Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
2de laptop geen verbinding met Huawei modem
puck
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen superdeskundig 'handig' persoon Shock ben om iets te installeren maar met een goede handleiding kom ik er over het algemeen wel. Ik heb na het krijgen van een nieuwe modem bij online een laptop geinstalleerd met de installatiecdrom. Dit is prima verlopen ik heb ook perfect verbinding. Onze tablet van samsung draait ook gewoon.... tot zover geen problemen. Nu heb ik een 'werk' laptop zo af en toe mee naar huis waarmee ik ook op het draadloze net wil. Hierbij ervaar ik dus mijn 'probleem'.

PROBLEEM:
Ik signaleer het netwerk, kan dit ook aanklikken en vervolgens moet ik dat dan met mijn WPA2key activeren....echter dan blijft hij aangeven dat hij geen verbinding kan maken.

- Met de probleemoplosser krijg ik het bericht 'reset uw modem'...inmiddels zo'n 100x gedaan.
- Installeren met de cd rom lukt niet aangezien er zo'n beveiliging vanaf het werk op zit dat ik daar geen toestemming voor heb. (zij geven ook aan dat het met het intikken van de WPA2key moet lukken).
- Na een hulpvraag aan online kreeg ik (wederom) hetzelfde advies...reset uw modem.

Wie o wie kan mij helpen???
mvg puck

puck
GEWELDIG!Grin
een super duidelijke beschrijving voor mijn beperkte handigheid hierin. Hartelijk dank!
Nog twee vraagjes.
- Ik heb nu een nieuwe key (bestaande uit al die cijfers)
Kan ik die toevalligerwijs nog aanpassen in iets anders (wachtwoord idee?)

- Daarnaast geeft hij aan dat het nu een openbaar netwerk is, klopt dat of moet ik daar nu nog iets aan wijzigen?

mvg. puck

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2de laptop geen verbinding met Huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Advertentie