Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
voor verbetering vatbaar?
R1
Hallo allemaal,

Mijn ADSL-verbinding is zo traag (vooral 's avonds) en de ADSL-waarden zijn zo in tegenspraak met wat ze moeten zijn voor een snelle verbinding, dat ik mij afvraag of er überhaubt iets aan de situatie te verbeteren/redden valt. Zelf ben ik ben alles behalve technisch. Misschien luidt jullie advies dat ik toch een monteur laten komen? Zie hieronder de ADSL waarden.

Ik internet draadloos en heb een ADSL Family abonnement.

bedankt

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 26.1 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door R1 op 02 March 2008, 13:33

R1
Hallo "ibeo",

Die 3536 kb/s van jouw daar teken ik voor. Hoger dan 3495 kb/s komt mijn verbinding niet (ook speedtest.net). Ik zit trouwens op ongeveer 1.9 km van de centrale, in een oud huis met niet al te jonge bedrading.

Houd wel met het volgende rekening. De Speedtest.net waarden die je laat zien schijnen voor Orange-klanten geen betrouwbaar resultaat op te leveren. Vraag me niet waarom. Op een andere plek in het forum vind je links naar meer betrouwbaardere hulpmiddelen om je snelheid te testen.

R1

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voor verbetering vatbaar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 Jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 Sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 May 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 May 2019