obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thuiswerken met VPN (Livebox)
jpnec
Hallo,

Ik heb al gezocht hier op het forum maar kan niet het juiste antwoord vinden.

Op m'n werk staat een server waarop ik moet kunnen werken vanuit thuis. Dit zou dan moeten gebeuren via VPN. Nu heb ik al van alles geprobeerd maar ik krijg geen verbinding (op Linux en op Windows niet).

Is dit uberhaupt mogelijk met een Livebox? Ik heb er verder geen router meer tussen hangen oid (behalve de Livebox zelf dan). Echt heel irritant dit.


Bedankt alvast!

Shock
 
rrozema
Sommige oudere VPN verbindingen werken inderdaad niet over de livebox. De meeste moderne echter wel. Welke vpn probeer je te gebruiken?
 
jpnec
Ik ben er niet zo heel erg in thuis... maar het gaat via OpenVPN, ik heb 2 certificaatbestanden en een keybestand. Hiermee moet ik kunnen connecten naar een server. Bedoel je dat? Ik heb die Livebox overigens al vanaf de tijd dat het nog Wanadoo was.
Gewijzigd door jpnec op 02 februari 2009, 12:38
 
jpnec

Quote

erwinvos schreef:
Ik werk zelf met een citrix vpn verbinding op basis van een token. Dit werkt zonder problemen.
OpenVPN ken ik niet, maar als er bijv. specifieke poorten moeten worden opengezet moet je dit instellen in de Livebox
Ik heb port 1194 al geforward maar dat lijkt inprincipe niet nodig aangezien ik niet de server ben en dus naar buiten connect.
Ik vind het maar irritant dat het niet werkt... Zal vanavond maar eens bellen met Online ook al weet ik nu al dat dit nutteloos is.
 
jpnec
Nou nou daar ben ik veel mee opgeschoten met dat telefoontje als je afgekapt wordt dat het niet wordt ondersteund. Heeft vrij veel met ondersteunen te maken als ze iets zelf blokkeren op een of andere manier...


Heeft echt niemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb het echt op korte termijn nodig en mijn ideeen raken op...
 
TCP_IP
Ken het programma verder niet maar kan wellicht proberen te helpen.
Gebruik je openVPN op linux of windows?
Welke foutmelding krijg je precies?

*Indien op Windows, firewall e.d. allemaal uitgeschakeld?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
jpnec

Quote

TCP_IP schreef:
Ken het programma verder niet maar kan wellicht proberen te helpen.
Gebruik je openVPN op linux of windows?
Welke foutmelding krijg je precies?

*Indien op Windows, firewall e.d. allemaal uitgeschakeld?
Ik wil het gebruiken op Linux, hier zit een speciale mogelijkheid in (zonder gedoe)... Maar ik heb het ook op Windows geprobeerd met een speciaal OpenVPN programma en dan werkt het ook niet. Heb de firewall uitstaan (ook op de livebox heb ik deze al uitgehad)...
 
Lizard
Even een cross-post uit het [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) topic op tweakers:


Quote

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?

  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thuiswerken met VPN (Livebox)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie