obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
OPzeggen kan nu zonder problemen :)
iMaccer

Quote

WhiteAss schreef:
...... zolang zij de verbinding open houden ik een andere provider kan nemen. Voor migratie is het immers al te laat. Bij contact met orange krijg ik te horen dat het abonnement idd opgezegd is en dat het signaal er binnenkort vanaf gaat. Dit kan naar mijn idee morgen zijn maar ook over 4 weken.

Ik denk er nu aan een brief te sturen naar om hierin aan te geven dat zolang zij mijn verbinding niet sluiten ik hun modem niet terug stuur. Lijkt jullie dit handig of is er een betere oplossing (ik heb geen zin om een adsl modem te kopen).


Ik zou ze geen briefje sturen. Je moet een schriftelijke bevestiging krijgen van Orange vanaf wanneer je abonnement is geëindigd. Daar handel je dan gewoon naar (als de datum je aanstaat tenminste). Wanneer Orange de lijn open laat staan is dat niet jouw probleem. Je hebt immers geen abonnement meer..;-) En je hoeft er ook niet meer voor te betalen. Jij kan er toch niets aan doen dat ze niet afsluiten?

Ondertussen kun je toch bij jezelf thuis op internet kijken naar een opvolger voor deze ISP.
Hou rekening met problemen met het vrijgeven van de ADSL lijn door Orange.
 
WhiteAss
@ iMaccer

Ik heb deze schriftelijke bevestiging gehad.

Het probleem is dat zij binnen 2 weken het modem terug willen hebben. Dit wil ik ze niet sturen zolang ik geen andere kan krijgen omdat zij mijn verbinding nog niet vrijgeven.

Wanneer ik ze hier niet van op de hoogte stel verwacht ik dat ze mijn de kosten van het modem a €129 in rekening zullen brengen.

Zojuist zag ik dat ze voor de maand juli €31,93 hebben afgeschreven. aangezien ze alleen nog €12,50 porto voor het terugsturen van het modem mogen rekenen ga ik dit bedrag terug boeken. Ook dit wil ik ze per bief mededelen.

Wat bedoel je trouwens met de laatste zin

Quote

Hou rekening met problemen met het vrijgeven van de ADSL lijn door Orange.
 
iMaccer
Kans is groot dat je verbinding weg is wanneer je een ander modem erop zet (sessie beëindigd). Jammer, dus.

Quote

WhiteAss schreef:
@ iMaccer
Wat bedoel je trouwens met de laatste zin [quote]Hou rekening met problemen met het vrijgeven van de ADSL lijn door Orange.


Daarmee bedoel,ik dat voordat je het nieuwe abonnement bij de andere provider kan aangaan/activeren, Orange de ADSL lijn eerst vrij moet geven. Dit is een administratief/technische handeling en je weet hoe Orange op dat gebied handelt. Ook kun je elders op de draadjes in het forum lezen dat het niet vlekkeloos over gaat.
Reden waarom ik overstap naar de kabel.
 
loislane79
Ik heb vrijdagmiddag ook opgezegd. Ze zeggen inderdaad dat ze het alleen kunnen doen per direct. Als je het met een maand opzegtermijn wilde doen, dan had dat voor 1 juli moeten gebeuren. Heel vreemd, want ik lees hier toch andere verhalen.
Nee het signaal zou er per direct afgaan als ik nu op basis van de prijsverhoging op wilde zeggen. Maar de mevrouw zei, omdat het kwart voor vijf was en we het weekend voor de deur hadden en het ook nog eens heel druk was met het stopzetten van signalen dat het waarschijnlijk maandag of dinsdag zou zijn.
Toen ik begon over een overname door een andere provider moest ze een collega erbij halen. Inmiddels was het al bij vijven, ik was even bang dat ze gewoon net zo lang zouden wachten totdat het vijf uur was en dan de telefooncentrales uit zouden zetten.
Eenmaal aan de lijn schermde haar collega met het feit dat ik nooit binnen twee weken (voor 31/7) een andere provider bereid kon vonden om de adsl over te nemen. Volgens hen moest ik eerst een nieuw abonnement aanvragen, maandag kon ik hen wel weer bellen dan om te zien of dat inderdaad gelukt was. Veel succes ermee mevrouw!
Ja hé zo makkelijk kom je niet van me af.
Het was volgens de man onmogelijk om nu een migratie door te geven zonder dat ik nog een nieuw abonnement aan had gevraagd.
Uiteindelijk na 20 minuten (!!!!)) discussie met de man wordt nu per 31/7 het signaal er gewoon helemaal afgehaald.
"Mevrouw dan komt u wel zonder internet te zitten" Ja dat is toch zeker mijn probleem?!!! Hij deed het echt doen voorkomen alsof het dramatisch was en ik nooit meer ADSL zou kunnen aanvragen. Ik heb drie keer moeten vragen of ik, als Orange van de lijn af was, dan toch zeker gewoon een nieuw startpunt had? En dat ik volkomen kon besluiten wie en wat er op mijn aansluiting zou komen.
Ik heb nog een gewone KPN aansluiting. Mijn eigen telefoonnummer, dus wat is het probleem nou hè?
Ik ben benieuwd of de meneer nu doet wat hij zegt.
Want ik heb vooralsnog geen e-mailbevestiging gehad. Het is wachten op de brief.

Wie heeft er ervaring mee om het ene abonnement gewoon helemaal stil te leggen en vervolgens een nieuw Adsl abonnement ergens anders aan te vragen?
 
rrozema
@loislane79: ik meen me te herinnneren dat er een termijn van 3 maanden is waarin de lijn vrij moet zijn geweest voordat je een nieuwe provider kunt nemen. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee. Maar anders neem je toch tijdelijk een kabel abo?
 
loislane79
Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar.. dat wordt dan in mijn geval Ziggo. En die hebben het ook nog niet helemaal op orde daar.
 
iMaccer
Zojuist probleemloos het 3 halen 2 betalen kabelpakket van UPC geïnstalleerd. Alles werkte in no time. Heb uiteraard meteen goede bekabeling getrokken (had ik voorheen ook bij Wanadoo/Orange gedaan). De beloofde internetsnelheid wordt zonder meer gehaald.

ADSL modem op de lijn van Orange uitgezet. Toch maar eens gekeken of het inderdaad niet meer werkt als de sessie is beëindigd. Dus toch wel, ook al hadden ze in de brief gezet dat het contract per 04-07-2008 zou worden beëindigd. Vetrouw het niet, dus morgen maar incassoblokkade voor Online op de bankrekening laten plaatsen.

Duidelijk een administratief rommeltje bij Orange/Online, dus wanneer je toch al eigenlijk onder het jaarcontract uitwilde heb je nog maar enkele dagen de kans om op te zeggen.
Advies: stap dan wel over naar de kabel, scheelt je een boel ergernis en offline tijd.
 
loislane79
Nou, bevestingsbrief van Orange noch -e-mail nog niet gehad. Maar hedenavond merk ik wel dat ik niet meer bij mijn webmail kan (geeft niet gebruik toch al jaren gmail) niet meer kan inloggen op Mijn Online en dat de telefonie eruit ligt. Maakt ook niet uit, had toch nog KPN aangehouden, ondanks diverse pogingen via de telefonische aqcuisitie van Orange om volledig over te stappen op Orange.
Maar vooralsnog heb ik wél gewoon internet...
Flauw hoor dat ze zo'n slechte service verlenen.
Vrijdag meteen Xs4all aangevraagd. Bevestigingsbrief heb ik al binnen. Nu eens kijken hoe snel zij het allemaal gaan doen.
Een vriend van ons werkt als monteur bij de KPN. Hij kan ook in de kastjes. Hij vertelde ons dat het niet uitmaakt wanneer het ADSL-signaal van de lijn is gehaald om weer een nieuwe ADSL-aansluiting te starten.
Dus dat van die drie maanden een schone lijn klopt volgens hem niet.

 
rrozema
Nou, dat zou goed zijn. Laat de uitkomst maar weten!
 
loislane79
Nou het wordt steeds gekker. Vandaag een retourdoos in de bus gekregen.
Met nu ook de mededeling in de bijgaande brief dat hiervoor 12,50 in rekening wordt gebracht.
En dat alle meegeleverde kabels ingediend moeten worden..
goh Ik heb al een paar jaar Orange en een verhuizing meegemaakt, ik weet me god niet meer welke kabeltjes er destijds bij zaten.

Maar... ik heb nog steeds geen bevestigingsbrief gehad van Orange over de opzegging. Ook geen mail (althans die kan ik al niet meer checken, die is geblokkeerd).
Dus wat zijn ze aan het doen daar joh!
Hoe moeilijk is dit nou?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OPzeggen kan nu zonder problemen :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Advertentie