obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox = ook router
appie
Kan mijn probleem niet terugvinden in dit forum.
Heb livebox met wifi geinstalleerd, werkt prima.
Wil met mijn tweede computer ook internetten en een thuisnetwerk maken.
Volgens de relameinfo moet dat via de livebox kunnen (computers delen) en zou dus geen aparte router nodig hebben.
Heb een losse usb lan stick gekocht Geeft nu wel aan dat hij verbinding heeft met livebox maar kan nog niet internetten (moet tip van IP adres nog uitproberen).
Vraag: klopt het dat ik geen aparte router nodig heb om een draadloosnetwerk te maken,dat het dus via de livebox kan?
 
Puma
Je bent geen extra router nodig om draadloos te kunnen Internetten.
De Livebox is al een router, maar het bevat geen 4 of 5 poorts switch, maar slechts 2.

dus

254 wifi apparaten
2 UTP apparaten
1 USB apparaat

Stel je netwerkkaart in dat ie automatisch een IP adres moet krijgen en dan kun je wel Internetten.

Kijk in de configuratie van de Livebox even of je alles goed hebt ingesteld.
WIFI aan met WPA en mac filtiring mag wel uit (WPA is voldoende)

 
appie
Heb ik een netwerkkaart nodig of zijn de usb sticks genoeg?
Beide sticks staan op WEP,code die op staat livebox heb ik ingesteld.
Gewijzigd door appie op 12 februari 2007, 23:17
 
Puma

Quote

appie schreef:
Heb ik een netwerkkaart nodig of zijn de usb sticks genoeg?
Beide sticks staan op WEP,code die op staat livebox heb ik ingesteld.


Jouw USB sticks zijn de netwerkkaarten, maar dan draadloos en via USB.
Als de USB kaarten op WEP staan ingesteld, dan moet je dat natuurlijk ook in de Livebox zo instellen, anders werkt dat niet.

Alvorens je verbinding maakt, even onderaan de Livebox op het REQ knopje drukken.
 
appie
Reg knopje ingedrukt,maar verandert niets aan situatie als alles weer online: tweede computer zegt keurig dat hij verbinding heeft,maar kan niet internetten.Ziet ook andere computer niet in netwerk,dat is ook bij computer 1 zo.Ik doe dus iets niet goed.Zal nog eens helemaal opnieuw beginnen met 2de computer.Usb stick erin,configurren op infrastructure,shared,128 bits,WEP code invoeren. REG knop indrukken,en als alles rustig is livebox uit lijst met netwerken selecteren.
 
appie
Geen succes.Wel ip adressen voor gateways en computer ingevoerd (192.168.1.11) via windows hulp.Ook gepingd naar 127.0.0.1 en ip van computer oke, maar naar standaardgateway lukt niet.
Moet ik nog iets invoeren in de lijst van statische routes (livebox-instellingen)?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox = ook router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie