obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Slechte verbinding.
Reinier
sinds 2005 hebben wij adsl-go van Wanadoo ( 1,5mb ), nooit problemen gehad ook niet met Orange tot eind september dit jaar. Opeens uitvallend internet, zonder iets aan het modem, router of bekabeling veranderd te hebben. Dachten dat het met een landelijke storing te maken had en het half september wel over zou zijn.
Niet dus. Het is inmiddels beter geworden maar nog steeds slecht: heb nu een 30 kB/s down snelheid ipv de normaale 150 kB/s. oplossing: stroom van router afhalen en even later er weer opzetten of router herstarten. via beide manieren heb ik na een paar minuten weer een 1,5mb verbinding. Jammer genoeg niet voor lang; na een aantal uur (ong 5) begint het uit te vallen (op alle pc's tegelijk) en eindig ik met een 800kb verbinding. ook de volgende dag heb ik nog steeds 800kb maar na nog een enkele keer uitvallen, vaak de zelfde dag nog, eindig ik op 300 kb. Waarna het noodzakelijk is de stroom van de router af te halen of deze te herstarten voor een normale verbinding. Ook het resetten van de router bood geen verbetering.
info:
Line Status Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 288
Uptime 1d 02:02
kBytes Tx/Rx 79292 / 283179

Product Name = SpeedTouch 510
Vendor Name = THOMSON
Software Version = 4.2.7.16.0
Serial Number = 0436FGMNT
CLI Version = 1.2.0
Bootloader Version = 2.0.5
ASIC Version = 1b01
Board Name = ADNT-Q
Modem Label Version = 2.11.36

Modem -> Router(SpeedTouch 510) -> 3 pc's (xp+ubuntu)

Iemand die denkt te kunnen helpen?
 
rrozema
Als je een livebox had gehad, dan zou ik je direct gevraagd hebben contact op te nemen met de helpdesk; de liveboxen uit 2005 (en hun voedingen) vertonen vaak dit soort problemen. Ze hebben het een tijd lang goed gedaan maar gaan na verloop van tijd kuren vertonen.

Jij hebt echter geen livebox maar een speedtouch. Hoewel ik daar nog niet eerder van gehoord heb, kunnen die natuurlijk ook dergelijke problemen krijgen. Je kan eens proberen een andere modem/router aan te sluiten om te testen of het dan wel goed is. Maar het kan in ieder geval geen kwaad eens contact op te nemen met de helpdesk. Mogelijk zeggen ze zelf wel dat ze het modem voor je vervangen; het is tenslotte al een oudje aan het worden.
 
Reinier
Dit was uiteindelijk ook 1 van mijn ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Ik overweeg nu over te stappen naar ADSL extra omdat je dan een Livebox ontvangt en ik een betere download snelheid krijg. Hopelijk is dat de oplossing.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie