obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
PORT FOWARDING,FIREWALL EN MEER.
ontevredenklant
Dit is de alle laaste keer dat ik echt om hulp vraag heb meer dan 50 euro aan orange klanten service versplielt met lange wacht tijden en niet goed beantwoorde vragen en te horen van "sorry meneer we mogen helaas U niet infomeren over dit,dat bla bla bla" ben erg depressief over port fowarding en wil ga morgen gelijk mijn livebox terug sturen als dit niet lukt. oke hier komt mij vraag dames en heren ik wil port fowarding, maar lukt steeds niet ben echt zo spuug zat sorry dat ik zeur maar ik probeer het al 3 maanden lang non stop,
ik heb dit gedaan. : liveboxbl9 geprobeert mijn port te fowarden.

EN hier : livebox1fk8 kan je zien dat ik allebei udp en tcp heb gedaan.

En hier : livebox2bj6
test ik of die porten die "ik zogenaamd" had opengemaakt echt open zijn en zoals je ziet zin ze gesloten.Test gedaan door : http://www.whatsmyip.org/ports/

Maar om zeker te zijn heb ik en andere port gebruikt : livebox3gl7 en nu ook niet ik weet niet wat ik moet doen iemand wat hulp of hoe kan ik mijn hele "livebox" firewall uitdoen die van mijn SP2 is altijd uit. HULP!!!!!!

Alvast Bedankt.GrinGrinGrinGrin
Gewijzigd door ontevredenklant op 29 december 2006, 01:10
 
Wanabo
Probeer eens een range onder de 1024! B.v. 700 810 indien je programma dat ondersteunt of via port translating via je router.

Had laatst iets dergelijks, bepaalde poorten waren niet te openen en onder de 1024 wel. Baat het niet dan schaad het niet.Wink

Handig die link trouwens http://www.whatsmyip.org/ports/

Probeer ook deze eens, https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Wat zit er precies op die poort te draaien? Je hebt nu een poortrange open staan, maar als er aan de andere kant... dus op de pc met ip adres 192.168.1.11 niets draait wat die poort open houdt, dan wordt het door de buitenwereld als zijnde "dicht" gezien, dus dat is niet zo vreemd.

Als je dit soort poorten gaat testen moet je ook wel de applicaties hebben draaien die van dit soort poorten gebruik maakt. Heb je dat ook gedaan?

Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik sluit me bij Richard aan. En verder de firewall van de livebox uitschakelen. Hoe zul je beslist wel vinden (ik heb nu geen livebox online om screenprints te maken). Connection refused : wat betekent dat precies ????
Gewijzigd door mesa57 op 29 december 2006, 19:35
 
Richard

Quote

Connection refused : wat betekent dat precies ????

Is dat bedoeld als retorische vraag?
Connection refused=verbinding geweigerd.
Greetings, Richard.
 
mesa57
Sorry, mijn vraag was niet duidelijk.
Als ik een poort test, of hij nou open of niet open staat, via die site krijg ik een 'timeout'.
Alleen als ik de applicatie start (b.v. webserver) geeft hij 'open'.
Ik vroeg me dus af in welke situatie een 'connection refused' gegeven wordt.
Gewijzigd door mesa57 op 30 december 2006, 10:00
 
Richard
Ahzo. Hmmz.. nou zeker weten doe ik het ook niet, maar als een poort dicht staat krijg je dacht ik timeout. En als hij open staat of stealth staat een connection refused.
Maar nogmaals, ben er niet zeker van, zou ik eens moeten testen eigenlijk. Ben ook wel nieuwsgierig daarnaar geworden.
Greetings, Richard.
 
Optimist
Hmmm... zie ik iets verkeerd? Waarom laat je bij port forwarding alleen TCP pakketjes doorsturen en bij de firewall accepteer je zowel TCP als UDP? Is dat wel juist?

Ennuh... als dit de oplossing is, wil je dan je alias veranderen naar tevredenklant? Dat staat toch veel leuker? Ik moest al zuchten toen ik je alias zag... Sad

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 30 december 2006, 22:48
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:
Ennuh... als dit de oplossing is, wil je dan je alias veranderen naar tevredenklant? Dat staat toch veel leuker? Ik moest al zuchten toen ik je alias zag... Sad

Optimist

Haha, ik sluit me bij je aan Optimist !
Een kennis van me is helpdesk medewerker bij UPC. Hij baalt er een beetje van dat klanten met problemen in hun eigen netwerk komen klagen bij UPC. Hij probeert ze wel te helpen, maar mag dat eigenlijk geeneens omdat het geen UPC probleem is en gigantisch veel tijd kost. Het ergste is ook nog dat de klanten boos worden als hij ze niet kan helpen en UPC dan weer de schuld krijgt.
Zo zie je maar weer, er zijn altijd 2 kanten aan een probleem.

Voor dit soort problemen vind ik een forum als dit uitermate geschikt. Helaas komen we er ook niet altijd uit. Maar vaak weten we toch wel te vertellen of Orange het op moet lossen of niet. Dat scheelt toch wel denk ik. Misschien zou de Orange helpdesk in voorkomende gevallen naar dit forum kunnen verwijzen.
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
Een kennis van me is helpdesk medewerker bij UPC. Hij baalt er een beetje van dat klanten met problemen in hun eigen netwerk komen klagen bij UPC. Hij probeert ze wel te helpen, maar mag dat eigenlijk geeneens omdat het geen UPC probleem is en gigantisch veel tijd kost. Het ergste is ook nog dat de klanten boos worden als hij ze niet kan helpen en UPC dan weer de schuld krijgt.
Zo zie je maar weer, er zijn altijd 2 kanten aan een probleem.

Als hij al lang bij UPC werkt, dan kent hij misschien nog de oude manager van de klantenservice. Ik ben zijn naam vergeten, maar zijn bijnaam was 'De Rooie Draak'. Ik heb erg met hem gelachen toen we samen uitgenodigd waren door MCI om in Monza de F1 te bezoeken. Smile

Quote

Voor dit soort problemen vind ik een forum als dit uitermate geschikt. Helaas komen we er ook niet altijd uit. Maar vaak weten we toch wel te vertellen of Orange het op moet lossen of niet. Dat scheelt toch wel denk ik. Misschien zou de Orange helpdesk in voorkomende gevallen naar dit forum kunnen verwijzen.

Goeie suggestie -- ik ben er helemaal vóór. Misschien wil Orange dit forum zelfs wel een beetje sponsoren om de kosten een beetje goed te maken. Moeten we er wel voor zorgen dat het forum onafhankelijk blijft.

Ik ben benieuwd wat Wanabo daarvan zou vinden...

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PORT FOWARDING,FIREWALL EN MEER.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
Advertentie