obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Géén telefonie, géén internet
Oliver
Wat zou het fijn geweest zijn als ik hier mijn eerste post had kunnen hebben en uiterst positief over Orange was. Helaas, het is slechter dan slecht, om gillend gek van te worden Shock

Vanaf 2002 gebruik gemaakt van Wanadoo, werd Orange ook geen probleem. Ben in 2006 overgestapt naar Orange Lite plus telefonie. Gewoon nog KPN abonnement ernaast want asl het zou tegenvallen kon ik zo weer terug. In al die jaren op een geïsoleerd probleem na nooit contact hoeven hebben met de Helpdesk.

In juli besloten om over te stappen naar Orange Family en eind augustus zou de migratie plaatsvinden. Op 29 augustus zou mijn bestaande Orange ADSL abonnement worden overgezet naar een Family abonnement en werd zonder ons hierover in te lichten het onmogelijk gemaakt gebruik te maken van het internet. Ik heb contact opgenomen met uw klantenservice en binnen een uur zou het overgezet zijn. Helaas na ruim twee uur wachten nog steeds geen verbinding. Na ten tweede male contact opgenomen te hebben met de klantenservice werd mij verteld dat de informatie die mij verstrekt was niet juist was en dat het een dag zou duren maar dat ik er niet over verbaasd moest zijn als het twee dagen zou vergen. Aan het einde van de dag hadden we eindelijk weer verbinding. Omdat wij met onze startende onderneming ook veelvuldig gebruik moeten maken van internet voor ons klantencontact en betalingsverkeer hebben wij een dag uiterst weinig kunnen doen.

Gisteren zou ons telefonieabonnement migreren. Gistermorgen was plots ook de telefoon niet meer te gebruiken. Weer heb ik contact opgenomen met de Orange klantenservice. Mij werd verteld dat dit komt door het overzetten van het abonnement en dat het ruim 2 uur zou duren. Helaas is ook nu ons niet vooraf medegedeeld dat we een tijd geen gebruik kunnen maken van de telefoon. Ik heb mijn ongenoegen geuit jegens dhr. Wiggers welke werkzaam is bij de Orange klantenservice waarna ik uiterst onbeschoft behandeld ben. Na mijn opmerking dat ik een klacht over de gang van zaken wilde indienen antwoordde hij zuchtend dat dat goed was. Ik herhaalde dat ik bij deze een klacht wilde indienen en hij zei enkel “prima.” Tijdens het voorgaande gesprek enkele dagen geleden werden mij enkele vragen gesteld betreffende mijn klacht en werd er professioneel mee omgegaan. Ik verzocht dhr. Wiggers mij in te lichten over het vervolgtraject, i.e. wat er met mijn klacht gedaan zou worden en wanneer ik een reactie zou mogen verwachten. Er zou waarschijnlijk toch niets met mijn klacht gedaan worden en op antwoord hoefde ik al helemaal niet te rekenen. Ik verzocht hem mij de naam van zijn manager te geven maar dhr. Wiggers had geen manager, daarna mocht hij de naam van zijn manager niet geven en daaropvolgend wilde hij de naam niet prijsgeven.

Gisterochtend ben ik door een van de managers, dhr. Malki, gebeld en hij betreurde de gang van zaken en heeft mij een voorstel gedaan ter compensatie van de gang van zaken. Ook al is dit de insteek niet, ik heb het voorstel geaccepteerd onder vermelding dat de zaak hiermee niet afgedaan is. Door dhr. Malki is een toezegging gedaan dat de aansluiting op 4 september voor 18:00 uur zou werken.

Om 17:45 uur getracht te bellen maar helaas nog steeds geen verbinding mogelijk. Direct met de helpdesk gebeld en hier werd mij verzocht zodra ik weer thuis was de Livebox te resetten. Na dit gedaan te hebben was er helaas nog steeds geen verbinding mogelijk per telefoon én per internet. Wederom de helpdesk gebeld en na enige handelingen gedaan te hebben bleek dat er iets anders mis moet zijn en dat de TD er aan te pas moet komen. Dit zou vijf tot tien werkdagen in beslag nemen. U begrijpt dat dit niet acceptabel is en dat het voor een startende onderneming die aangewezen is op deze communicatiemiddelen een financiële catastrofe is. Klanten kunnen ons op geen enkele wijze bereiken, wij kunnen hen niet bereiken en leveranciers krijgen ook geen gehoor. Buiten het feit dat we nu klanten en dus omzet mislopen zal het vertrouwen in de onderneming ook geschaad zijn. Het doorschakelen van het telefoonnummer via de Orange site naar een ander nummer lukt helaas ook niet. Uiteindelijk maar een boodschap ingesproken dat men ons bereiken kan op een ander nummer. Ook dit levert een negatief gevoel op bij klanten en staat uiterst onprofessioneel. Daarnaast is gebleken dat de voicemail ook slecht te bereiken is en bellers niets horen.

Daarbovenop heb ik een schrijven gekregen dat de KPN mijn telefoonlijn en daarmee ook mijn ADSL verbinding gaat opheffen. Via de helpdesk werd mij verteld dat mijn lijn door de KPN gekaapt is en dat ik maar contact moet opnemen met de KPN om te vragen wat er aan de hand is. Hij zou proberen iets uit te zoeken maar kon me niet beloven dat hij me met het juiste antwoord terug kon bellen. Op mijn vraag of hij me dan in ieder geval aan het einde van de dag zou kunnen terugbellen om me op de hoogte te houden van de status werd mij in volmaakt Nederlands verteld dat hij “nooit niet niks belooft” en ik dus een optie heb gekregen van hem waarmee ik al dan niet akkoord kon gaan.

Op 11/9 wederom de helpdesk gebeld. Er zou nu weer een 3e partij betrokken zijn bij de migratie die de lijn gekaapt heeft. Ik zou die partij daarvoor opdracht hebben gegeven. Duidelijk geprobeerd te maken dat dit niet zo was en de eis neergelegd mij terug te bellen. Na veel tegenstribbelen van zijn kant heeft hij in zijn call de opmerking geplaatst dat ik teruggebeld wens te worden.

12 september Arran Bos gesproken. Ja hoor, uw lijn is gekaapt. Hij zou uitzoeken door wie en of ik even wilde wachten. Uiteraard, want zou er nu toch licht aan het einde van de tunnel zijn? Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan ging het licht ook weer uit en heb opgehangen. Wederom gebeld en gesproken met Koen Dohmen. Eindelijk eens iemand die begrip had voor de situatie en zich géén hauteine houding aanmat. Hij is verder gegaan daar waar Arran Bos gestopt was. De lijn is niet gekaapt en technischy en administratief is alles in orde. Een mail gestuurd naar zijn senior om eindelijk eens actie te ondernemen in deze zaak en gehoord dat ene Nathan de behandelaar is van de zaak. Ook naar hem toe het verzoek gestuurd mij terug te bellen.

13/9 gesproken met Martijn van (ben het even kwijt) Nog steeds niets bekend. Ik moest gewoon 5 tot 10 dagen wachten maar het kon ook langer zijn. De voicemail is onbetrouwbaar waardoor klanten, leveranciers en familie en vrienden niet altijd de doorverwijzing krijgen naar de mobiele telefoon. Het dorschakelen is helemaal slecht dus daar ben ik na 1 dag vanaf gestapt. Het probleem is al sinds lange tijd bekend en er wordt ana gewerkt maar is nog steeds niet ondervangen.

Vandaag gesproken met Gerard Thijssen. Na mij te hebben aangehoord en ik gezegd heb dat ik mij beroep op het BW en eis dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is omdat ze in gebreke blijven kreeg ik de tekst dat ze in hun voorwaarden hebben staan dat ze 49 dagen de tijd hebben om een probleem op te lossen eer men zich kan beroepen op een wanprestatie. Hierover zou ik contact opnemen met mijn rechtsbijstand. aan een schadevergoeding hoefde ik niet te denken want ook dat is opgenomen in hun voorwaarden. Met mijn bedrijf heb ik inn de afgelopen twee weken toch zeker al € 2.000,- hierdoor misgelopen wat helaas niet aan te tonen is door jaarrekeningen en de verschillen omdat we pas gestart zijn. Ook de extra kosten voor het mobiele bellen, de incompetente helpdesk, etc etc. konden we op onze buik schrijven. Sowieso hadden we deze problemen kunnen verwachten en hadden we een zakelijk abonnement moeten nemen om gevrijwaard te blijven van deze ellende. Soms zijn er momenten dat ik het jammer vind dat ik niet iemand fysiek door de telefoon kan trekken. Heb nu ook aangegeven dat ze een monteur moeten inschakelen en als hij voor het einde van de week de problemen heeft opgelost ik bereid ben om die kloterige €150 - € 200 te betalen want nu kost het gewoon meer. Hiervan zou hij ook nog melding maken dus wie weet helpt het om zelf de kosten te accepteren en ze later terug te vorderen via een rechtsgang. Waarvoor ben ik anders verzekerd? Sad

Dit is dus de stand van zaken op dit moment en the story continues. Ik zal ze in elk geval elke dag blijven bellen en mag hopen dat de verantwoordelijke voor dit alles....ach, laat ik het maar niet uitspreken. Ik ben gewoon boos....érg boos! Angry

Keep you posted!







Helaas is het niet mogelijk aan te tonen door middel van jaaroverzichten wat de financiële schade zal zijn maar er zijn een aantal zaken waarin ik tenminste gecompenseerd wil worden

• telefoonkosten naar uw helpdesk
• telefoonkosten mobiele telefoons ivm het ontbreken van vaste lijn
• omzetderving behandelingen € 130,- per dag

In bovenstaand overzicht is geen rekening gehouden met de gevolgschade op langere termijn, derving in omzet productverkoop, boetes of misgelopen betalingsvoordelen door het niet kunnen internetbankieren, nodeloze huurkosten, etc.
 
rrozema
Hoi Oliver,

We leven allemaal met je mee. Sommige van ons zijn zelfs door een vergelijkbare hel gegaan. Ik hoop alleen wel dat je je realiseert dat dit een onafhankelijk forum is en derhalve niemand hier gerelateerd is aan Orange. Ik neem dan ook aan dat je jouw bericht als een 'open brief' hebt gericht aan Orange en niet verwacht dat er van deze kant een reactie komt op jouw bericht. Je blijft helaas afhankelijk van de helpdesk die zich inderdaad soms erg klantonvriendelijk en zelfs onbeschoft opstelt.

Veel succes
 
Richard
Kennis van me heeft nu ook een probleem. Het bekende verwijzen van het kastje naar de muur.
Er is een kpn monteur geweest, heeft lopen zoeke naar het ISRA punt en dat gevonden, stond echter geen spanning op, is weggegaan met de mededeling dat ie later nog eens terug zou komen een keer.

En nog steeds geen spanning op de lijn, dus geen internet. De ene medeweker zegt er spoed achter te zetten, de andere zegt er niets van te weten en dat men bij kpn moet zijn.
Omdat het over adsl only gaat verwijst kpn weer fijn terug naar Orange omdat die de opdracht moeten geven en zo gaat het weer fijn verder.

Totdat we straks boos worden, de zaak annuleren en gewoon Alice nemen ofzo.

Greetings, Richard.
 
Oliver
Dank voor jullie antwoorden en medeleven. Ik heb niet de gedachtengang dat deze site op enige wijze gelieerd is aan Orange maar heb het stukje tekst (ahum) inderdaad gezien als open brief aan Orange. Sterker nog, in een wat persoonlijkere vorm heb ik hem aan de directie en aan de helpdesk gestuurd. Tegen beter weten in, dat weer wel maar het ligt niet in mijn aard om maar af te wachten wat er komen gaat. Mocht het door mijn acties, telefoontjes en brieven langer duren dan normaal moet het maar zo zijn. Rechtsbijstand wordt vandaag ingeschakeld! Grin
 
Oliver
Waarschijnlijk heeft mijn gezeik, gezanik, boosheid en (niet aangetekende) brief toch geholpen. Ik kom thuis en mijn @ lampje brandt continue. Ik besta weer, ik heb weer telefoon én internetverbinding.Grin

Dat wil niet zeggen dat ik er al klaar mee ben. Alle gemaakte kosten e.d. wil ik verhalen. Natuurlijk, gezien hun voorwaarden is de kans klein dat ik iets krijg, maar here's a guy on a mission Angry.

Ik houd jullie op de hoogte!!!
 
Richard
LoL, bij mijn kennis gingen ze al klagen, bij navraag hoe het zat met de verbinding kreeg ze te horen dat ze een betalingsachterstand had omdat Orange niet had kunnen innen van de rekening.

Super lachen dat... betalingsachterstand terwijl er nog niet eens verbinding is geweest.
En nog steeds niet. Verleden week vond iemand het nog een serieus probleem en zou er werk van maken.
Vrijdag of zaterdag gebeld, wist diegene er weer niets van, men moest KPN maar bellen want dat was geen zaak voor Orange etc.
Dus vandaag de knoop doorgehakt en fijn de bestelling geannuleerd.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Géén telefonie, géén internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie