Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Loopt - ADSL Extra -> Supersnel Internet, geen snelheidsverbetering
Downstream
Weet een Online helpdesk medewerker wat een reoute is? Ik heb een beetje de indruk dat verschillende mensen op dit forum flink wat meer kennis van zaken hebben dan de gemiddelde helpdeskmedewerker. Zip It

Zijn er ook risco's aan verbonden? BTW een lijn die 300 korter is maar in dusdanig slechte staat dat mijn snelheid lager en/of onstabiel wordt?
Momenteel si mijn verbinding zeer goed. Erg stabiel. Geen uitval. En zover ik kan bepalen is de downloadsnelheid het theoretische maximum.
 
devious
een medewerker met kennis van zaken weet wat een reroute is. Kans dat je daar zo'n persoon tegenkomt is euh..nihil vrees ik. Hun derde lijn weet het echter wèl. De kans dat het ook inderdaad kan is overigens ook klein, duurt negen van de tien keer 2 keer 6 dagen. Daar moet je maar zin in hebben. De kosten kunnen overigens ook op de klant worden verhaald. En geen idee wat het kost.

Het is bij een reroute wel altijd de bedoeling dat de lijn er beter van wordt. Dus stel je kunt naar een lijn van 20 meter, maar die bestaat uit een multidraad van 0,75mm², dan zullen ze dat echt niet doen.
 
I R Baboon
Een reroute is niet iets wat je als klant even naar kunt vragen.
KPN beslist of het kan en Online zal ervoor moeten betalen. KPN doet niets gratis.
Uiteindelijk zal de klant zelf de rekening krijgen.

Wat is het precies?
Tussen centrale en straatkasten liggen telefoonlijnen.
Daar zitten ook lege lijnen tussen die niet in gebruik zijn.
Dat is reservecapaciteit maar ook fall-back als lijnen defect raken.
Je wordt dus op een andere fysieke lijn aangesloten tussen de centrale in je aansluiting thuis.
Dat is een reroute.

Aangezien Downstream geen problemen heeft met zijn lijn, is een reroute hier niet van toepassing.
Gewijzigd door I R Baboon op 16 May 2013, 19:22
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
als klant kun je er wel degelijkom vragen. Maar als de verantwoordelijke afdeling beslist dat het onnodig is: einde.
Maar je vergeet de "first line of defense" : de Klantenservice. Die hebben geen idee wat die rare klant nu weer wil, en maken dus ook de order niet aan.
 
I R Baboon
Je zegt met andere woorden precies hetzelfde als ik.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
nee hoor, ik zeg juist datgene dat jij met andere woorden denkt O_o

Whistl
 
ruud75
Het is alweer even geleden dat ik een statusupdate heb gepost.

Ondertussen is ons abonnement zoals beloofd teruggezet naat een ADSL Extra abonnement. Echter, Online is vergeten de diverse kortingen te berekenen. Dus in plaats van de verwachtte EUR 15,26 is de laatste factuur ruim 41 euro.

Ik heb dus wederom contact opgenomen met Online, maar vooralsnog geen reactie ontvangen.
 
devious
In dat geval is het bijzonder raadzaam om morgen tijdens kantooruren even te bellen naar Online en gelijk te vragen naar iemand van het Klachtenteam. Doe je verhaal tegen die persoon uit de doeken en vraag om een correctie van je abonnementsgeld. De eerstelijn Klantenservice zal je namelijk blijven vertellen dat een downgrade alleen technisch door wordt gevoerd, maar dat de overeengekomen tarieven gehandhaafd blijven. Dat staat overigens ook in de hele kleine lettertjes, maar iemand van het Klachtenteam kan wat coulance-regels toepassen.
Succes.
 
lupus
Ook dit slachtoffer heeft soorgelijke ervaring helaas. Van ADSL Extra 20Mb hetgeen naar behoren vr.werksituatie jaren prima werkte (was ook wrs. slechts 8Mb maar enfin). Contractverlening en voila supersnel 30Mb contract. Vanaf dag 1 (hele dag geen internet,telef.,e.d. dus narigheid en nu 1 week verder, vele 0900 (E.0,15/min +mobiele kosten)gesprekken verder enige conclusie ongeschikt en gaan weer terug naar oude ADSL Extra 20Mb aansluiting van eerder met compensatie van kosten(?). Dit is toegezegd maar staat niet op standaardmail, (man, man...woord,woord?)afwachten maar weer op 28 Juni teruggangsdatum.
Verder alles nagelopen ook met veel hulp van hier en o.a.Baboon :-) maar blijft een instabiele toestand ook nu adsl 2+. Goed overleggen met klantenservice en de juiste persoon a.d.lijn rest afwachten, succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt - ADSL Extra -> Supersnel Internet, geen snelheidsverbetering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 Aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Advertentie