obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Orange of Telfort
snoekie
Hallo,
Op dit moment ben ik een xs4all gebruiker, maar aangezien ik voor mijn basic abonnement 55 euro betaal wordt het tijd voor een veel snellere en vooral goedkopere internet verbinding.

Na het wat surven ga ik denk ik kiezen tussen Telfort of Orange. Ik nijg op dit moment meer naar Telfort mede kijkend naar de reactie op dit forum.
Is Orange nu echt zo slecht of posten alleen mensen alleen maar negative dingen?
Mag je zeggen dat de verbingen Telfort stabieler zijn dan die van Orange?
Het zijn maar wat luk rake vragen. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar deskundig advies.
Bvd.
 
spatieman
ook mijn idee, Maat van me hebt ook telfort, is er goed tevreden mee.
en hun voip protocol is wel overal gestandariseerd
 
Wanabo
Over het algemeen ben ik best tevreden over Orange. Ik heb echter slechts 6 megabit snelheid (abo tot 20 megabit) doordat ik ver van de centrale afzit.

Daarom kan het voor mij interessant zijn om naar Telfort over te stappen, waar ik voordeliger uit ben. Aan de andere kant denk ik er over om mijn abo bij Orange om te zetten naar een goedkopere (lees minder megabits) versie, want die 20 megabit haal ik toch nooit bij welke adsl provider dan ook.

Edit: ik bedacht nog dat het voor mij een must is om mijn KPN budget abonnement te houden. Dat kan bij zowel Orange als Telfort.
Gewijzigd door Wanabo op 02 januari 2008, 13:35
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jan groen
Ik ga ook overstappen naar Telfort als mijn contact ten einde loopt. Ik weet echht niet of het beter is maar het is wel goedkoper!
 
sunking

Quote

snoekie schreef:
Hallo,
Op dit moment ben ik een xs4all gebruiker, maar aangezien ik voor mijn basic abonnement 55 euro betaal wordt het tijd voor een veel snellere en vooral goedkopere internet verbinding.

Na het wat surven ga ik denk ik kiezen tussen Telfort of Orange. Ik nijg op dit moment meer naar Telfort mede kijkend naar de reactie op dit forum.
Is Orange nu echt zo slecht of posten alleen mensen alleen maar negative dingen?
Mag je zeggen dat de verbingen Telfort stabieler zijn dan die van Orange?
Het zijn maar wat luk rake vragen. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar deskundig advies.
Bvd.
Ik zou eens internet bij ALICE proberen geen jaarcontract.
Ik zit zelf bij orange gewoon klote en heb telefonie van telfort dat is top.Let the sunshine in
 
rrozema
Alice heeft weer heel andere problemen. De belangrijkste zijn wel dat Alice niet aan linesharing doet (ze nemen dus je hele lijn over, met alle migratie problemen van dien) en dat je er geen semi-vast ip adres krijgt. Daarbij zie ik ook bij Alice veel opleveringsproblemen gemeld worden, dus dat is niet echt veel beter dan bij Orange. Nou was Alice ook al niet een van je opties, dus misschien is dit geheel onnodige informatie.

Ikzelf ben tevreden met mijn Orange ADSL extra aansluiting sinds ik niet langer de livebox gebruik. De livebox is in z'n huidige vorm een slecht modem: veel defecte exemplaren, bugs in de firmware en veel te weinig configuratie mogelijkheden. Met een beter (lees: eigen) adsl2+ modem kun je de lijn wel goed gebruiken. De prijs-prestatie verhouding van de losse lijn vind ik echter prima.

Ik wens je veel succes bij je keuze.
 
Richard
Vreemd, ik had hier een bericht geschreven en nu is het weer pleitmans.
Het gaf een aantal argumenten aan om voor Telfort te kiezen als je nog een keuze moet maken.
Alice lijkt me momenteelg een goede keuze. Ondanks dat Orange bij mij 2 jaar stabiel draait, ga ik met zeer grote kans over naar Telfort.

Redenen:
1.) Sowieso als je als nieuwe klant ook telefonie wilt, is het maandtarief bij Telfort goedkoper.
2.) De gesprekskosten zijn goedkoper want je hoeft geen starttarief te betalen wat bij Orange wel het geval is.
3.) Je kunt je eigen mailserver draaien
4.) Ander modem wat gemakkelijk in bridgemode te zetten is alhoewel momenteel nog alleen als je geen telefonie hebt, maar voip schijnt anders te zijn.
5.) Weer mogelijk eigen smtp server te draaien, er zijn geen poorten geblokkeerd
6.) Tot nu toe knijpt Telfot de lijn niet, Orange heeft dat wel gedaan door de DSLam's een stuk omlaag te draaien, zgn. voor stabiliteit maar met als resultaat dat vooral mensen die wat verder zaten van de centrale dik 2-5 mbit aan snelheid verloren.

Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange of Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 okt 2016
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
Advertentie