obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson tg712 instellen voor ip camera
lastman
Dag allen,

Ik ben een ouder (qua leeftijd) forumlid, met erg weinig kennis van bovenstaande materie. Excuus bij voorbaat als mijn vraag erg dom klinkt.
Heb sinds kort een Foscam ip camera fi8918 W. Deze is geïnstalleerd volgens gebruiksaanwijzing. Ik kan wel binnen mijn netwerk alles bekijken en de camera werkt prima. Maar de bedoeling is dat ik de camera benader via internet vanaf een andere plaats voor bewakingsdoeleinden..
Daarvoor moet ik zowel in de software van Foscam als in die van de Thomson iets veranderen (portforwarding? ik weet daar niets vanaf). Ook mogelijkheis om van DYNDNS gebruik te maken, lukt niet. Mijn adres http://xxxx.dyndns.tv wordt via een andere computer niet herkend. Ook heb ik andere camerasoftware getest. Zelfde resultaat. Binnen het netwerk is alles prima. Het zit 'm vast in het modem.
Wie durft deze dumbo wijzer te maken? Wink Er zijn toch mensen die dagelijks deze camera's installeren?
Hartelijk dank,
Pieter
 
I R Baboon
Als eerste moet je vastleggen in de software van de camera welke poort er gebruikt wordt.
Dan moet je die poort openen naar de camera toe in de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Dat eerste had ik al gedaan: poort 80 staat open..
Hoe kan ik bij de thomson deweten of die poort openstaat?
 
lastman
Hartelijk dank voor het meedenken.
Laat ik even je opmerkingen beantwoorden: De foscam werkt prima binnen het netwerk, maar voor bewakingsdoeleinden wil ik daar buiten kunnen inloggen.
IP camera:192.168.1.xx
Subnetmask:255.255.255.0
gateway: 192.168.1.254
dnsserver:192.168.1.254
Hopelijk geef ik me zo niet teveel bloot.
Nu de thomson. Hoe kan ik daar poorten instellen. En dat moet dan duidelijk zijn voor een nitwit als ik. Ja, een moeilijke opgaaf....
Omdat ik ook telefonie via de Thomson heb, kan ik denkelijk niet zomaar een ander modem gebruiken.
Ok, dit eerst maar, al ben ik er dan nog niet. Hoe zit het met inloggen via xxxx.dyndns.tv? Dat zou toch altijd mogelijk moeten zijn?
Bedankt.
 
lastman
Helaas begint het probleem al bij de eerste instructie over portforward setup. Portforward setup geeft bij starten n.l. allemaal lege vakjes, behalve bij DHCP server: "none assigned"
 
lastman
Beste helper,
Ik heb geprobeerd deze handleiding te volgen: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TG789vn/Foscam_FI8908W.htm
Als ik bij het scherm protocol-portrange-enter static ip address kom, dan kan ik hier maar 4 cijfers invullen!
Een test leert dan dat portforwarding mislukt is.
Wat is er mis, of wat doe ik mis?
 
TCP_IP
Bedoel je de port range?

Kun je een screenshot maken (opslaan als een .jpg bestand) en deze posten?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lastman
Als je me zegt hoe ik de foto van het screen in de tekst krijg, dan stuur ik die op!
Pieter
 
TCP_IP
Maak een screenshot, plak hem in Paint en sla het op als een JPEG(JPG) bestand op je bureaublad bijvoorbeeld.

Rechtsonderin staat een grijze knop "Beantwoorden" (rechts naast "Nieuw onderwerp")
Als je erop klikt kom je op een nieuwe pagina terecht, daar staat bij "Bijlage" en rechts een knop met "Bestand kiezen". Selecteer daar het plaatje wat de screenshot bevat.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lastman
Zo, screenshot is er nu bij. Dood simpel, maar ik heb er overheengekeken, zocht tussen alle symbooltjes hieronder...
Je ziet dat ik kan invullen tot omzetten naar ... en wat ik ook doe, niet meer dan 192.1 De rest wil niet meer. Misschien had ik daar iets anders moeten in vullen? En wat moet dan onder triggerpoort?
Bedankt,

Pieter
lastman voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson tg712 instellen voor ip camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie