obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Problemen SIP-registratie
jms319
Beste medeforumleden,

Is er nóg iemand die toevallig een Fritzbox of ander modem heeft (de mijne is een FB7340) en die plotseling problemen heeft met SIP-registraties? Sinds gisteravond 20:46 kan ik geen enkele van mijn telefoonnummers (CheapConnect, Freevoipdeal en Nonoh.net) meer registreren (de log staat voor deze 3 registraties vol met timeouts sinds die tijd). Ik heb alleen Online Internet, dus zonder telefonie. Telefonie van Online kan ik dus niet testen maar hun Telio-server pingen lukt zonder problemen. Doordat de nummers niet meer registreren, ben ik niet meer bereikbaar en kan ook niet uitbellen via de vaste telefoon. Weet 'iemand' of er dit weekend (27/28 augustus 2016) bij Online toevallig werkzaamheden zijn waardoor deze problemen ontstaan of dat er iets aan hun instellingen is gewijzigd?

In het verleden zag ik een enkel keertje in de logfile van de FB weleens een melding dat registreren van een of meer van de nummers niet lukte, maar dat was meestal van heel korte duur en herstelde altijd automatisch binnen een aantal minuten. Het gekke is dat de internetverbinding prima werkt en ik aan de SIP-instellingen gisteren helemaal niets heb gewijzigd. Het zou ook gek zijn als de SIP-instellingen van drie bovengenoemde providers plotseling gisteravond gelijktijdig gewijzigd zouden zijn. Een ping naar de IP-adressen van de SIP-servers geeft ook geen probleem: geen verbindingsproblemen te zien maar ondanks dat ook geen SIP-registraties meer. En resetten van de modems/opnieuw aansluiten helpt helaas ook niet.

Om er zeker van te zijn dat het probleem niet aan een defect in mijn FB ligt heb ik een exact gelijke reserve-FB :-) en de HUAWEI (als laatste redmiddel) aangesloten (uiteraard niet gelijktijdig). Helaas allemaal met hetzelfde resultaat: geen SIP-registraties maar internet werkt probleemloos, zoals gebruikelijk. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn in dit geval?

Ik denk dat ik vandaag maar even afwacht of het probleem zichzelf nog oplost maar als iemand sinds gisteren hetzelfde probleem ondervindt of een idee heeft waaraan het zou kunnen liggen, hoor ik het graag! Mocht het probleem zichzelf oplossen, laat ik het uiteraard ook even weten. Tot die tijd voorlopig mijn mobiel maar gebruiken om te bellen :-(.

Alvast bedankt voor jullie hulp/tips en een fijne zondag verder!

jms319
 
jms319
Korte update.

Helaas heeft het probleem zich vandaag nog niet vanzelf opgelost. Morgen toch maar de storingsdienst van Online bellen om dit gekke probleem op te lossen. Volgens de storingspagina van Online zijn er gisteren wel VOIP-problemen geweest waarvoor ze voor sommige van hun eigen modems een update hebben uitgevoerd of op afstand hebben herstart. Ze zeggen op die pagina ook dat de storingen zijn gisteren al waren verholpen. Bij mijn eigen modem blijkbaar niet. De storing bij Online begon gisteren op hetzelfde moment dat bij mij de registratie-foutmeldingen begonnen. Ik ben benieuwd wat de oorzaak (maar natuurlijk vooral de oplossing) hiervan is.

jms319
 
RichieB
Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds gisteren doet cheapconnect, budgetphone en Freevoipdeal het niet meer. Ook de telefonie van Online.nl zelf werkt niet meer.

Onderzoek wijst uit dat het 1e SIP pakket vanaf de glasvezellijn naar de VOIP provider wel aankomt. De VOIP provider stuurt dan een challenge maar er komt dan geen response meer van de glasvezellijn. Ik denk dus dat het 2e pakket van de VOIP provider naar het glasvezelmodem nooit aankomt. Wellicht een onbedoelde blokkade van inkomend UDP poort 5060 in het netwerk?
 
jms319
Hallo RichieB,

Bedankt voor je reactie! Ik vermoedde al dat ik niet de enige zou zijn maar blijkbaar zijn wij (nog) de enigen met dit probleem. Heel vervelend dat jij ook hetzelfde probleem hebt. Ik heb zelf geen glasvezel maar ADSL2+ maar dat maakt voor telefonie denk ik niet uit. Hopelijk gaat Online het probleem wel snel oplossen. Ik neem aan dat jij ook een eigen modem hebt want als je een modem van Online hebt, zou het probleem met telefonie van Online volgens de storingspagina moeten zijn opgelost:

Opgeloste storingen

Begin: 27-08-2016 - 20:51
Einde: 27-08-2016 - 23:21
*OPGELOST* Telefonie
Door een storing kunnen klanten met een Zyxel modem op dit moment mogelijk geen gebruik maken van telefonie.
Wij zetten uw modem op afstand uit en weer aan om het probleem te verhelpen. Mogelijk ervaart u hierdoor een korte onderbreking van uw internetverbinding. Onze excuses voor het ongemak.


Ik hoop dat ik morgen meer te weten kom, of dat Online het dan inmiddels al heeft opgelost. Als Online per ongeluk de inkomende UDP poort 5060 zou blokkeren, lossen ze dat vast snel op of hebben ze er een oplossing voor (ook voor klanten die geen telefonie van Online afnemen of met een eigen modem). Wel een voordeel dat je ook telefonie van Online afneemt want dan kunnen ze jou hopelijk beter helpen dan mij.

Mocht je meer te weten komen, dan ben ik benieuwd!

Groet en dank voor het uitzoeken waar het mis lijkt te gaan!

jms319
 
RichieB
Ik heb een ZyXEL modem van Online.nl dus het bericht op hun storingspagina is onjuist. De storing is helemaal niet opgelost.
 
jms319
Dan is het helemaal gek dat jouw verbinding het nog niet doet. Hier vond ik de melding dat het probleem was opgelost https://www.online.nl/service/storingen/ .
Misschien kun jij het probleem bij jouw modem dan oplossen door de modem een keer opnieuw te starten als je dat nog niet gedaan had, maar dat heb je vast al een aantal maal geprobeerd.
Ik hoop dat Online het probleem dan snel zelf oplost want blijkbaar gaat het dan daar ergens mis.

Succes en hopelijk hebben we beide morgen weer telefonie.

Groet,

jms319
 
funkyduck
Mijn Fritzbox wil de sip ook niet meer registreren van buhgetphone en voipbuster. Er schijnen netwerkveranderingen doorgevoerd zijn bij Online afgelopen weekend wat er mee te maken zou hebben.

Online bevestigd dit, maar heeft de vraag uitgezet.

Tot nu toe nog geen oplossing om weer te verbinden.
 
funkyduck
en zoineens doet hij het weer.
Misschien hebben ze adhv mijn vraag wel wat veranderd
 
jms319
Nou, weer een update en gelukkig kan ik een goede afloop melden!

Vanmiddag twintig minuten mobiel met de helpdesk gebeld en de medewerker wist me te vertellen dat er zaterdag inderdaad een netwerkprobleem bij KPN is geweest waardoor de storing optrad maar dat dat al lang was opgelost.

Een herstart eerder vanmiddag hielp niet en poort 5060 van mijn modem staat volgens http://www.yougetsignal.com/tools/ope...pen-ports/ gewoon open. Daarom heb ik toch de helpdesk maar gebeld. Ik vreesde al het ergste en dat ik de Huawei opnieuw moest gaan aansluiten en proberen of ik die weer aan kon zwengelen om in ieder geval weer internet en telefonie te hebben (en hulp van de helpdesk). Omdat ik een eigen modem heb en geen telefonie van Online was er volgens de medewerker door Online helaas niets aan te doen (geen toegang tot mijn modem en geen telefonie van Online). Dat de SIP-registratie niet lukte lag volgens de (heel vriendelijke) medewerker aan de instellingen, waarover ik maar contact met mijn telefonieprovider moest opnemen (maar die instellingen zijn niet anders dan voorheen).

Maar een kwartier of drie later blijkt plotseling (zonder herstart!) de registratie weer te werken en werkt telefonie weer helemaal zoals het hoort. RichieB, ik hoop dat dat bij jou ook inmiddels zo is! Misschien dat het telefoontje naar de helpdesk dus toch heeft geholpen. In elk geval, na 44 uur en 59 minuten (ongeveer 17:45) werkt alles gelukkig weer zoals het hoort en heeft het probleem zich uiteindelijk toch (bijna) vanzelf opgelost zoals ik hoopte :-). Ik ben in elk geval blij dat alles weer werkt.

Groet en tot een volgende keer,

jms319
Gewijzigd door jms319 op 29 augustus 2016, 19:25
 
funkyduck
Dus lag het gewoon aan Online.

Ik en twee andere familieleden met zelfde modem op online kwamen ook weer rond die tijd online met de voip ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen SIP-registratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing : 7 13 nov 2016
Advertentie