obey-robots.txt
18 September 2018, 16:36
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Loopt - ADSL Extra -> Supersnel Internet, geen snelheidsverbetering

ruud75
Voorheen hadden wij een ADSL Extra abonnement, waarbij ik ongeveer 18Mbit down/1Mbit up haalde. Mede vanwege de afstand tot de centrale (zo'n 1700 meter) is dit zo'n beetje het maximaal haalbare met ADSL2+.

Onder andere omdat ik veelvuldig via VPN inlog op mijn thuisnetwerk zou een hogere upload-snelheid interessant zijn, dus heb ik Online gebeld met de vraag of mijn uploadsnelheid omhoog zou gaan als ik zou overstappen op SuperSnel Internet. De klantenservicemedewerker bevestigde dat de uploadsnelheid inderdaad omhoog zou gaan, dus heb ik mijn abonnement laten omzetten. Ik kreeg zelfs een nieuw modem thuisgestuurd, omdat het oude modem niet geschikt zou zijn voor de hogere snelheid.

Vandaag is het nieuwe abonnement opgeleverd, helaas is het nog steeds een ADSL2+ verbinding met uiteraard dezelfde snelheden als voorheen. Zojuist met de technische dienst van Online gebeld, zij geven aan dat VDSL2 niet leverbaar is op mijn adres (volgens de medewerker wordt dit tot maximaal 800 meter geleverd), dus zal ik geen hogere (upload-)snelheid kunnen halen. Oftewel, ik ga nu meer betalen voor hetzelfde verbindingstype.

Er is een ticket aangemaakt om dit verder uit te zoeken, als het goed is wordt ik daarover nog voor het weekend teruggebeld. Ik ben benieuwd of ik alsnog VDSL2 ga krijgen (volgens online berekeningen zou de downloadsnelheid dan vergelijkbaar zijn met ADSL2+, over uploadsnelheid heb ik niets kunnen vinden maar ik hoop dat dat dan inderdaad hoger is) of dat het abonnement teruggezet kan worden naar ADSL Extra.
 
data-full-width-responsive="true">
I R Baboon
Met die afstand tot de telefooncentrale zal je nooit in aanmerking komen voor VDSL2.
Dus je bent verkeerd voorgelicht.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
Ben benieuwd of je inderdaad teruggebelt word omdat men deze belofte vaak niet na komt.

Tevens zou het voor iedereen een voordeel zijn als je iets toegezegd word laat dit dan schriftelijk bevestigen als je een abonnement wilt laten omzetten dan word het achteraf geen welles nietes spelletje.

Hoop toch voor jou dat je tot een goede oplossing komt.

Tiger
 
I R Baboon
Mosterd na de maaltijd, maar nogmaals: Men kan nooit van te voren garanderen of voorspellen welke snelheden
je uiteindelijk zal krijgen met ADSL2+ of met VDSL2.
Er zal altijd een analyse moeten plaats vinden van je huidige intrainwaardes om een verwachting uit te spreken.
En zelfs dat is geen garantie dat die verwachtingen uitkomen.
Sowieso zal iemand aan de verkoopdesk (die geen technische kennis heeft en geen zicht op je intrainwaardes) dat
nooit kunnen voorspellen of garanderen.

Oftewel: Vertrouw nooit iemand die uit is op je geld!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ruud75
Na niets meer te hebben gehoord heb ik vandaag opnieuw gebeld met de technische dienst van Online; zij bevestigen dat op mijn adres geen VDSL2 met bijbehorende hogere (upload)snelheid leverbaar is dus dat ik verkeerd ben voorgelicht. Zoals door hen aangeraden ga ik nu onderstaande brief naar Online sturen met het verzoek mijn abonnement terug te zetten.

--
Voorheen hadden wij een ADSL-Extra abonnement met T-Mobile klantenkorting. Met dit abonnement behaalden wij een snelheid van zo’n 18Mbit down en 1Mbit up; op basis van de ADSL2+ techniek is dit de maximaal haalbare snelheid op ons adres.

Enkele weken geleden heb ik gebeld met jullie klantenservice, met de vraag of een overstap naar het Supersnel Internet abonnement voor ons een snelheidsverbetering tot gevolg zou hebben. Hierbij gaf ik aan voornamelijk geinteresseerd te zijn in een hogere uploadsnelheid. Jullie medewerker bevestigde dat een overstap naar dit abonnement inderdaad een hogere uploadsnelheid tot gevolg zou hebben. Er zou zelfs een nieuw modem worden opgestuurd omdat het oude modem niet geschikt zou zijn voor de nieuwe techniek welke benodigd is om een hogere snelheid te behalen. Op basis van deze informatie van jullie medewerker heb ik besloten om het abonnement inderdaad om te laten zetten om van de beloofde snelheidsverbetering te profiteren.

Na oplevering van het abonnement blijkt echter dat wij nog steeds een ADSL2+ verbinding hebben, en niet de verwachtte VDSL2 verbinding. Navraag bij jullie technische klantenservice leert dat op ons adres helemaal geen VDSL2 met bijbehorende hogere uploadsnelheid geleverd kan worden, en dat ik dus bij het aangaan van het nieuwe abonnement verkeerd ben voorgelicht. Op basis van deze verkeerde voorlichting hebben wij dus een duurder abonnement afgesloten voor exact dezelfde verbinding en snelheid als voorheen.

Bij deze wil ik jullie daarom verzoeken deze abonnementswijziging ongedaan te maken, en het abonnement terug te zetten naar een contractvrij ADSL-Extra abonnement met T-Mobile klantenkorting.
 
Lutz
Je zal vermoedelijk weer ADSL2+ kunnen krijgen, maar of het contractvrij wordt en of je de klantenkorting weer terug krijgt blijft nog te bezien...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Het zou Online sieren als ze iets wat beloofd is en niet waargemaakt kon worden gewoon terugdraaien naar de situatie van voorheen in principe heeft ruud75 daar recht op.
Maar ja recht hebben en recht krijgen gebeurd niet altijd.

Zelf heb ik in het verleden ten onrechte een VDSL2 verbinding gekregen die na heel veel touwtrekkerij toch nog naar alle tevredenheid ongedaan is gemaakt en alle kosten die daaruit naar voren kwamen heb ik toen volledig vergoed gekregen.

Ruud ik hoop dat dit ook voor jou van toepassing is.


Tiger
 
SterkeJerke
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Zit namelijk met exact hetzelfde dillema.
(Ga ook ooit teruggebeld worden)
 
Lutz
Ik veronderstel dat je je modem al voor 1 minuut of langer van de netvoeding hebt gehaald om het harde reset doortevoeren.

Welke van de 4 voorgedefineerde verbindingen is aktief?

Indien het nog ADSL2+ is, dan zal ik contact opnemen met Online zelf.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Vraag eens aan Online of ze de wijziging weer kunnen terug draaien. Dan kan je misschien sneller van je aansluiting af.

De redenen, dat verschillende providers in hetzelfde straat verschillende snelheiden halen kan erin liggen, dat Online alle DSLAMS in de centrale neerzet, en ander providers in de straatverdelers.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt - ADSL Extra -> Supersnel Internet, geen snelheidsverbetering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo00:33:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update