Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Livebox + Cisco ASA + Telefonie
|
|
vriezea |
Geplaatst op 13 March 2008, 18:56
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 6 Lid sinds: 15 Jan 2008 |
Hoi Allemaal, Ik heb hier twee internet lijnen, een maal Orange en een maal Zeelandnet. Nu wil ik graag een Cisco ASA plaatsen voor gebruik van load balancing of failover. Voor Zeelandnet is het geen punt, maar hoe zit dat met Orange, ik kan de livebox in bridge stand zetten dan komt mijn publieke ip op mijn Cisco terrecht, maar werkt mijn telefoon dan nog via Orange? Of moet ik een Cisco met VOIP dan hebben? Het liefste heb ik de livebox in bridge, en hier mijn telefoon op. Kan ik anders mijn Cisco in de DMZ plaatsen, zodat alle poorten automtatisch worden doorgezet. Dat werkt dan natuurlijk weer niet voor de protocollen. Graag ervaringen en oplossingen hiervoor. Morgen komt de ASA binnen. Gr. Arjan |
|
|
Richard |
Geplaatst op 13 March 2008, 23:00
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ik ben bang dat je hem niet kunt gaan gebruiken op de manier zoals jij welt. Als je de Livebox in bridgemode zet, dan heb je geen telefonie meer. Die mag dan wel op je ASA zitten, maar de gegevens voor de telefonie van Orange zijn niet bekend, dus kun je deze niet instellen. Greetings, Richard.
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 13 March 2008, 23:46
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
De livebox kent ook geen DMZ mogelijkheid, dus dat is ook geen optie. Wat dit het beste benadert is de router achter router methode met alle TCP en UDP poorten geforward naar jouw cisco doos. Maar zoals je zelf al correct opmerkt, werkt dat niet voor alle protocollen. |
|
|
vriezea |
Geplaatst op 14 March 2008, 07:18
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 6 Lid sinds: 15 Jan 2008 |
Kan ook iemand mij vertellen om welke protocollen het dan bijvoorbeeld niet zal werken? |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 14 March 2008, 19:30
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
alles wat niet via tcp of udp wordt verstuurd. Bijvoorbeeld allerlei beveiligde verbindingen, allerlei server toepsssingen, voip toepassingen etc. Je bent beter af als je de livebox vervangt door een ander adsl 2+ modem/router en Orange telefonie laat vervallen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + Cisco ASA + Telefonie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
digitale telefonie via online met zyxel | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 2 | 12 Sep 2017 |
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 04 Sep 2017 |
IPTV stream Cisco 887VA | Eigen modem configuratie en problemen | : 12 | 13 Apr 2017 |