obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox Sitecom dc202V5 netwerk (Vista+XP)
dvelst
Zoals uitgelegd op deze site in de FAQ, heb ik geprobeerd om achter mijn livebox mijn sitecom dc202v5 als switch neer te zetten om zodoende zowel mijn Vista als mijn XP xomputer op het internet te krijgen en in hetzelfde netwerk.

Op mijn vista pc gaat dit goed, maar op mijn XP geeft het netwerk aan dat er een beperkte of geen verbinding mogelijk is.

Ik heb de firewall op mijn xp pc uitgezet maar dit heeft niet geholpen. Ik heb bij de IP instellingen aangegeven dat de pc het ip automatisch moet verkrijgen. Als ik in dos kijk krijgt mijn PC wel een ip adres maar dit wijkt erg af van mijn vista pc (192.168.1.14).

Mijn sitecom staat op 192.168.1.2 en mijn livebox op 192.168.1.1. De dhcp op mijn sitecom staat uit.

ik weet niet meer wat ik nog kan doen Shock wie kan mij helpen?
 
dvelst
De kabel van de livebox naar de sitecom gaat in één van de LAN poorten. in principe heb ik de opstelling zoals hij ook op deze site wordt beschreven, maar op de "XP PC" wil de computer niet een IP adres aannemen van de livebox.

Zou het kunnen werken om het statisch toe te wijzen?
 
dvelst
Ik ben nu niet thuis, dus ik kan nog niet het exacte ip resultaat geven, maar gisteravond heb ik dit wel geprobeerd en toen werkte het niet. Maar ik zal het vanavond nog een keer proberen en de resultaten hier neerzetten.
 
dvelst
default gateway op vista is 192.168.1.1
kabel aansluiting omwisselen helpt niet.

xp ipconfig geeft: 169.254.50.72 (IS niet mijn externe adres) met als subnet 255.255.0.0

Ben behoorlijk lost.
 
dvelst
Het is wel vreemd, want tot voor kort was deze 'xp' mijn enige machine en toen deed deze aansluiting het wel, ook via de router die als switch was aangemerkt. Het is wel zo dat dat deze verbinding altijd een licht knipperend groen lampje geeft en af en moest ik er even aan sjorren om hem aan te krijgen, maar daarna deed hij het wel.

Is het mogelijk om de netwerkkaart goed te configureren? Ik ga vanmiddag sowieso voor de zekerheid een nieuwe kopen, maar wil toch wel weten waarom deze kaart het in één keer niet meer doet?
 
dvelst
Dit bericht komt van de xp machine!! Dus het vervangen van de netwerk kaart heeft succes opgeleverd.Grin Het enige wat ik nu nog voor elkaar moet krijgen is dat mijn computers elkaar herkennen in het netwerk. Heb je hier nog een tip voor.
 
dvelst
Het is gelukt. Ik moest nog een fix van micrsoft ophalen en heb voor de zekerheid mijn hosts file maar goed gezet.

Erwin van harte dank voor je hulp
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox Sitecom dc202V5 netwerk (Vista+XP)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie