Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Netwerk tussen twee XP pc's met Livebox
|
|
PSVfan |
Geplaatst op 19 September 2006, 16:45
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 13 Lid sinds: 19 Sep 2006 |
Hallo, Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen. Graag wil ik dan een netwerkje aanleggen tussen mijn twee XP pc's (de oude en de nieuwe) via de Livebox (die ik al heb ). Graag wil ik weten of dit kan én wat ik er voor moet doen qua intellingen. Ook wil ik graag weten of ik dan zonder problemen mijn internet verbinding (Wanadoo ADSL Family), bestanden en mijn usb-printer (Canon PIXMA iP 1600) kan delen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt. Gewijzigd door PSVfan op 19 September 2006, 16:47 |
|
|
PSVfan |
Geplaatst op 19 September 2006, 18:03
|
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Heb nog een vraagje: Ik heb in mijn Livebox toch gewoon twee Ethernet-aansluitingen, is en Switch dan nodig? Wat zijn de voordelen daar dan van? Ik ben niet van plan in de toekomst de Livebox voor telefonie of tv te gaan gebruiken. |
|
|
Jerooney |
Geplaatst op 19 September 2006, 21:15
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 52 Lid sinds: 02 Apr 2006 |
werkt zonder problemen. Ik heb dat hier enkele keren al gedaan. gewoon iedere computer rechtstreeks op de livebox aansluiten en je bent verbonden. Computers in dezelfde werkgroep plaatsen en firewall instellen en je bent zover... |
|
|
PSVfan |
Geplaatst op 19 September 2006, 21:42
|
Ok bedankt allebei!!! Ga het meteen proberen als ik de nieuwe pc heb. |
|
|
PSVfan |
Geplaatst op 02 October 2006, 14:13
|
Ik heb nog een vraag: Is het mogelijk om, naast de twee pc's via een ethernetkabel, ook een printer aan te sluiten op de usb-poost van de livebox? Ik wil daarmee bereiken dat beide pc's kunnen printen zonder dat de andere pc aan hoeft te staan. Mijn printer is een Canon PIXMA iP 1600. Alvast bedankt. |
|
|
orangeFORever |
Geplaatst op 02 October 2006, 20:34
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 32 Lid sinds: 24 Jul 2006 |
Canon i865 printer via printerserver verbonden aan Wifi router. Printer wordt vanuit netwerk - 4 werkstations - automatisch in- en uitgeschakeld. Het enige nadeel is dat de monitor van de printer niet meer aangeeft dat de inkt op is. Wifi router deel ip-adressen uit aan totaal 8 netwerkstaions en één printer. Hoef geen trappen meer op om pc en printer aan te zetten. Aanrader een printerserver. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk tussen twee XP pc's met Livebox', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? | Zyxel configuratie en problemen | : 8 | 27 Nov 2018 |
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk | Storing | : 16 | 05 Dec 2016 |
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk | Algemeen | : 14 | 10 Nov 2016 |
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... | Algemeen | : 16 | 20 Oct 2016 |
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |