obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Geen toegang meer tot camera's via internet
studioph
Sinds Online in oktober/november iets heeft gewijzigd kan nik mijn camera's niet meer zien via internet.
Gegevens

Hostnaam: Router
Model nummer: VMG8324-B10A
Serie nummer: XXXXXXX
Firmware Versie: 1.00(AASL.0)C1

Als ik een camera op het netwerk overzicht aanklik en naar info ga zie ik

IPv4 adres: 192.168.1.75
Voeg toestel toe Statische DHCP
(This IP has been occupied by other device.)
MAC adres: XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Adresbron: Static
Soort verbinding: 802.11n
Verbindingssnelheid: 65 Mbps
SSID: ZyXEL4ED727
Verbindingskwaliteit: 72%

De opmerking This IP has been occupied by other device staat ook bij de andere camera's.

De configuratie heeft jarenlang prima gewerkt en zonder dat ik iets heb gewijzigd kon ik opeens niet meer mijn camera's zien via internet

Iemand en idee want ik durf niet te gaan experimenteren met instellingen

Met dank

Bye-happy

Studioph
 
mRcan
This IP has been occupied by other device = Dat de IP gebruik is door een ander apparatuur die je in huis heb. Dus dan moet je weer opnieuw aanpassen je IP bij je camera's en je modem.
IT-Person
 
studioph
Dat begrijp ik maar er is niets gewijzigd in mijn huis en ook niets toegevoegd dus hoe kan het dat deze camera's met vaste IP adressen en poort nummers opeens niet meer worden gezien. Wat wel gebeurd als de camera beweging signaleert wordt de melding per email wel normaal verstuurt zoals altijd al gebeurde. Dus naar buiten wel maar "naar binnen" contact niet ? Enig idee ??

Groet

Studioph
 
mRcan
Je moet er wel rekening mee houden dat er vanaf oktober Online.nl op een nieuwe netwwerk.
Dus op kpn netwerk blijkbaar is je modem dan aan uit gegaan en dan IP die voor de omzet is toegekend na de omzet automatisch ineens naar een ander apparatuur toegekend is die gelijk verbonden is op kabel of wifi. Kijk maar welk apparatuur dat is. Want zelf had dat ook met mijn smart tv.
IT-Person
 
studioph
Is het juist dat het IP adres van mijn Router na de omzetting naar KPN netwerk door Online.nl in oktober 2016 is gewijzigd dus dat ik dit nieuwe IP adres moet gebruiken en klopt het dat dit staat onder
IPv4 Address: in de negende regel van je status overzicht van de ZyXel ?Frown
 
studioph
Na wat uitproberen bleek inderdaad dit adres automatisch gewijzigd te zijn door Online.nl bij de omzetting wel logisch trouwens als je bedenkt dat ze de routers via een andere KPN server nu aansturen dat het IP adres van je router meewijzigde.

Dus als je je apparatuur niet meer ziet check je nieuwe IP adres bijvoorbeeld via www.watismijnip.nl van je router en wijzig in dit geval in je apps de toegangs IP naar je ZyXel router

Succes, bij mij werkt alles weer als vanoudsBye-happy

Studioph
 
Lutz
Fijn dat ook dit probleem is opgelost!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mRcan
Fijn dat het toch opgelost is!
Ik had je al aangegeven dat het door de omzet is gewijzigd is.
Maar ja ik ga zoiezo overstappen van Online.nl naar KPN binnenkort.
Want ben het al zat van ze, ook al ben ik na jaren lang klant van ze.
IT-Person
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen toegang meer tot camera's via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 27 16 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018