obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Is online telefonie nog überhaupt te gebruiken??
willempie
Update aangaande "haperende telefonie online naar online " d.d 5-09

Recentelijk bij 4 online klanten in het land het volgende vastgesteld. Bellen:
1) van online livebox naar online livebox:
- hapert zo erg dat het gesprek door de dode tussenpozen van 5- 15 seconden volledig onverstaanbaar is.
2) van online livebox naar achter livebox liggende kpn nummer:
- geeft in gesprek, terwijl andere kant niet in gesprek is
- geeft 1- 2 keer na kiezen nummer direct dode lijn, die afgesloten wordt na 30 sec met in gesprek. De andere kant meldt, dat de bel wel overgaat, maar dat zij bij opname niets horen.
- geeft na 1 minuut een dode lijn, die dan afgesloten wordt met in gesprek.
3 Online livebox direct naar kpn nummers
- idem als 2.
4) online naar andere voip aanbieders
- weet nog niet

Ik vermoed dat dit ALLE online telefonie gebruikers betreft. Internetten gaat redelijk goed. Wel slomer dan eerst te doen gebruikelijk (30% snelheid eraf). Bekabelings- of toestelproblemen uitgesloten. Zit achter isra punt. Toestel is ouderwets analoog kpn toestel op livebox. Downloaden:nee. Vermoed dat het probleem niet in de liveboxen zit, maar in de netwerksoftware bij Online.

Klacht gemeld bij online. Zij willen lijst van wie, naar wie, waar, wanneer, tijd. Sindsdien (08-09) aan het loggen. Is nog bozere droom dan eerder verondersteld (alleen online naar online problemen).

Factuur afgelopen maand gecheckt:
1) sinds vermoedelijk 19-08 of kort daarvoor probleem ontstaan
2) 3 keer in 1 minuut hetzelfde nummer 2, of 3 keer gebeld met duren van 1 -7 sec. Erg logisch als die lui op vakantie waren en ik antwoorder aan de telefoon kreeg om die kort later opnieuw te bellen.
3) ook geen verbindingen (afbreken om verkeerd nummer ingetoetst) worden getikt voordat verbinding is ontstaan

Laatste weken soortgelijke incidenten in aantal sterk toegenomen.

Ik weet nog niet precies hoe ik ze ga benaderen. Misschien wacht ik wel het "eind van de ingrepen" af op 14-09. Als het dan nog niet opgelost is, stel ik ze in "gebreke vanwege niet presteren". Ze krijgen van mij dan nog 2 weken de tijd om de zaken technisch op te lossen en te verrekenen. Zo niet volgt contractbreuk.

Zou jammer zijn, maar ik denk niet dat we dan veel andere keuze hebben.
Gewijzigd door willempie op 11 september 2008, 13:09
 
Boblor
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd problemen met de telefoon via LiveBox.
Bij uitbellen naar vaste en mobiele nummers krijg ik constant de ingesprek toon te horen.
Kan wel gebeld worden.

Ik zie dat er mogelijk werkzaamheden zijn aan de verbindingen: http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html

Ben benieuwd of dit de oorzaak is en hoelang dit gaat duren. Het resetten zoals ze aangeven heeft (nog) niet gewerkt. Later nog maar eens proberen.
 
mecheltje
Hier in Amsterdam het zelfde probleem. Bij uitbellen ingesprekstoon kan wel gebeld worden
 
gefrustreerddoorlivebox
Ik heb hetzelfde probleem. Omdat het het zoveelste en zovaakste probleem is, wil ik ze ook in gebreke stellen en mijn contract verbreken.
Misschien komt het door die aangekondigde werkzaamheden ja...maar ik vraag me af of ik de extra kosten die ik maak doordat ik steeds met mijn mobiel naar iedereen moet bellen terwijl ik een dag thuis werk op online kan verhalen....
En ik vind het belachelijk dat ze ook nog eens vragen om het bij te houden, aangezien het constant is, en ik denk dus ook bij iedereen. Levert alleen maar extra werk op, alsof het nog niet frustrerend genoeg is.
Ik had het wel netjes gevonden als ze via de mail hadden gewaarschuwd voor werkzaamheden en ook wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn
 
mecheltje

Quote

mecheltje schreef:
Hier in Amsterdam het zelfde probleem. Bij uitbellen ingesprekstoon kan wel gebeld worden


17.15 uur telefoon werkt weer goed, denk dat het de werkzaamheden zijn geweest zoals die staan aangekondigd !!
 
gefrustreerddoorlivebox
het haperen blijft! Een gewoon gesprek voeren is onmogelijk, en ik blijf genoodzaakt mijn mobiel te gebruiken
 
Boblor
Het lijkt er inderdaad op dat de werkzaamheden, zoals te vinden op de Online website, de oorzaak zijn geweest.
Vanavond werkt de telefonie weer zoals het hoort (Internet is niet onderbroken geweest voorzover ik gemerkt heb).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is online telefonie nog überhaupt te gebruiken??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie