obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen of slechte telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Nummer niet te bereiken via Online, wel via KPN
Thasaidon
Een tijd geleden moest ik een winkel in mijn woonplaats bellen.
Na het nummer opgezocht te hebben op internet pakte ik mijn vaste telefoon en belde het nummer.
Ik kreeg een bandje te horen dat het nummer niet in gebruik zou zijn.
Vreemd, want ik had het nummer toch echt goed ingetoetst.
Na het nummer gecontroleerd te hebben en nog een paar keer gebeld te hebben bleef ik het bandje krijgen.

Uiteindelijk heb ik mijn mobiel gepakt en het nummer weer gebeld. Wat scherts mijn verbazing... het nummer gaat gewoon over en ik krijg de winkel aan de lijn.
Omdat ik zeker wilde zijn, heb ik na dat telefoontje het nogmaals geprobeerd met mijn vaste toestel, maar weer kreeg ik het bandje.

Kortom, vanaf mijn vast toestel (alleen Online telefonie) kreeg ik een bandje met "nummer is niet in gebruik".
Terwijl met mijn mobiel (KPN) werkte het wel. (Ook vanaf een Telfort gsm werkte het wel)

Ik heb de Online helpdesk gebeld met dit probleem en ze zouden er naar kijken.
Na een dikke week werd ik terug gebeld met het verhaal dat binnen het Online netwerk alles goed was en het dus niet aan Online lag. Of ik dus maar even zelf met KPN wilde gaan bellen om deze storing door te geven.
WTF???
Ik ben klant van Online, bel via Online, dus verwacht ik ook dat Online dit probleem oplost! Ik ben klant bij Online en ga als klant van Online dus niet KPN bellen.

Ik kreeg dit de Online medewerker niet aan zijn verstand, dus heb uiteindelijk het gesprek maar verbroken.
Gelukkig hoef ik die winkel niet dagelijks te bellen, want tot op heden kan ik dit nummer nog steeds niet bellen via Online.

Iemand anders hier ook ervaring mee?
 
Tiger
Gelukkig heb ik geen telefonie van Online maar dit is OOK AL WEER een bevestiging dat het niet goed werkt bij Online dit lijkt mij weer een leuk item voor Kassa of Tros Radar dat die via de TV maar kenbaar maken dat ze het nog altijd niet goed geregeld hebben misschien dat ze dan eindelijk eens wakker worden maar ik denk niet dat dit lukt.

Het wordt eens tijd dat Online de klant die eigenlijk Koning moet zijn leverd waar hij/zij voor betaald.

Tiger
 
Thasaidon
Ach, dit is "gewoon" het zoveelste probleem met Online telefonie.
We worden regelmatig op onze mobiele telefoon gebeld, dat we weer niet te bereiken zijn.
Of we willen bellen en hebben dan geen kiestoon.
Of wel een kiestoon, toetsen het nummer in en vervolgens is de lijn dood...

In alle gevallen moeten we voor de zoveelste keer de Livebox resetten en dan werkt het weer (even).

Gelukkig hebben we iig geen last van "spook telefoontjes" na de laatste firmware update,
Die hadden wij al VOOR de laatste firmware upgrade. Wink
De telefoon gaat dan 1x over, het display laat niets zien (nummer herkenning), en daarna is het klaar.

En voor wat betreft Tros Radar en andere programma's...
dat is leuk, maar dat helpt maar even. Wanadoo (en Orange) zijn al vaak genoeg in die programma's geweest, beloven dan van alles, maar 9 van de 10 keer gebeurd er toch niets omdat het een structureel probleem is waar ze toch geen oplossing voor weten.
Gewijzigd door Thasaidon op 10 september 2009, 14:12
 
Tiger
Als het niet naar behoren werkt kan je ze toch in gebreke stellen en kunnen ze het niet oplossen kan jij je contract laten ontbinden omdat ze een produkt leveren wat niet goed werkt en je betaalt tenslotte voor iets wat WEL GOED werkt.
Laat je in elk geval niet met een kluitje het riet in sturen en eis dat ze het in korte tijd oplossen.
 
Thasaidon
Tiger,

Ik ben het helemaal met je eens.

Maar "in het begin" waren er niet echt goede alternatieven, want die manier van telefonie stond toen nog in de kinderschoenen. Daarnaast hadden we toen ook nog KPN er naast omdat dat nog moest, dus viel het niet zo op of we nu op ons Online of KPN nummer gebeld werden.

Sinds we verhuisd zijn hebben we KPN er eindelijk af kunnen gooien. En toen begonnen we pas te merken hoe vaak Online telefonie er uit lag. Mijn hoop was dat de problemen wel over zouden gaan naarmate de technologie zich verder zou ontwikkelen, maar helaas.

Bij het bellen van de helpdesk kwam het er altijd op neer dat ik de Livebox maar moest resetten waarna alles het weer deed. Ze konden namelijk nooit problemen zien.
Dat soort antwoorden en oplossingen werd ik snel beu, en dus belde ik niet eens meer, maar resette ik gelijk de Livebox. Ik heb er zelfs een tijdje een tijdklok tussen gehad, die iedere morgen om 5 uur de stroom uitschakelde en om 5:05 weer inschakelde, omdat we bijna dagelijks een storing hadden.

Gelukkig komen de problemen de laatste 2 jaar wel minder vaak voor en als het voor komt is het met vlagen. Zo hebben we maanden nergens last van, en dan heb ik weer van die dagen dat ik de livebox 2 of 3 keer per week moet resetten.
Van de week had ik ook zo'n dag, maar toen was er een algemene telefonie storing, dus begrijpelijk.
Nadeel bij mij was echter dat ook mijn internet er 4x uit gelegen had diezelfde dag, omdat de Livebox gewoon helemaal niets meer deed (ook webinterface niet meer).
En iedere keer was de oplossing het resetten van de livebox.

Online internet is gewoon goed en werkt al jaren zonder problemen (netwerk storingen daargelaten).
Maar telefonie is en blijft nog steeds brak.
Eisen dat ze het oplossen kan, maar ik weet uit ervaring (heb zelf ook bij een ISP gewerkt) dat dit soort technische problemen niet zomaar opgelost zijn, zeker niet als het probleem (volgens mij) in de livebox zit of in de DSLAM, anders zou ik niet kunnen verklaren dat een reset van de Livebox de boel weer werkend krijgt.
En ondertussen hebben we al aardig wat van die Liveboxen gehad, maar dat heeft nog steeds niet geholpen.

Maargoed, nog een paar maanden en dan is hier glasvezel beschikbaar. En dan ga ik echt wel over.
Gewijzigd door Thasaidon op 10 september 2009, 20:49
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummer niet te bereiken via Online, wel via KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie