obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Conclusie van orange hoef je geen service te verwachten.
Wanabo
Service waar je niet op moet rekenen.


Vrijdag 09-02-07, storing geen telefoon en Internet van orange. Ook de normale kiestoon van mijn belbudget abonnement doet het niet.

Orange gebeld;
- De helpdesk, doet van allerlei testjes en inderdaad ik lieg niet, het zaakje ligt eruit.
- De HD maakt een case aan en dit gaat naar de technische dienst.
- Nu ik toch de HD aan de lijn heb via mijn mobiel (heel erg duur), vraag ik gelijk even naar mijn nummerherkenning probleem en meld dat ik een mail had ontvangen om dat ook samen met de HD op te lossen. De beste HD’er doet zijn best om te vertellen dat het met mijn toestel een Profoon PDX 6020 niet werkt. Hij wil dit zelfs bewijzen door mij naar de juiste pagina op internet te leiden waar dat zou staan. Ik herinner hem eraan dat ik juist bel omdat internet eruit ligt. Bovendien weet ik de HD’er te melden dat die Profoon er juist opstaat omdat ik gemeld had dat het na een firmware update niet meer werkt. En dat ik het toestel dus voordat het op hun blacklist verscheen al gekocht had. Dit bleek onbegrijpelijk voor de HD’er. Het werd een kip en ei situatie. De beste HD’er greep met beide handen mijn geboden ontsnappingskans aan toen ik naar mogelijkheden voor compensatie vroeg. Want dat was een andere afdeling. Blij verbond hij me door!
- Dit is toch geen zieke grap, ik heb de afdeling opzeggingen! Het verhaal in’t kort nog maar eens verteld en jawel ik kreeg andere afdeling.
- Deze beste meneer lijdt aan dyslexie en opeens had ik wel 20 aansluitingen op mijn naam staan, maar uiteindelijk toch de goede gegevens weten te vinden. Deze medelevende meneer, die constant wat aan een ‘hogere’ moest vragen (of was ie aan de dunne?) wist me uiteindelijk af te wimpelen met het aanmaken van een call, waarin ik vraag om compensatie voor het verliezen van functionaliteit door toedoen van Wanadoo / Orange. Hij moest me wel doorverbinden!!!!!!
- Dit is toch geen zieke grap, ik heb de afdeling opzeggingen! DE TWEEDE KEER. Dit meld ik ook de alleraardigste jongedame. Zij weet te melden dat Orange bezig is met het (telefoon) menu en dat dit net veranderd is. Hmm voorlopig dan nog maar even blijven geloven in de goede bedoelingen van de medewerkers van Orange.

Helaas gaat het doorverbinden nu mis en ik besluit hierover terug te bellen zodra mijn ‘normale’ telefoon het weer doet. Want deze kosten die ik moet maken door de toedoen van Orange kan ik niet declareren!

KPN gebeld;
- ik bedacht mij dat ik een belbudget abo van KPN heb en dat daar (ook rechtstreeks) geen kiestoon op zit.
- Een vlotte jongedame doet 3 maal een lijntest om te concluderen dat de lijn in orde is maar dat de telefoon in gesprek is! Hoe dat kan is mij een raadsel want op het ISRA punt zat op verzoek van de jongedame niets aangesloten.
- Er wordt afgesproken dat een monteur de boel komt inspecteren. Is er een probleem in huis dan zijn de kosten voor mij. Ligt het probleem buitenshuis dan zijn er geen kosten. Dus laat maar komen die man, bij mij is de installatie ok.


Maandag 12-2-07
Zaterdag, zondag en maandagmorgen de lijn zelf getest maar geen KPN toon.

De monteur zou op maandag tussen 1400 en 1600 komen. Ik zorg dat ik op tijd thuis ben en besluit toch nog maar eens te testen. En jawel alles werkt weer! Dus gauw KPN gebeld en de monteur af besteld. Ben trouwens benieuwd of er nog een rekening komt.

Nu ik mijn ‘normale’ telefoon tot mijn beschikking heb ga ik orange maar weer bellen om het gesprek van vrijdag af te maken.

Ik krijg gelijk (via het menu) de goede afdeling te pakken. Hoopvol vertel ik het verhaal nog eens, zowaar de call voor compensatie weet de man te vinden. Maar helaas nummerherkenning is een gratis service en of het nu wel of niet heeft gewerkt doet niet ter zake. Gratis is gratis en wordt niet vergoed. Van het argument dat die service dus geen service is, daar was de man niet van onder de indruk. Toch heb ik hem zover gekregen dat ie een verzoek indient voor restitutie van de dagen dat ik geen internet heb gehad, ik ben benieuwd!

Conclusie van orange hoef je geen service te verwachten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Aristoles
Het kan nog veel erger. Wat dacht je van ontdekken dat Orange gewoon de mensen bedonderd met leugens?
Lees hier mijn verhaal:

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=871&pid=7547#post_7547
 
Richard

Quote

De monteur zou op maandag tussen 1400 en 1600 komen. Ik zorg dat ik op tijd thuis ben en besluit toch nog maar eens te testen. En jawel alles werkt weer!

Het kan heel goed zijn dat er toch een storing op je KPN lijn geweest is. Als je die dag zat te wachten en net die dag deed alles het weer, durf ik te wedden dat die monteur in de centrale of het wijkkastje (of wat dan ook) de zaak in orde heeft gemaakt waardoor e.e.a. weer werkte.

Misschien heeft een of andere figuur die ook in de centrale moest zijn in de buurt van jouw aansluiting tegen wat draden gestoten zodat jouw aansluiting er uit vloog want die zitten er ook niet altijd lekker in.
Bij mij zaten ze ook niet lekker toen ik Orange nieuw kreeg en nadat de KPN monteur ze er fatsoenlijk in geduwd had werkte hier ook alles.

Blijft natuurlijk het punt van je "prettige" ervaringen bij Orange. Het vragen bij een hogere kan aan een moeilijker probleem liggen of een beginnend HD medewerker.

Het doorverbinden is natuurlijk belachelijk en je moet ook geen reklame maken met een service die je niet als service aanbiedt.
Verder staat dit er los van omdat het te maken heeft met de firmware update omdat het voordien wel gewerkt heeft, dus een toestel probleem is het niet, het is gewoon incompatibiliteitsprobleem met de firmware en dan zou daar eens naar gekeken moeten worden.

Doch da's moeilijk, Frankrijk bellen enzo, kost geld, moeite, daar zullen ze niet aan beginnen.

Dan nog het verhaal van Aristoteles erbij... pfff... een mens zou zich zomaar ongerust beginnen te maken.
Maar bidden dat er geen problemen komen want als ik zie waar jullie (in steeds groeiende mate qua aantal klanten) tegenop lopen dan is dat toch wel beangstigend.

Greetings, Richard.
 
Richard

Quote

"Ja ehhh meneer, dat weet ik ook niet hoor, ik bedoel, wij werken niet eens voor orange, wij zijn ook maar ingehuurd"

Dat is gewoon de waarheid vertellen. Dat is namelijk zo. De UPC en @Slome helpdesk worden bijv. verzorgd door 24help, een bedrijf wat de klantenservice/helpdesk doet voor meerdere bedrijven.
Die mensen krijgen een cursus, maar specifieke netwerkzaken en aansluitingen hebben de helpdeskmedewerkers vaak geen zicht op, daar is die 2de lijns voor en die is wel over het algemeen in dienst van Orange, maar die hebben het volgens mij veel te druk.

De tweede regel is ook eerlijk, ze mogen zoiets niet naar de klant toe communiceren, maar het is wel waar, het slaat nergens op en ze moeten je toch -iets- zeggen als ze je niet helpen kunnen?

De 3de regel vindt ik arrogant en hoort niet thuis op een helpdesk, zeker niet als antwoord tegen een klant, ongeacht bij wie je in dienst bent.

Vraag 4 is ook arrogant en stom. Vaak komt dit van helpdesk figuurtjes die meer DENKEN te weten dan anderen maar feitelijk van het meeste ook geen flauw benul hebben.
Klant moet niet met oplossingen komen, maar helpdesk, ze moeten dan een call maken naar 2de lijns, zo simpel is dat.

Dus die eerste 2 antwoorden kan ik goed in komen, die laatste 2.... laten we het daar maar niet over hebben.

Maarja, dat heb je overal, de kwaliteit van helpdeskmedewerkers is ondanks protocollen en procedures toch nog te gevarieerd en door soms gebrek aan personeel jagen ze de medewerkers door de cursussen heen en komen er ook door die kwalitatief er eigenlijk niet tussen horen onder mom van "die leren het wel verder door het te doen".

De service hoort Orange zelf eigenlijk te doen. En dan zitten we met de 2de of 3de lijns dus. En zoals gezegd rijst bij mij het strakke vermoeden dat die het veel te druk hebben, capaciteitsproblemen dus. Maar mensen met echte kennis kosten geld dus dat proberen ze natuurlijk zolang mogelijk uit te stellen om daarbij mensen aan te nemen. Doch ook dat is op veel plaatsen zo.Sad
Greetings, Richard.
 
Richard
Ik las net nog een berichtje van iemand met goede ervaringen, het schijnt dus nogal te wisselen.
Tot nu toe heb ik er slechts 1x mee te maken gehad en dat was in de Wanadoo tijd en ben toen ook snel geholpen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Conclusie van orange hoef je geen service te verwachten.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie