obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netwerk met Switch
ferry_verbeek
Hallo,

Eindelijk heeft iedereen bij mij internet in het huis (5 computers), deze zijn alle via draad verbonden. Van de 2 poorten van de lifebox gaat er eentje dirrect naar mijn computer, en de andere naar een switch. Deze switch geeft internet aan de andere 4 computers. Graag wil ik nu een netwerk maken (zodat iedere computer files kunnen sharen en games kunnen worden gespeeld). Alle Pc's zijn uitgerust met WinXP en de systemen lopen nogal uiteen (P4 1024 mb ram, tot P3 64 mb ram). Wie kan mij helpen met het netwerk? Wat moet ik doen?

Ferry Verbeek
ferry_verbeek voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Puma
je opstelling is al goed. enige wat je nu hoeft te doen, is mappen delen op de pc's.

de livebox hanteerd nu 1 range en daardoor kan jouw ook verbinding maken met de rest. een tijdje geleden kon dat niet, omdat de rode poort een andere range had dan de gele.

installeer ook de Netbios protocol. die kan je vinden bij de eigenschappen van je netwerkkaart.
 
Richard
Als het allemaal XP is heb je geen netbios nodig, die zou ik dan ook niet installeren, dat is een verouderd en onveilig protocol.
Bij XP heb je aan tcp/ip en bestands- en printerdeling voldoende. Netbios word namelijk dan via tcp/ip verstuurd.

Verder is het wel belangrijk dat je pc's allemaal in dezelfde werkgroep zitten en dat op alle pc's (voor de toegang is dat nodig) de accounts met bijbehorende wachtwoorden van de andere pc's aangemaakt zijn.
Gewijzigd door Richard op 21 april 2006, 19:05
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk met Switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Advertentie