obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson tg712 instellen voor ip camera
lastman
Beste Gerboogie,

Het zou helpen als je even zegt wat je tot nog toe hebt gedaan.
Welke camera, welke software, welk modem, welke poorten open (maak anders een screenshot).
Wat mij/ons lukte, kan jou ook lukken. Maar er is wel een groot probleem met de Thomson 780 op isdn. Want dat lukte me ook niet. KPN heeft kennelijk bepaalde poorten 'dichtgemetseld', want die willen niet open, zelfs als het modem aangeeft dat je ze hebt geopend. Je kunt dat checken met Portforwardchecker.
Deze link hielp me: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TG789vn/Foscam_FI8908W.htm
Bij mij heeft veel doorzetten en experimenteren en de hulp van Baboon de oplossing gebracht.
Ik wacht eerst je antwoord af. Succes!
 
lastman
Ik dacht dat alles nu in orde was met de ip camera, mede dankzij Baboon, maar nu heb ik het volgende probleem: Ik kan de camera een tijd (paar uur) via het web (xxxx.dyndns.org) bereiken, maar an houdt hij er ineens mee op. Vreemd, want ik dacht dat het modem een vast ip adres had. Ik moet dan 160 km rijden, camera rtesetten, en dan werkt alles weer. Helaas een beetje onhandig. Waar ligt het aan? Mogelijk is 80 niet de goede poort? In de gebruiksaanwijzing lees ik om 85 of 8005 dan wel8100 te gebruiken.
Vers 1 is of ik die poorten zomaar open krijg, maar dat kan ik proberen. Vers 2 is of het pobleem daar wel zit of dat de camera een defect heeft. De camera is verbonden via ethernet.
 
I R Baboon
Weet je welke provider actief is bij die camera?
Verandert het WAN ip adres vaker?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
He, daar is Baboon weer, goedemiddag!
Mijn provider is Online, of bedoel je dat niet.
De vraag over het wan ipadres (van de Thomson?) kan ik pas na het weekend beantwoorden, als ik er geweest ben. Ik dacht dat dat gewoon hetzelfde bleef, maar misschien verandert het na een paar uur. Is dat mogelijk?
De camera heeft een vast mac adres.
 
I R Baboon
Dat je provider Online is, was al bekend. Maar wat is de provider aan de andere kant (camera)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Het is net andersom: aan camera kant: Online. Aan ontvangende kant KPN, maar ik kon ook via mijn mobieltje beeld krijgen (geen KPN). Als het alleen aan KPN zou liggen, moet ik overal elders wel beeld kunnen krijgen, maar dat lukt niet. Nee, het ligt aan de camera kant. Kun je nog de vraag over de poorten beantwoorden? Moet ik een andere poort openen en proberen? Of zou het toch kunnen zijn dat het ip adres van de thomson instabiel is. Dat laatste kan ik natuurlijk in het weekend checken. Of is er een methode om het ip adres van elders af te zien?
Op 16-3 had azsxdc het over test tools. Weet niet welke hij bedoelde.
 
I R Baboon
O, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Je kan zeker een andere poort uitproberen.
Welke poort je kiest maakt niet zoveel uit.

Online verandert zelden het ip adres van je verbinding.
Daarom kan je ook rechtstreeks het WAN ip adres proberen om de camera te bereiken.
Dan kan je problemen bij DynDNS uitsluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Goedemorgen Baboon!
Weer terug van mijn vakantiehuis. Heerlijk weer trouwens... Ik heb nu poort 85 gebruikt. Werkt nu al 4 dagen, dus ik denk dat het probleem bij poort 80 lag.
Bedankt voor de adviezen. Mooie dag gewenst.Cool
 
I R Baboon
Op hoop van zegen, dan maar..

Jij ook veel plezier met dit opmerkelijk goede weer.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Beste Baboon,

Wil nog even melden dat alles prima werkt. Tot nu toe geen storingen.
Groet en bedankt nogmaals.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson tg712 instellen voor ip camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie