obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Port forwarden
stevenpeters12345
Hallo,

Ik maak sinds kort gebruik van een internetverbinding van orange, en dus ook de livebox.

En nu wil ik poorten gaan forwarden voor eMule enz.

Nu heb ik mijn router (linksys) aangesloten op de livebox, ik heb op de livebox de dchp uitgezet, de firewall uitgeschakeld en de poorten 1 t/m het max open gezet voor het ipadres 192.168.1.9

De instellingen van mijn router zijn als volgd:
Mijn router is ingesteld op static ip
internet ip adres: 192.168.1.9
subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns 1: 194.134.5.5
dns 2: 194.134.0.97
lokaal ipadres naar 192.168.2.1 gezet en
dchp aan
met range van 192.168.2.100 t/m 130

Nu heb ik mijn computer (xp) een static ipadres gegeven via netwerkverbindingen etc. met dns servers etc. (werkt)

maar als ik dan de betreffende poort open zet in de router staat hij nog niet open.

kan iemand mij helpen?

gr steven
 
Richard

Quote

dns 1: 194.134.5.5
dns 2: 194.134.0.97

Het beste kun je deze als volgt instellen:
DNS 1: 192.168.1.1
DNS 2: 194.134.5.55 (of een van de andere twee externe)

Misschien werkt het dan wel.

Op welke wijze controleer je of de poort wel of niet open staat? Gebruik je de optie in Emule zelf? Want die werkt niet fatsoenlijk.

Gewoon kijken of je een hoge ID (high-id) krijgt, zoja, dan is de port-forward in orde.

Welke versie van emule gebruik je?
Greetings, Richard.
 
stevenpeters12345
bedankt, m'n emule doet het nu Grin

maar ik gebruik ook azureus en die geeft aan dat de poort wel dicht staat (k heb voor azureus overigens een andere poort geopend)

kun je me hier ook mee helpen?
 
stevenpeters12345
ah ik ben er zelf al achter gekomen, in iedergeval hardstikke bedankt

gr steven
 
Richard
Mooi dat je het ontdekt hebt.

V.w.b. de hulp, graag gedaan, maar wat was nu de oplossing in mijn antwoord? Het kijken naar de hoge id of het wijzigen van die DNS ip adressen?
Greetings, Richard.
 
stevenpeters12345
volgens mij lag het aan allebei, ik keek eerst via azureus of de poort open stond omdat ik anders niet wist hoe dat moest, en die gaf steeds aan dat hij dicht stond.

Maar nu ik die dns heb veranderd geeft hij over de poort van emule aan dat de poort nog dicht is, maar de poort van azureus zelf is wel open.

Maar eMule geeft een hoge id af. dus is het goed, toch??GrinCool
 
Richard
Yep, als emule een hoge-id afgeeft is het goed. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt met andere routers. Die test van Emule zelf is gewoonweg niet altijd even lekker.

Bedankt voor de terugkoppeling!Wink
Gewijzigd door Richard op 21 augustus 2007, 20:26
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen : 4 16 mei 2016
Advertentie