obey-robots.txt
23 Maart 2019, 02:26
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [131 stemmen]
64% [131 stemmen]

Stemmen: 204
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken

Geen toegang meer tot camera's via internet

studioph
Sinds Online in oktober/november iets heeft gewijzigd kan nik mijn camera's niet meer zien via internet.
Gegevens

Hostnaam: Router
Model nummer: VMG8324-B10A
Serie nummer: XXXXXXX
Firmware Versie: 1.00(AASL.0)C1

Als ik een camera op het netwerk overzicht aanklik en naar info ga zie ik

IPv4 adres: 192.168.1.75
Voeg toestel toe Statische DHCP
(This IP has been occupied by other device.)
MAC adres: XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Adresbron: Static
Soort verbinding: 802.11n
Verbindingssnelheid: 65 Mbps
SSID: ZyXEL4ED727
Verbindingskwaliteit: 72%

De opmerking This IP has been occupied by other device staat ook bij de andere camera's.

De configuratie heeft jarenlang prima gewerkt en zonder dat ik iets heb gewijzigd kon ik opeens niet meer mijn camera's zien via internet

Iemand en idee want ik durf niet te gaan experimenteren met instellingen

Met dank

Bye-happy

Studioph
 
mRcan
This IP has been occupied by other device = Dat de IP gebruik is door een ander apparatuur die je in huis heb. Dus dan moet je weer opnieuw aanpassen je IP bij je camera's en je modem.
IT-Person
 
studioph
Dat begrijp ik maar er is niets gewijzigd in mijn huis en ook niets toegevoegd dus hoe kan het dat deze camera's met vaste IP adressen en poort nummers opeens niet meer worden gezien. Wat wel gebeurd als de camera beweging signaleert wordt de melding per email wel normaal verstuurt zoals altijd al gebeurde. Dus naar buiten wel maar "naar binnen" contact niet ? Enig idee ??

Groet

Studioph
 
mRcan
Je moet er wel rekening mee houden dat er vanaf oktober Online.nl op een nieuwe netwwerk.
Dus op kpn netwerk blijkbaar is je modem dan aan uit gegaan en dan IP die voor de omzet is toegekend na de omzet automatisch ineens naar een ander apparatuur toegekend is die gelijk verbonden is op kabel of wifi. Kijk maar welk apparatuur dat is. Want zelf had dat ook met mijn smart tv.
IT-Person
 
studioph
Is het juist dat het IP adres van mijn Router na de omzetting naar KPN netwerk door Online.nl in oktober 2016 is gewijzigd dus dat ik dit nieuwe IP adres moet gebruiken en klopt het dat dit staat onder
IPv4 Address: in de negende regel van je status overzicht van de ZyXel ?Frown
 
studioph
Na wat uitproberen bleek inderdaad dit adres automatisch gewijzigd te zijn door Online.nl bij de omzetting wel logisch trouwens als je bedenkt dat ze de routers via een andere KPN server nu aansturen dat het IP adres van je router meewijzigde.

Dus als je je apparatuur niet meer ziet check je nieuwe IP adres bijvoorbeeld via www.watismijnip.nl van je router en wijzig in dit geval in je apps de toegangs IP naar je ZyXel router

Succes, bij mij werkt alles weer als vanoudsBye-happy

Studioph
 
Lutz
Fijn dat ook dit probleem is opgelost!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mRcan
Fijn dat het toch opgelost is!
Ik had je al aangegeven dat het door de omzet is gewijzigd is.
Maar ja ik ga zoiezo overstappen van Online.nl naar KPN binnenkort.
Want ben het al zat van ze, ook al ben ik na jaren lang klant van ze.
IT-Person
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen toegang meer tot camera's via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet valt weg Storing 2 27 januari 2019, 13:20
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 27 16 januari 2019, 19:44
Wel verbinding, geen internet Storing 1 30 december 2018, 10:04
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen 2 19 december 2018, 22:17
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen 4 07 december 2018, 05:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo02:29:41
| stdijk13:37:08
| Esperes 1 dag
| pastadipapa 1 dag
| Gman2018 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2019, 18:48
ik heb 2 probleen met mijn DM800 HD se, probleem 1 na dat alles is geconfigureerd en je dan hem van de netspannig afhaal ben ik alles weer kwijt, het lijkt net of hij zijn geheugen niet vast kan

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30