obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Deels slechte verbinding met HUAWEI HG655d?
eef_c
Hi allemaal,

Wij hebben wat problemen met onze WIFI internetverbinding, en hopelijk kan iemand hier ons helpen :-)

In een deel van het huis hebben we zeer slechte internetontvangst. Voorin (waar o.a. het modem staat) gaat alles prima, maar achterin het huis is de ontvangst bar slecht (soms helemaal geen ontvangst). Ons huis is echt niet groot dus ik kan me niet voorstellen dat het ligt aan de plek waar het modem staat.

Ik begreep dat je de "range" soms kan instellen in een modem, maar dat kan met ons huidige modem niet. Verder ben ik totaal niet bekend met internetaansluitingen, dus wij zitten een beetje met onze handen in het haar wat te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand een oplossing?

Groetjes!
Gewijzigd door eef_c op 06 februari 2014, 22:06
 
Tiger
Ik weet niet welke problemen je met de wifi hebt maar het kanaal van de modem Huawei HG655D kan je wel degelijk instellen.
Het beste kan je eerst inSSIDer downloaden en installeren daarmee kan je zien hoeveel draadloze routers in je omgeving zitten en tevens op welk kanaal. Als er op hetzelfde kanaal zitten of er vlak naast dan wordt jou kanaal verstoord en krijg je geen wifi verbinding die valt dan weg. Je zal eerst eens duidelijk je probleem moeten omschrijven, als je naar de dokter gaat en zegt dat je pijn hebt maar niet waar kan die jou ook niet helpen.
 
eef_c
Dank voor je bericht. Het probleem is, ik weet niet zo goed hoe ik het beter kan uitleggen :S Achterin ons huis is de internetverbinding gewoon bar slecht, en soms kan hij geen verbinding maken, terwijl voor in het huis alles prima werkt op alle apparaten (laptop, mobiel etc.). En ik heb dus geen idee waar dat aan kan liggen. Ik ga in ieder geval de inSSIDer downloaden en proberen te kijken of het inderdaad kan liggen aan de routers/kanalen. Dank je voor de tip :-)
 
Tiger
Misschien is in jou geval een Wireless USB adapter een oplossing.
Zelf heb ik bij iemand een Linksys AE12200 wireless adapter gebruikt op de bovenverdieping waar ik met geen enkele mogelijkheid draadloos een verbinding kon krijgen met de linksys was dit geen enkel probleem deze adapter kan 300 Mpps aan.
Het installeren van deze adapter is snel en makkelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Deels slechte verbinding met HUAWEI HG655d?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie