obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Defecte livebox?
ElgarW
Beste mensen LAN experts,

Sinds er bij mij de stroom tijdelijk is afgeweest ligt mijn complete internet plat. Maar niet alleen dat, ook mijn livebox valt niet meer te benaderen (en dat is het grote probleem).

Uiteraard de helpdesk gebeld en toen kreeg ik de tip: 'even de kabel waarmee de livebox in de telefoonstekker zit te vervangen'

Volgens mij is dat net zoiets als met je auto naar de garage gaan met wielen die niet meer draaien als je het stuur beweegt, en dan de tip krijgen nieuwe banden te kopen, maargoed...

Ik kan dus met geen mogelijkheid mijn livebox meer benaderen. Harde reset had ook geen effect.

Ik moest bijna dagelijks mijn LB opnieuw opstarten, dus wellicht ging hij net updaten toen de stroom er weer op ging, en heb ik (uit gewoonte) de livebox opnieuw gestart tijdens dat proces, hetgeen de livebox permanent schijnt te beschadigen.

Iemand een idee?

Thanks
Elgar
 
ElgarW
Ja als hij stuk is doe ik dat, maar ik wil natuurlijk wel voorkomen dat ik straks een fijne rekening krijg omdat ik zelf iets fout doe, dus de vraag is ook of iemand weet waar dit aan kan liggen, of dat mijn LB écht stuk is...
 
rrozema
Haal alle stekkers uit je livebox. Sluit enkel je pc aan met de netwerkkabel en sluit pas dan de stroomkabel aan op de livebox. Wacht tot de lampjes tot rust komen (@ blijft knipperen, want je hebt geen verbinding met de centrale. Geen probleem, dat is nu even de bedoeling).

Als het goed is kun je nu naar http://192.168.1.1 navigeren.

Lukt dat niet, dan geef je je pc een vast ip adres; 192.168.1.2 is een goeie. Het netmask zet je op 255.255.255.0 en dan kun je nog eens proberen om naar 192.168.1.1 te surfen.

Lukt het nu wel om http://192.168.1.1 te openen? Dan is vast de dhcp server in de livebox vast uit gegaan. Onderaan de 2e tab staat een knop. Als de dhcp aan staat, staat er 'Stoppen'. Als hij uit staat, staat er 'Starten'. Dus staat er bij jou 'Starten'? druk er dan 1 keer op om hem weer aan te zetten. Sla daarna de instellingen op, de livebox zal hier zelf om vragen. Nu kun je het vaste ip adres weer weghalen in je pc instellingen en dan werkt het weer als vanouds.

Lukt het echter nog steeds niet om verbinding te maken met de livebox wanneer je je pc een vast ip adres hebt gegeven, dan is er wellicht iets mis met je netwerk kabel. Verwissel deze door een waarvan je zeker weet dat ie goed is (dus een die het ergens anders wel doet). En probeer het dan nog eens. Lukt het nu wel? dan was je kabel dus het probleem.

Lukt het ook met een nieuwe kabel niet? dan kun je nog eens een andere pc proberen (misschien is je netwerk kaart stuk)?

Maar als je dit allemaal geprobeerd hebt, dan kan het eigenlijk alleen nog maar de livebox zijn... Bel dan Orange voor een nieuwe of gebruik een ander modem en stuur de livebox terug naar Orange.
 
ElgarW
Daar heb ik wat aan, bedankt! Dan ligt het hopelijk aan de dhcp server want ik denk niet dat het de kaart of kabels zijn. Ik kan namelijk wel mijn speedtouch 580 benaderen en die zit weer aan de LB, dus...

Aangezien je er verstand van (b )lijkt te hebben, weet je toevallig ook hoe ik die speedtouch 580 (heb ik nog over van de KPN internet tijd) kan configureren voor gebruik met orange internet? Dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, gebruikersnaam ingevuld etc., ik krijg wel DSL maar geen WAN... een probleem met ip connections ofzo... Wellicht moet ik handmatig allerlei ip en dns server-adressen instellen?
 
ElgarW
Dat is de manier! Ik snap nog steeds niet waarom ik de livebox niet kon bereiken maar alle stekkers eruit, spanning eraf en dan de spanning er weerop met alleen de pc kabel erin werkte!

Thanks deze mag dicht Smile
 
rrozema
In dat geval is het nog steeds je livebox die niet in orde is. Mogelijk is je voeding niet in orde en kan die net niet voldoende stroom leveren bij de benodigde spanning. Ik zou het toch even bij Orange aankaarten.

Om je speedtouch 580 te gebruiken moet je de instellingen gebruiken zoals je die vindt in onze FAQ pagina's: "ADSL instellingen". ip instellingen e.d. hoef je niet zelf te doen. Gebruik gewoon de wizard die je kunt downloaden van speedtouch.nl (let op je firmware versie) en kies voor 'Wanadoo' als provider. Dan zit hoogstwaarschijnlijk al goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Defecte livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie