Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Traag
Schelp
Ben nu overgestapt op Orange ADSL Family 20MB, maar dit is veel trager dan het KPN 8MB dat ik had, tenminste als je internet gebruikt op een computer dat via de router is aangesloten. Als je je computer rechtstreeks aan de livebox verbind is het wel een stuk sneller. Het aantal verbindingen waar de router voor zorgt is ook niet veranderd (10 stuks), en het is geen optie om het aantal verbindingen te verminderen. Hebben wij het misschien verkeerd aangesloten?

rrozema
Hoi Schelp en welkom,

Als je zelf al hebt geconstateerd dat het wel snel werkt wanneer je zonder de router werkt, dan lijkt mij daar het probleem te zitten.

Omdat je post niet erg veel informatie geeft dan ook maar eerst eens wat vragen:
- Waarom heb je een router achter de livebox geplaatst (was een switch niet al voldoende geweest)?
- welke router gebruik je?
- Heb je al je pc's via UTP-kabel aangesloten of heb je ook wireless aangesloten pc's?
- Hoe heb je de router aangesloten op de livebox: via z'n WAN poort of via z'n LAN poort (heb je misschien een van de FAQ's hier op de site gevolgd)?
- Wat is de configuratie van je router?
en misschien wel de belangrijkste vraag: hoe bepaal je of je verbinding 'snel' of 'traag' is?

rrozema

vdrijver schreef:
vaak kunnen oude routers 8 Mbit down en 1 Mbit up op de wan poort aan.Ik weet alleen niet hoe het met nieuwer types zit.

Het is enkel het modem deel van een adsl modem + router dat deze beperking kent. Als hij z'n modem+router heeft aangesloten op de utp poort van de livebox zal hij die zeker niet op de modem aansluiting hebben aangesloten. Deze heeft immers een smalle aansluiting met 4 pennetjes -voor een telefoonlijn- en daar past een utp aansluiting -met 8 pennetjes- niet in. Nog afgezien van het feit dat het gewoon niet werkt als je het wel zo zou aansluiten. Het router deel van zo'n modem + router is vrijwel altijd wel geschikt om 100Mbps te kunnen verwerken. Ik verwacht dan ook niet dat dat voor z'n vertraging zal zorgen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 Dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 May 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 Sep 2016
traag internet Snelheid : 22 09 Jul 2015
Traag internet. Snelheid : 2 06 Jul 2015