obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Plaatsen draadloos modem/router
twiede
Hoi,

Als kersverse Orange klant (ADSL+telefonie), voorheen internetplusbellen KPN, wil ik een draadloos modem/router aansluiten. Als dit mogelijk is met welk apparaat heb je goede ervaringen en welke problemen kan ik verwachten met de instellingen ?

Vond wel een artikel over een router aansluiting, maar niet met een modem/router.

Alvast bedankt voor je hulp en hoop op een zo probleemloos mogelijke overgang! AngryZal wel niet, maar bij Orange ben ik € 20/maand goedkoper uit.Grin
Mag dan wel wat moeite kosten.
 
mesa57
Ik heb er een ACCESS point achter hangen (dus geen router), de Dlink dwl-2100 ap+
 
rrozema
Aangezien je ADSL + telefonie hebt, zit je vast aan de livebox als modem/router; er bestaat geen alternatief zonder verlies van Orange telefonie.

Achter de livebox kun je alles aansluiten wat je zelf maar wilt op je lokale lan, bijvoorbeeld:
- een switch om het aantal pc's dat je kunt aansluiten met een netwerkkabel te vergroten of
- een wireless access point om draadloos een of meerdere pc's te kunnen verbinden met het internet.

Een router is eigenlijk geen apparaat dat achter de livebox thuis hoort: de livebox is zelf al een router. Echter, omdat veel mensen al zo'n ding hebben liggen en dergelijke routers vaak een combinatie van wireless plus meerdere lan poorten hebben, wordt door veel mensen een router toch wel achter de livebox toegepast. Als je zo'n router namelijk goed instelt dan kan hij tegelijkertijd dienen als access point en als switch. M.a.w. je kunt dan meerdere pc's (meer dan 2) bedraad aansluiten op je livebox en je kunt daarnaast ook nog eens extra pc's draadloos verbinden met je netwerk.

Ik gebruik zelf een US robotics wireless modem/router op deze manier. Ik heb er ook nog een aantal switches tussen zitten om het netwerk naar alle kamers in mijn huis te brengen.
 
twiede
Hartelijk bedankt voor jullie antwoord.
Hier kan ik wat mee.
Zal, zou gauw als Orange aangesloten is mijn draadloze Linksys modem/router achter de LB plaatsen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plaatsen draadloos modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie