Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
|
|
TH |
Geplaatst op 20 October 2008, 18:11
|
Activiteit » Friesland » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 54 Lid sinds: 13 Mar 2007 |
Voor de statistieken: Modem Siemens Gigaset SX551 (KPN Experiabox) doet het prima icm Online ADSL extra (8Mb) Gewijzigd door TH op 20 October 2008, 21:40 |
|
|
stuc |
Geplaatst op 02 November 2008, 14:36
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 02 Nov 2008 |
Heb zo juist de Wireless-N ADSL2+ Gateway -Analoog- WAG160N-EU besteld. heb het forum zo'n beetje doorgespit maar kon er niets over deze router/modem vinden . Iemand enig idee wat de goede methode is om deze aan te sluiten . ( en wat ik niet of wel moet doen ) zag al iets over , 24 uur voordat je een andere modem aansluit de livebox te verwijderen enz enz . Ik hoor het graag |
|
|
grrr667 |
Geplaatst op 10 November 2008, 20:07
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 10 Nov 2008 |
ik heb zonet een linksys WAG160N aangesloten ter vervanging van mijn Livebox die steeds crashte en op een gegeven moment niet meer draaide. Ik had constant CRC fouten en de HEC teller liep steeds omhoog. Ook trainde hij in op 4000kb download. Met als gevolgen, onwijs haperende verbinding, geen ping responds, maar soms weer wel. Van alles geprobeerd en 40 minuten met de Helpdesk gebeld. Na frustratie dus de Linksys gekocht en aangesloten. Is makkelijk instellen als je weet wat de settings zijn. Binnen 5 minuten was ik weer online en de WAG160N trainde in op 15000kb. |
|
|
klaar |
Geplaatst op 20 November 2008, 21:35
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 20 Nov 2008 |
Quote Kan je me vertellen hoe je dat gedaan hebt. Moet ik wat instellingen veranderen oid? want bij mij werkt het (nog) niet. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 04 December 2008, 13:37
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
De geleverde speedtouch modems zijn modem en router tegelijk. Je hebt dus geen router meer nodig, alleen een wireless access point. Heeft je huidige sweex router ook draadloos? Want dan kun je die, door 'm iets anders in te stellen en aan te sluiten, als access point gebruiken.
Gewijzigd door rrozema op 04 December 2008, 13:41 |
|
|
edneos |
Geplaatst op 24 February 2009, 21:02
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 24 Feb 2009 |
Hallo wat gelezen hier, toch kom niet helemaal uit de instellingen voor online. Hoop dat deze ook wat sneller intraind na aanshaf en instellen. Wil LB eruit en WAG160N linksys voor in de plaats (heb geen telefonie van online) Zijn mijn gevonden instellingen voldoende om de WAG160N in te stellen handmatig ? Provider Online Abonnementsvorm ADSL Extra (Family) Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC VPI / VCI 8 / 35 Primary DNS server: 194.134.5.55 Secondary DNS server: 194.134.5.5 ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT Bedankt voor de hulp Gewijzigd door edneos op 24 February 2009, 21:03 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 24 February 2009, 21:11
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Ja! Op de setup pagina (192.168.1.1) Kun je dat meteen instellen, zou moeten werken na een paar minuten nadat je het ingesteld hebt. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
edneos |
Geplaatst op 24 February 2009, 22:18
|
Quote TCP_IP schreef: Ja! Op de setup pagina (192.168.1.1) Kun je dat meteen instellen, zou moeten werken na een paar minuten nadat je het ingesteld hebt. Ok, bedankt voor je feedback. Dan ga ik hem halen zsm. Ben benieuwd. |
|
|
edneos |
Geplaatst op 27 February 2009, 21:34
|
Quote stuc schreef: Heb zo juist de Wireless-N ADSL2+ Gateway -Analoog- WAG160N-EU besteld. heb het forum zo'n beetje doorgespit maar kon er niets over deze router/modem vinden . Iemand enig idee wat de goede methode is om deze aan te sluiten . ( en wat ik niet of wel moet doen ) zag al iets over , 24 uur voordat je een andere modem aansluit de livebox te verwijderen enz enz . Ik hoor het graag Hier nergens op voorraad wil hem ook. Zat net te denken moet de splitter er weer op, was ff vergeten. Bij LB ingebouwd. Gewoon aansluiten zou ik ook doen settings erin en opslaan en even geduld. Aansluitpunten komen in de setup wizzard vd cd/dvd wel op je scherm. Suc6 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 16 April 2009, 13:39
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Welkom Psikopat, Hulp bieden is geen probleem, er zijn hier veel ervaren mensen met betrekking tot routers configureren. Zou je wel een eigen topic willen openen hiervoor? Klik hiervoor op onderstaande link en daarna op 'nieuw onderwerp', kopieer dan je verhaal in nieuwe topic. http://online.gebruikers.eu/forum/viewforum.php?forum_id=73 bvd Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Zyxel modem. Slechte wifi? | WiFi | : 1 | 06 Oct 2020 |
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. | Eigen modem configuratie en problemen | : 1 | 22 Jun 2020 |
Online.nl | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 30 Mar 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Advertentie