obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding, HOE?
Snijworst
Hallo,

Ik heb een Netgear draadloze router die ik achter mijn Livebox wil hangen. Volgens een ander forum moet ik mijn LB forwarden naar mijn router. Nu is mijn vraag: waar en hoe doe ik dat?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2200598#post2200598
 
rrozema
Ja, dat is een mogelijkheid. Beter lees je echter eerst dit bericht in onze 'Frequently Asked Questions' en de beide gelinkte berichten even. Je vindt daar de instructies voor jouw methode, plus dat er nog een andere methode bestaat om je netgear router te gebruiken achter de livebox: de router als switch/access point methode. Deze laatste methode is gemakkelijker in te stellen en bovendien hoef je helemaal niets te portforwarden. Lees de berichten eens goed door, let op wat de verschillen zijn tussen de beide methoden en dan kom je er vast wel uit.

Succes!
 
Snijworst
Het probleem is opgelost. De LB en de router hadden hetzelfde ip-adres en zaten in dezelfde range.

De router een ander adres gegeven met bijpassende range. Alles werkt naar behoren.

Thanx voor het meedenken.
 
rrozema
Mooi. Echter zoals gezegd, nu heb je de moeilijkste oplossing gekozen. Wanneer je de router op de andere manier aansluit (zie vorige links) hoef je helemaal geen portforwards te maken naar de router. Een van de belangrijke verschillen is dat in die situatie de router en de livebox juist in dezelfde ip range moeten zitten.
 
Richard
Nja, moeilijkste.... het is allebei aanpassingen maken, veel moeilijker is het niet.
Ligt er aan wat je wilt. Als je er weinig van weet en je hoeft geen speciale dingen die alleen je router kan (behalve draadloos want dat kan op beide manieren) kun je beter de andere manier nemen.
Dat maakt het port-forwarden straks makkelijker indien nodig.

Maar je kunt het ook zo laten als het nu is.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding, HOE?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen : 4 16 mei 2016
Advertentie