obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen?
ronald1975
Beste,

Ik ben al een paar jaar klant van Online en altijd tevreden geweest. Omdat ik alles zelf kan oplossen heb ik de helpdesk nooit nodig gehad. Had ik deze wel dan vond je mij hier.

De laatste 2 weken is het bagger met online. Zie de recente posts op dit forum. Ik ondervind zelf ook veel problemen: Netflix en Spotify werken gewoon niet meer en ik werk ook een aantal dagen per week thuis, dat is ook bijna niet meer mogelijk.

Nu heb ik vorige maand opnieuw akkoord voor een jaar gegeven; echter ....... kan ik ze een aangetekende brief sturen dat deze problemen onacceptabel zijn? Ik wil er eigenlijk zsm. vanaf.

Graag jullie mening.
 
Tiger
Zelf heb ik na de overzetting op de KPN lijn een snelheidsverlies gehad van 60% heb ook een paar weken problemen met de snelheid gehad echter 2 weken geleden is mijn nieuwe abonnement met 30 Mbps download en 3 Mbps upload opgeleverd en zit weer op een goede snelheid.
Heb je een nieuw abonnement genomen met hogere snelheid en je komt veel lager uit dan zou ik Online in gebreke stellen.
Het kan ook zijn dat je op een snelheid van 10 Mbps bent gezet.
Ik weet dus niet wat je snelheid was en hoe ver je van de wijkcentrale/straatkast zit.
 
ronald1975
Ik had 20mb, en haalde in de praktijk 13-14mb. Nu kom ik niet verder dan 9.98.

Ook wel bijzonder als ik nu op de site kijk: ik kies 100mb/s, vul ik m'n postcode in staat er tot 30mb/s en in de kleine lettertjes staat:

Op jouw adres kun je straks gebruikmaken van een verwachte internetsnelheid (downloadsnelheid) van ca 20 Mb/s. Deze geleverde snelheid hangt af van de locatie van je woning ten opzichte van de wijkcentrale en het soort kabels dat in je wijk is gebruikt.

Lekker dan!
 
Tiger

Quote

ronald1975 schreef:

Ik had 20mb, en haalde in de praktijk 13-14mb. Nu kom ik niet verder dan 9.98.

Ook wel bijzonder als ik nu op de site kijk: ik kies 100mb/s, vul ik m'n postcode in staat er tot 30mb/s en in de kleine lettertjes staat:

Op jouw adres kun je straks gebruikmaken van een verwachte internetsnelheid (downloadsnelheid) van ca 20 Mb/s. Deze geleverde snelheid hangt af van de locatie van je woning ten opzichte van de wijkcentrale en het soort kabels dat in je wijk is gebruikt.

Lekker dan!

Ik had ook een TOT 20 Mbps en haalde 16.5 constant draadloos maar na de omzetting op de KPN lijn viel ik terug naar 7-8 en bij de oplevering van het nieuwe TOT 30 Mbps VDSL zit ik nu tussen de 18-19 Mbps voor hetzelfde geld.
Als je hetzelfde abonnement hebt aangehouden hebben ze jou m.i. op het 10 Mbps omgezet wat volgens Online stabiler is misschien kan je op mijnonline inloggen en zien wat je status nu is.
 
ronald1975
Als in inlog staat er in de rechter kolom:

Klantnummer:
W***********
E-mailadres:
ronald**********@online.nl
Abonnement:
Free

Jaja.
 
mountainmaster
Na de omzetting heb je als het goed is een nieuw contract met een nieuw klantnummer gekregen. Probeer daar eens mee in te loggen. Wat zie je dan staan?
Die W** nummers zijn ze aan het uitfaseren. Ook daarin mogen ze bij Online wel wat duidelijker zijn. Sad
 
Stanneman
Ook hier dikke problemen. Op 4 november 2016 met enige regelmaat geen internet toegang meer via mijn Alcatel ST780WL modem/router. Herstelde zich nog een paar keer totdat op zondagnacht rond 02:00 ik in het geheel geen internet toegang meer had en dus verstoten was van het WAN. Alle lampjes die horen te branden zoals o.a. DSL en internet waren inderdaad verlicht. Maandag 7 november 2016 rond 12:00 's-middags contact gezocht met het bekende 0900 nummer en na 27 minuten wachttijd eindelijk de helpdesk aan de lijn. De betreffende dame van de helpdesk kon het Alcatel modem bij mij niet detecteren en heeft daarop een "ticket" aangemaakt voor de technische dienst. Woensdag ontvang ik een SMS van Online.nl dat zij geconstateerd hebben dat mijn modem defect is en dat zij binnen 3 werkdagen mij kosteloos een vervangend modem zullen toesturen. Ik niet helemaal dom want alle lampjes die horen te branden deden het en ik kreeg zelfs een IP-adres toegewezen. Ik heb nog twee andere modems waaronder een ST510 van Alcatel en een ZyXEL P2602R-D1A die allebei hetzelfde gedrag vertonen. DSL komt gewoon op en na enige tijd ook Internet verbinding, maar geen data ontvangen. Zijn alle drie de modems nou ineens krak of heeft Online opruiming in de modempool gehouden?
Vandaag, zaterdag 12 november 2016, brengt Post.nl inderdaad een ZyXEL VMG8324 bij mij.
Je raad het al, het nieuwe modem aangesloten en alles werkt weer gewoon.

Ik heb de indruk dat er hier iets raars is gebeurt!!
Iemand hier een antwoord op met wat er nu eigenlijk aan de hand is??

PS, Oh ja ik had zo'n oud klantnr wat met een "W" begint en heb nu een nieuw klantnr.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie