obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Bitspirit (voor torrents) instellingen
cyberxxx
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een LB (wanadoo adsl family) en nu haal ik niet de snelheden met torrents downloaden die ik hoor te halen (vriend van me heeft casema cable, en die haalt makkelijk de 800KB..) Als ik ditzelfde bestand download, kom ik niet boven de 200. Bij het instellen van Bitspirit(torrent client) krijg ik het advies om Upnp knopje in te drukken, maar dat werkt niet met de LB.

Kan iemand me een beetje wegwijs maken in de juiste instellingen? Ben geen echte leek, maar een beetje simpel antwoord stel ik op prijs.

Allemaal alvast bedankt.
 
Vlokjesman
heeft het programma enige default poorten?.. probeer eens in NAT instellingen deze poorten open te maken.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Puma
ik adviseer in de eerste instantie Utorrent. Heel simpel en licht programma.
Stel in je client vervolgens in dat ie een bepaalde poort moet gebruiken tussen : 6900 en 65000. voorbeeld: 49000 TCP.

die open je vervolgens in de livebox. Daarna kan je gaan testen, of die ook daadwerkelijk open staat! Bij Utorrent doe je dat als volgt.
Ga naar: Options>speed guide. je krijgt een scherm en onderaan zie je een knopje met erop " Test if port is forwarded properly"

je moet daar "OK" als resultaat krijgen. Lukt het je niet.
dit is me msn: senoer@gmail.com of je kan het natuurlijk hier vragen.
 
cyberxxx
Dank je wel, ik ga snel eens checken of ik de goede snelheden krijg. Poortje is in ieder geval open (OK!)

Nog 1 vraagje.

Als ik in de LB naar firewall ga, dan staat er onder in : Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet

toegang toegestaan: en ook nog Openbare poort.

Iemand die me hier in kan adviseren?
 
Puma
gewoon zo laten, kan geen kwaad.
 
Wanabo

Quote

cyberxxx; Als ik in de LB naar firewall ga, dan staat er onder in : Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet

toegang toegestaan: en ook nog Openbare poort.


Quote

Senoer; gewoon zo laten, kan geen kwaad.


Ehh, dit lijkt mij niet juist. Ik heb nooit met livebox configureren vanaf internet gespeeld. Maar ehh ieder die jouw ip adres weet en de standaard wachtwoorden van de livebox heeft toegang tot de instellingen van de livebox. Tenzij je natuurlijk je standaard wachtwoorden veranderd hebt in iets anders.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mischa
Als je die toegang op aanzet dan kan iedereen in de config van de LB
en als je je wachtwoorden niet veranderd hebt ook in de avanced config.
Maar de standaad pagina zonder wachtwoord is al voeldoende om elende te veroorzaken.
Zo kan je iemand zijn LB resetten en poorten op zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bitspirit (voor torrents) instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie