obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Aanbevolen setup voor media streaming network
squeezecheeze
Ok, daar gaat 'ie.. Mijn ogen tollen nog van het afspeuren van deze en andere fora maar nu lijkt me de tijd rijp voor deze post.

Ik wil namelijk het volgende bereiken, een stabiele, kosten efficiente en energiezuinige media streaming netwerk in mijn woning (110m2 1 vloers appartement).

De onderdelen die erin komen en reeds in bezit zijn;

1Logitech squeezebox Duet, 2 receivers
1Digitech HDX-1000 Network Media Tank met 1Tb SATA
2 MacBook's en een iMac
1 oude D-Link 264 (DHCP uitgeschakeld en zodoende eigenlijk werkend als wireless AP)
1 Orange Livebox

Tot zover duidelijk...

Nu komt het, ik ben ontevreden over de mogelijkheden die de huidige setup biedt;

1. een van de laptops of iMac moet aanstaan voor squeezecenter
2. de harde schijf van de HDX is alleen door datzelfde apparaat te gebruiken, tenzij een van de pc's als server dienst doet
3. er is geen vaste dienst die nu zorgdraagt voor periodieke backups
4. Wireless N nu niet beschikbaar..

Wat ik wil..

Ik zoek een elegante manier om mijn thuisnetwerk verder te verfijnen dmv;
a. het plaatsen van een NAS (denk aan Synology Diskstation DS209+ (800MHz, 512MB RAM, 2x 1Tb schijf) of een Linux server (denk aan shuttle K45 met dual core processor, 2GB RAM, 2x 1 Tb schijf etc). Beide van deze opties kosten ongeveer 500 euro...
b. de huidige combinatie livebox-DI-264 te vervangen voor een wireless-router met ADSL2+ modem zoals de Netgear Rangemax Wireless N DG834N

Het advies dat ik van jullie zoek;

I. Algemeen; aanvullingen en opmerkingen, hoe hebben jullie het voor elkaar?
II. De NAS vs een Server... Naar mijn mening biedt de barebone shuttle als server uiteindelijk voor exact hetzelfde geld meer mogelijkheden dan de NAS, toch?
III. De Livebox met wireless router.. Deze levert toch veel beperkingen mbt het opzetten van een netwerk zonder DHCP met correct geconfigureerde portforwarding en uPnP etc. Dit is vooral voor de bit-torrentclient van de HDX en het internet radio verhaal van de squeezebox belangrijk. Volgens mij zou een krachtige router/modem combi met stevige firmware hier soelaas bieden?!?

Deze donker dagen rond de kerst lenen zich uitstekend voor dit project en ik verheug me ook zeer op jullie inbreng.

Bij voorbaat dank!!!
Gewijzigd door squeezecheeze op 17 december 2008, 13:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aanbevolen setup voor media streaming network', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie