obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox Crashed op 192.168.1.1
Reflex
Goedeavond,

Ik heb een Livebox 192.168.1.1 -->> WRT54G 192.168.1.100 --> WLAN ---> Laptop/PC 192.168.1.12 etc...

Indien ik via mijn Laptop op LAN naar 192.168.1.1 ga om instellingen te veranderen dan loopt mijn LB vast. Je ziet nog wel wat blokjes+text verschijnen van het LB menu maar meer ook niet. Vervolgens werkt op geen enkele PC internet meer en de DHCP op de LB is ook dood

Indien ik de LB uit en in het stop contact haal en niet naar 192.168.1.1 ga werkt alles weer ok.

Ik heb niet meteen zin om mij LB een complete reset te geven... (instellingen weer invoeren). Frown

Hebben jullie een andere oplossing?
 
Wanabo
Vermoedelijk gebuik je de "normale" internet explorer. Bij sommige mensen treedt het door jouw beschreven probleem op. Een oplossing is om Fire Fox te gebruiken. Gebruik daarvoor de link in de scrollbar hier rechts.

Zelf had ik een dergelijk probleem met zonealarm (firewall). Door de firewall uit te zetten kon ik ook weer in het configuratie scherm komen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
hevi
Het lukt mij ook niet altijd om naar de LiveBox te gaan.

Een aantal suggesties:
- gebruik Firefox in plaats van Internet Explorer
- beperk het netwerkverkeer als je naar de LiveBox gaat
- schakel zoveel mogelijk andere toepassingen uit
- controleer of je Firewall niet (per ongeluk) verkeer van/naar de LiveBox tegenhoudt
- evenzo voor virusscanner/spywarechecker enz.
- als je via een proxy/VPN enz. werkt, schakel deze dan uit
- als je meerdere apparaten op de Livebox hebt, schakel deze dan uit

Lukt het wel als je je laptop direct op de Livebox aansluit?
Gewijzigd door hevi op 09 mei 2006, 13:47
 
Reflex
Inderdaad firefox gebruiken en bittorrent uitzetten helpt.

via WLAN of direct heeft geen effect.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox Crashed op 192.168.1.1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie