3 VDSL-verbinding. Ongeveer 2 weken geleden heeft Online een gepland en aangekondigd onderhoud/upgrade in de wijkcentrale uitgevoerd om 'hogere internetsnelheden mogelijk te maken'. Sinds de upgrade komt mijn Fritzbox niet meer online. Het originele modem van Online werkt wel. Om een defect aan de Fritzbox ui te sluiten heb ik een tweede Fritz van hetzelfde type geprobeerd, maar zonder success. De Fritz blijft staan op 'training'. Ik heb niet het gevoel dat de Fritzbox enig signaal op de lijn 'ziet'.

Ik heb de Fritzbox helemaal gereset d.m.v. een recoveryimage van de AVM-site. De laatste firmware draait op de Fritzbox (99.06.06)

De instellingen van de Fritzbox zijn te zien in de bijgesloten screenshot 'Fritz-instellingen'. Deze instellingen werkten voor de upgrade.

Als ik in het originele modem van Online.nl kijk (Huawei HG655D), zie ik dat VDSL2 nu wordt gebruikt. Voor de upgrade was dit volgens mij VDSL. Volgens de helpdesk van Fritz moet de 7340 met VDSL2 overweg kunnen.

In de bijlage Huawei-instellingen.pdf staan screenshots van de verbindingsinstellingen van het werkende Online.nl modem. Ik zie dat 'PTM' wordt gebruikt. Kan ik dit ergens in de Fritsbox kwijt? Hebben jullie nog tips en tricks om de Fritzbox online te krijgen?

Uiteraard heb ik contact met de helpdesk van Online gehad. Zij ondersteunen geen modems, anders dan die van henzelf...

Alle hulp is welkom!

Vriendelijke groet,
Marcel

Ronsworld
Zit geen screenshot bij.
Maar normaal gesproken zijn de instellingen;

Other provider,

Onder "change connection settings"
VLAN 1001
VPI 8
VCI 35

Rest zo laten staan als wat de FB zelf al aangeeft.

Suc6,

Ron.

Lutz
Welke intrainwaarden toont het Huawei modem?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zeer trage internet Algemeen 27 17 januari 2017, 00:31
Geen toegang meer tot camera's via internet Zyxel meer apparaten aansluiten 8 15 januari 2017, 23:37
Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei Eigen modem configuratie en problemen 8 14 januari 2017, 23:32
TV app voor Android werkt niet meer Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 4 11 januari 2017, 06:41
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo02:34:59
| mRcan08:20:37
| dutch flash09:20:57
| Gamy09:24:10
| Roofdiertje10:44:45
| Roroko11:39:59
| Tiger12:06:35
| Lutz12:23:05
| je_gelooft_he...18:32:00
| phpbb19:03:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing