obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid kakt in geen telefoon
orangeFORever
Vandaag na een korte stroomuitval enorme trage snelheid 2100 kbs down en 95 kbs up. Normaal 12.000 kbs down en 1095 up. Telefoon uitgevallen. Livebox diverse keren gereset en helpdesk gebeld. Mag livebox omruilen. Maanden lang geen problemen en sinds 4 weken telefonie en de boel bevriest lijkt het wel. Iemand dezelfde ervaringen?? Van de helpdesk mag ik de livebox omruilen. Ding is spiksplinter nieuw. Alle waarden - op de snelehied na - zien er goed uit.
Kakt de boel wel vaker in bij Orange ?
Gewijzigd door orangeFORever op 20 december 2006, 21:52
 
Optimist
@orangeFORever:

Wat was de oorzaak van de stroomuitval? Misschien is er sprake geweest van een piekspanning op het stroomnet en is de Livebox daardoor misschien beschadigd?

Optimist
 
knossos
Ik heb ook zo'n probleem gehad maar dan met graafwerkzaamheden, het lijkt wel of ze de snelheid door tien delen.

Ook al een nieuwe livebox gekregen, maar de snelheid is bedroevend, zie hier onder

Hallo, Ik ben nieuw hier maar wat vinden jullie hiervan (en dan praat ik over het Family pakket) Ik woon 140 meter van de centrale af

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
88.5 KByte/sec (=708 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar
55.1 KByte/sec (=441 kbps)

vanaf 3 oktober ben ik in het bezit van het Orange family pakket en telefonie (natuurlijk met een KPN-belbudget abbo) het heeft een maand goed gewerkt met redelijke snelheid (+/- 1000 KByte/sec) daarna is de lijn twee en half weken dood geweest (behalve mijn KPN-lijn smiley) Daarna deed ie het weeren dan met een snelheid van 88.5 KByte/sec (=708 kbps) Als je Orange dan belt vertellen ze je dat het aan de bekabeling , Livebox etc ligt Gelukkig heb ik wat experts in de familie die werkzaam zijn bij KPN. Zij hebben allerlei metingen gedaan op het gebied van de verbindingsnelheid en robuustheid van de lijn en die is perfect in orde.

Het leukste antwoord van Orange wat ik heb mogen ontangen is dat ik blij moest zijn dat ik überhaupt internet en telefoon (??) heb
Gewijzigd door knossos op 28 december 2006, 21:56
 
mesa57
Dubbelpost ....
 
Optimist

Quote

knossos schreef:
Ik heb ook zo'n probleem gehad maar dan met graafwerkzaamheden, het lijkt wel of ze de snelheid door tien delen.


Na graafwerkzaamheden? Misschien is daarbij de bekabeling van KPN beschadigd? In dat geval zou de snelheid inderdaad negatief kunnen worden beïnvloed.

Quote

Hallo, Ik ben nieuw hier maar wat vinden jullie hiervan (en dan praat ik over het Family pakket) Ik woon 140 meter van de centrale af

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
88.5 KByte/sec (=708 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar
55.1 KByte/sec (=441 kbps)


Dit lijkt me in elk geval te langzaam, zeker gezien het feit dat je zo dicht bij de wijkcentrale woont. Je zou Orange kunnen verzoeken een lijnmeting uit te voeren -- hopelijk willen ze daar aan meewerken.

Quote

Gelukkig heb ik wat experts in de familie die werkzaam zijn bij KPN. Zij hebben allerlei metingen gedaan op het gebied van de verbindingsnelheid en robuustheid van de lijn en die is perfect in orde.


Stuur de meetgegevens naar Orange (hoe en wat hebben die 'experts' gemeten?). Misschien dat Orange dan vervolgens actie wil ondernemen.

Optimist
 
knossos
Ik heb Orange Gevraagd om contact op te nemen met KPN, maar dat vertikken ze, omdat wij nog steeds klant zijn van KPN. KPN zou graag met Orange willen samenwerken om het probleem op te lossen, maar vinden het niet mijn taak om hierin te bemiddelen, dat zou volgens hen door Orange geinitieerd moeten worden. De metingen die gedaan zijn is vanuit de hoofdcontact doos gedaan hierbij werd het analoge signaal gecontroleerd en voorzien van de beste bekabeling. Volgens de experts zou bij een beschadiging het signaalmoeten uitvallen en dit is niet het geval.Er is "gesnift" en op ruis gecontroleerd, beide allemaal goed volgens KPN.Bij een beschadiging zou onze buurman hiervan ook last moeten ondervinden maar dat is niet het geval.
 
orangeFORever
Verbinding & Telefonie weer in orde. De verbindingssnelheid ligt zelfs wat hoger dan voor het inkakken van de lijn.
Vervanging Livebox heeft toch succes gehad. Orange ging voortvarend te werk. Geen klachten dus.

Huidige statistieken:
Upstream 1016 Kb
DownStream 16460 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dCool
Ver weg : 5.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 14 (dCool
HEC-teller 3185
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 542
ES-teller van 1 dag 0
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid kakt in geen telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie