obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
10 gebruikers op 1 live box
tmoons
Hallo,

ik ben nieuw hier, ik ben al een tijdje gebruiker van de live box en eigenlijk best tevreden. Zelfs zo te vreden dat ik mijn vriendin en haar studenten huis heb aanbevolen om ook een livebox abbo te nemen.

nu is echter de vraag of dat kan. In het huis wonen 10 mensen, die dan allemaal via die ene LB moeten gaan internetten.

De vraag is natuurlijk Kan dat? Het abbo dat gekozen wordt is het ADLS 20 MB abbo.
In het huis is een telefoon lijn van de KPN (analoog). de postcode check is ook ok.

Orange zelf kon niet echt uitleg geven, het enige nummer dat wij konden vinden was van de telefoonische verkoop en die wilde niets zeggen over technische vragen (erg slecht!!)

De vraag is dus:
Kan je 10 mensen via 1 Livebox laten werken.
 
hevi
Er is in therorie geen bezwaar tegen meerdere gebruikers op de Livebox.

Houd er echter wel rekening mee dat goedkoop, snel en goed moeilijk samengaan. Als er tien gebruikers zijn die allemaal tegelijk willen downloaden bijvoorbeeld zal dat zeker van invloed zijn op de response en stabiliteit.

Met andere woorden: als je voor een paar Euro per gebruiker per maand wilt Internetten moet je geen resultaat verwachten alsof je veel meer Euros betaalt.
 
tmoons

Quote

hevi schreef:
Er is in therorie geen bezwaar tegen meerdere gebruikers op de Livebox.

Houd er echter wel rekening mee dat goedkoop, snel en goed moeilijk samengaan. Als er tien gebruikers zijn die allemaal tegelijk willen downloaden bijvoorbeeld zal dat zeker van invloed zijn op de response en stabiliteit.

Met andere woorden: als je voor een paar Euro per gebruiker per maand wilt Internetten moet je geen resultaat verwachten alsof je veel meer Euros betaalt.


Bedankt voor je reactie!
Het is een huis waarin nu ook al geen snelheid is, dus van een "small band" abbo naar dit (volgens de orange site tot 15+ mb op dat adres) abbo is al een stap voorwaarts. daarnaast zijn er een aantal gebruikers die het alleen voor "hotmail" gebruiken (en aanverwante zaken).
Ik begrijp overigens je bezwaren heel goed!

dan is mijn volgende vraag:
Wat moet er gekocht worden om dit voor elkaar te krijgen?
ik heb zelf het volgende lijstje:
1 Orange abbo met LB.
2 Goede router (om alles het hele huis door te pompen)
3 Goede UTP kabels om alles netjes aan te sluiten
4
 
Jerooney
is het geen optie om ook draadloos te gaan werken? scheelt je een hoop werk om UTP kabels naar iedere kamer te leggen.... Ik weet niet hoeveel verbindingen er rechtstreeks op de LB kunnen, maar een draadloze router kan er zeker een aantal hebben en dan heb je vaak op die routers nog een aantal vrije poorten voor gewone UTP kabels.
 
tmoons
Draadloos zou wel kunnen, maar dit huis is erg groot en oud. Mobile telefoons hebben er ook al slechte ontvangs, dus vermoed storende constructie. Vandaar de keuze voor UTP.

Maar als ik het goed begrijp, kan er gewoon een switch geplaatst worden ACHTER de LB? (dat moet even zeker zijn.)
 
Jerooney
ja dat kan gewoon.

Ikzelf heb een draadloze router achter de LB hangen en gebruik dus maar 1 UTP aansluiting van de Livebox en daar zit rechtstreeks de router op. Vanuit de router heb ik in totaal 4 computers aangesloten waarvan 1 draadloos.

Ik gebruik alleen niet de WAN ingang van de router dus eigenlijk gebruik ik de router gewoon als switch.
 
tmoons
Zojuist kreeg ik een mailtje waarin de mensen van het huis inderdaad de bestelling bij orange hebben geplaatst.
ik ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '10 gebruikers op 1 live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 27 12 aug 2016
oplossing huawei HG655d / xbox live nat verbinding Huawei configuratie en problemen : 19 20 okt 2014
Fritzbox gebruikers met telefonie opgelet Eigen modem configuratie en problemen : 3 09 feb 2014
Advertentie