obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Waardeloos MODEM
str
Ik had een PERFECTE FRITZBOX (7360), maar Online zorgt wel dat ik die niet meer kan gebruiken. Sinds enige weken plotseling geen internet verbinding.
Alle op internet gevonden mogelijkheden uitgeprobeerd, met 3 verschillende Fritzbox-en
Helaas niet werkend te krijgen
Wel verbinding meer GEEN internet. PPPoE Error.

Ik heb van Online een Huawei HG655D
GEEN PORT FORWARDING!!
Gevolg geen toegang meer tot mijn Synology, gevolg Mailserver werkt niet meer

Ik heb van Online een Zyxel
GEEN EXTERNE TOEGANG!!

Wat een waardeloze tent!!!

ADVIES: Geef iets meer geld uit en KIES een Internet provider die wel rekening houdt met zijn klanten
Gewijzigd door str op 30 juni 2019, 18:18
 
jms319
Hallo str,

Is het probleem inmiddels opgelost en werkt je FB weer? In principe heeft je FB bij Online blijkbaar altijd goed gewerkt dus hij zou het gewoon moeten blijven doen tenzij er een andere oorzaak is waardoor hij niet meer werkt.
Je hebt drie verschillende FB-en geprobeerd. Dat is heel handig van je! Waren dat allemaal 7360's of had je er ook andere typen FB tussen? Het is heel gek dat de Huawei en de ZyXel wel verbinding krijgen, maar de FB niet. Je FB zou ook gewoon moeten werken. Het zou wel heel erg toevallig zijn als alle drie de modems -en/of de stroomadapters daarvan- defect zouden zijn.
Ik gebruik momenteel zelf een 7390 en daarmee heb ik gelukkig weinig problemen. Een 7360V1 is al wat ouder en krijgt geen nieuwe FW meer vanaf mei 2017 (van een 7360V2 is de laatste FW van oktober 2018, dus nog wel redelijk recent). Van de FB 73XX-serie vind ik zelf de 7360 de minst goede vanwege de mindere wifimogelijkheden. Maar het blijft een prima apparaat.
Het is mogelijk dat je de FB een langere tijd moet laten aanstaan om een internetverbinding te krijgen. Mocht je dat nog niet hebben gedaan (en je moet nog steeds een ZyXel/Huawei gebruiken) dan zou ik de FB toch nog eens een nachtje aan laten staan en kijken of dat helpt om weer een verbinding te krijgen.
Helaas zijn de door de provider(s) geleverde modems meestal voorzien van een (soms sterk) uitgeklede FW-versie zodat je niet alle instellingen/mogelijkheden tot je beschikking hebt. Voor de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk voldoende, maar niet voor degene die wat meer wil (en kan/moet) instellen zoals jij.
Ik hoop echter dat je inmiddels je FB toch weer aan de gang hebt kunnen krijgen en dat hij weer goed werkt.

Groet en succes!

jms319
 
Amstrong
Hoi samen!

eigenlijk bent ik op de zoek naar een alternatie voor online.nl in plaats van ZyXel, want de modem alleen 2.4Ghz WiFi met snelheden 300Mbps( eerlijk 150Mbps) !Helpless

Uw ervaring zie ik de mogelijkheden, dat FB de kans heeft? 7390 > 7360?
heeft nog andere 5Hz-capabel modem toevoegen kunnen? (misschien HG659, dit is beter model van HG655d en komt van T-mobile (gelijk groep met online.nl) ook Experia box v10?

maar was is hierbij de instellingen of configuratie moet ik invoelen?
Gewijzigd door Amstrong op 05 augustus 2019, 20:17
 
jms319
Hallo Amstrong,

Je kunt altijd proberen of je een andere modem aan de praat krijgt in plaats van de ZyXel. Terug naar de ZyXel kun je tenslotte altijd weer (gewoon weer aansluiten en even wachten en hij zou weer moeten werken).

De modems die je opnoemt komen naar ik aanneem van een andere provider (HG659 --> T-mobile, Experia Box v10 --> KPN?). Meestal worden de modems van de providers voorzien van een firmwareversie die is 'uitgekleed' ten opzichte van dezelfde modem zoals je die zelf in de winkel zou kopen (die heeft de firmware die niet is gelimiteerd). Dat is ook het geval bij de HG655d/ZyXel van Online, waar een aantal mogelijkheden voor de veiligheid of het gemak uit zijn gehaald. Zo kun je dus sommige instellingen niet doen die je misschien wel nodig hebt (telefonie-instellingen bijvoorbeeld). Zal ook gelden voor de andere modems van andere providers. Als je de officiele handleiding van zo'n provider-modem downloadt, zie je vaak heel wat meer mogelijkheden dan je in de versie van de modem van Online aantreft. Voordeel is dat Online je wel kan helpen als je een probleem hebt met je verbinding/modem. Bij een eigen modem, moet je problemen zelf maar oplossen (of de modem van Online weer aansluiten en gebruiken). Een goed idee dus om zeker je ZyXel te bewaren voor het geval dat... (en er is ook een kans dat je hem na afloop van je abonnement moet terugsturen).

XS4-jeweetwel leverde de Fritz!Box bij hun abonnementen met een volledige versie van de firmware van die modem (niet een 'uitgeklede' versie dus). Daar kun je dus wel alle benodigde instellingen zelf op doen.

Voor het instellen ligt er ook aan of je alleen internet afneemt of ook bellen, TV, etc. Voor bellen en TV heb je inloggegevens nodig en die krijg je voor de veiligheid niet van Online maar heb je uiteraard wel nodig om je telefoon/TV te laten werken. Soms kun je ze uit de modem van Online halen maar dat is wel lastiger voor elkaar te krijgen.

Neem je alleen internet af, dan heb je dat probleem niet en kun je je ZyXel in principe redelijk eenvoudig vervangen. Je hebt er (nog) geen logingegevens voor nodig. Let wel even op of je ADSL of VDSL hebt want de instellingen daarvoor zijn verschillend!

Deze draadjes kun je onder andere gebruiken voor de instellingen:
https://online.gebruikers.eu/forum/vi...;pid=53532
https://gathering.tweakers.net/forum/....134.216.6

Mocht je een FB gaan kopen, dan zou ik voor een 7490 of een 7390 gaan. Het zijn de topmodellen (de 7360 en 7340 zijn wat meer uitgekleed en voor de 7390/7490 kun je ook nog updates krijgen. Dat is ook (nog) het geval met de 7360V2. Andere Fritz!Box-en (of andere merk modems) kun je uiteraard ook proberen.

Het kan zijn dat het een paar uur duurt als je alle instellingen goed hebt, voordat je internetverbinding ook werkt. Je moet er dus wel rekening mee houden dat je de modem wat langer aan moet laten staan voordat je verbinding werkt. Zie ook: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53812.

In elk geval succes met uitproberen!

Groet,

jms319
Gewijzigd door jms319 op 07 augustus 2019, 20:24
 
Amstrong
@jms319:
heel bedankt voor uw adviezen en uw tijd genomen ons te delen.Thumbs Up

ik zal proberen.

fijne dag!
 
jms319
Graag gedaan. Succes met proberen.
 
str
Hallo jms319

Ik had op 2 verschillende adressen een Online aansluiting. Één heb ik binnen bedenktermijn opgezegd. De ander (ADSL) heb ik al jaren.
Daarom had ik 2 modems van Online om te testen. Degene die ik heb opgezegd was een 100Mb aansluiting. Bedraad haalde ik de snelheid maar via wifi nog geen 20. Uiteraard weer getest met meerdere devices (2x laptop en 2x mobiel). Ook via een Fritzbox was de wifi snelheid bedroevend. Bij de buren haalde ik met dezelfde devices met gemak de daar beschikbare snelheid via WIFI (100Mb en 60Mb).

Nu het abonnement dat ik al jaren had. Dat ik daar ADSL heb is volgens mij het probleem (sinds 6 juni 2019) Even tussendoor, ik heb meer kennis dan gemiddeld over configuraties van modems dat wil niet zeggen dat ik alles weet, maar als ik iets doe weet ik wat ik doe. Op 6 juni plotseling geen internet meer met de Fritzbox. Zoals ik al schreef heb ik met 3 andere FB getest. met geen enkele verbinding met internet. Ik heb ook getest met de Zyxel die ik op het andere adres had. Mijn zoon heeft een Chromecast die wilde ook niet pairen met de Huawei. Uiteindelijk heb ik die ge-paired met een router die ik via WIFI geconfigureerd had. Dat ging prima tot gisteren. Tijdens het kijken naar Netflix rebooted Huawei zomaar of het werd "extern" gedaan. gevolg, via de router geen internet meer, dus ook geen werkende Chromecast. Alles opnieuw te configureren had geen enkel resultaat, de router maakte via WIFI geen internet verbinding. Uiteindelijk de router bedraad aangesloten, de Chromecast had daardoor weer verbinding met internet. Vanaf 6 juni dus één en al ellende. De beste oplossing is ook voor dit adres maar opzoek te gaan naar een meer betrouwbare provider.
 
jms319
Hallo str,

Vervelend zeg, dat je geen internet nog steeds niet werkt.
Je schrijft dat het bekabeld wel werkt. Kan het zijn dat de problemen aan de verbindingen via wifi liggen? Volgens mij kan de FB7360 alleen de 2.4 ghz-band aan en ik dacht de Huawei en ZyXel ook. Die band is meestal druk bezet waardoor meer storingen optreden. Als je bij de buren 'toevallig' een 5 ghz-verbinding had, was het signaal misschien veel beter en haal je een hogere snelheid. Mijn FB redt het ook niet om een goed draadloos signaal naar de eerste/zolderverdieping te sturen. Bedraad werkt het perfect.

Groet,

jms319
 
jms319
Hallo Str,

Ik hoop dat het je inmiddels is gelukt het probleem op te lossen van de snelheid die je via wifi haalt. Mocht het je zijn gelukt, ben je dan achter de oorzaak van het probleem gekomen?

Groet,

jms319
 
str
Ja inmiddels opgelost.
Binnen 14 dagen na aansluiting!! abonnement bij Online opgezegd.
Wel even erbij vermeld dat ik naar de geschillencommissie zou stappen als de opzegging geweigerd zou worden.
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraak_van_maand/bedenktijd-gaat-na-ontvangst-goederen-in/

Nu bij een andere provider (Youfone via KPN lijn) Ondanks alle slechte reviews (klachten over televisie) werk internet prima. Bij online had ik 100Mbs snelheid Download en haalde met mijn laptop rond de 20Mbs. Nu heb een abonnement met 50Mbs Download en haal met mijn laptop (dezelfde) 62Mbs en 30Mbs UpLoad En....goedkoper. Daarbij kan ik ook nog mijn Fritzbox zonder problemen gebruiken. Dus het PROBLEEM WAS EEN ABONNEMENT BIJ ONLINE.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waardeloos MODEM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie