Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Mail
cyberxxx
Hallo, ik weet niet of deze post mag, en ook niet of hij op de goede plaats staat. Het gaat om het volgende;

Sinds vandaag heb ik een 2e pc aan mijn livebox gehangen, en de pc staat boven. We gebruiken ze beide (mijn vrouw en ik) en beide pc's hebben 2 profielen. Nu vraag ik me af of het mogelijk is, dat als ik op pc1 mail heb binnen gehaald, ik deze nogmaals kan ophalen vanaf pc 2, en als het kan dan hoor ik graag tips om dit in te stellen.

dank bij voorbaat.
een digibeet Smile

hevi
Wat voor programma gebruik je om de mail op te halen?

Afhankelijk daarvan kun je:
* berichten op de server laten staan en allebei de mails binnenhalen
* een profiel delen via share op beide PC's
* "automatisch" mail van de een naar de ander laten doorsturen
* mails naar een andere mailbox laten doorsturen en daarvan af halen voor PC2.

Puma
via webmail van wanadoo op wanadoo.nl kan je instellen dat ie een kopie van je mail achter moet laten, zo kan je indien gewenst online je mail bekijken op je andere pc, omdat die ene pc het al binnen gehaald heeft.

er zijn vast wel netwerk programma's die je in staat stellen om mails binnen te halen wanneer dat gewenst is en op welke pc dat gewenst is, maar ik kan zo 1,2,3 niet bedenken welke programma dat kan.

Lizard
Je kan ook via de wanadoo site een extra 2e email adres aanmaken. (Bij een Family abbo mag en 3 extra email adressen aanmaken.

mischa
De eerste optie van Hevi lijkt mij het beste.
In de meeste mail programma's kun je aangeven dat de mail op de server moet blijven staan voor een aantal dagen.

Dan kun je dat met een 2e pc (of in mijn geval 2 laptops) downloaden.

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

cyberxxx
bedankt voor de reacties, ik gebruik outlook 2003. Ik heb inmiddels het vinkje gevonden met de tekst berichten op de server te bearen. Heb hem ingesteld op 3 dagen...het lijkt te werken.

Bedankt weer....

Nog even verder denken..... Ik las dus ook een tip om een switch achter de rode (of was het nu gele) ingang te hangen, en daar beide pc''s aan te koppelen. Kan dit elk soort switch zijn, of kan dit ten koste gaan van snelheid? En als ik dan toch aan het vragen ben.... Als ik boven op pc2 iets wil printen, maar de printer zit aan pc 1.....Kan dit, en zo ja, wat moet ik daar allemaal voor doen...

thnx again!!!

hevi
Een vrij algemeen antwoord:

in principe leidt een switch niet tot snelheidsverlies. Pas als je op beide PC's heel veel netwerkverkeer genereert kan de Livebox het wel eens opgeven.

Als je met meerdere PC's ??n printer wilt delen let dan op het volgende:
een printer die verbonden is aan een PC is alleen bereikbaar voor printen als de er aan vastgekoppelde PC aanstaat. De printopdrachten komen dan in een wachtrij.
Je kunt ook proberen de printer aan de switch/router te hangen, dan ontkoppel je de printer van een specifieke PC. Of dat ook met jouw printer kan durf ik overigens niet te zeggen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 Mar 2019
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 Feb 2017
Uitgaande mail op Windows telefoon Email : 4 29 Jan 2015
mail lokaal verplaatsen naar mappen Algemeen : 2 07 Nov 2014