obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
qos queues instellen Speedtouch 706
jjczon
In januari ga ik over op Online, maar na het lezen van het forum heb ik twijfels of ik daar goed aan doe.
Momenteel heb ik een Speedtouch WL780 die ik in moet leveren. Waarschijnlijk krijg ik de Speedtouch 706 (standaard modem)
Recent had ik echter met mijn huidige provider wat problemen met bellen via BudgetPhone. Na wat Googlen had ik ergens gevonden hoe je de user.ini aan kon passen zodat je voice pakketjes in de queue 5 terecht komen en dus de hoogste prio krijgen.
Nu ben ik bang dat deze aanpassingen dus bij het Online modem niet gaan lukken en ik dus een hakkelende SIP verbinding ga krijgen.

Nu kan ik natuurlijk een Speedtouch WL 780 terug kopen, en deze naar eigen smaak aanpassen.
Zijn er toch nog dingen te regelen via de telnet sessie om de VOIP QoS in te stellen?

John
 
I R Baboon
De 706 van Online staat geen CLI toegang meer toe.
Vroeger was dat via een hack wel mogelijk.
Toen kwamen we erachter dat de meeste CLI commando's verwijderd waren uit de firmware.
Het .ini bestand kan je ook niet meer inladen in de router. Die weg is nu ook gesloten.

Als je geen gebruik maakt van telefonie van Online zelf, adviseer ik je om een eigen router met VOIP te kopen.
Dan ben je baas over je eigen verbinding.
Gewijzigd door I R Baboon op 26 december 2009, 15:31
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jjczon
Nu gaat het mij niet speciaal om een router met VoIP, ben in bezit van een ATA, hardphone en Gigaset SIP. Intern draai ik momenteel 3CX op een WHS tot volle tevredenheid. De Speedtouch WL780 geeft wat problemen met externe SIP aanmeldingen. Voorheen met mijn Sitecom modempje kon ik vanaf mijn werk keurig met een SIP phone inloggen. Met de Speedtouch ging dat niet meer.
Zal eens rondneuzen welke modems/routers aan mijn wensen voldoen, misschien is een WRT54GL in staat tot de dingen die ik wil.
Tot voor kort had ik nooit problemen met de kwaliteit van mijn gesprekken, eindelijk gevonden hoe het op te lossen. Dus zal eerst eens afwachten hoe het bij Online gaat. Moet ik toch weer iets doen om de kwaliteit te verhogen (waarschijnlijk wel) dan zal ik daarna wel een ander modem/router kopen.

John
 
I R Baboon
Ik heb ook een 780WL en heb nog nooit problemen gehad met de kwaliteit van de verbinding.
De SIP server is Voipbuster.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jjczon
Zoals ik al zei, ik ook niet tot begin december. Op een gegeven moment werd er geklaagt dat af en toe mijn spraak weg viel. Provider was voor inkomend voornamelijk XS4ALL en uitgaand nationaal via Budgetphone en mobiel en internationaal via Voipbuster.
Al ruim een jaar bel ik nationaal al uit via Budgetphone en nog nooit problemen gehad, totdat ik mijn nummer gemigreerd had en mijn migratie naar Online aangevraagd had. Toen ergens op een een forum gevonden om het in ieder geval tot op het modem af te vangen. Werkt nu weer goed.. overmorgen over op online.

Intern draait nagenoeg alles op qos, alleen mijn SIP-centrale thuis ondersteund het nog niet, dus vanaf Budgetphone zie ik netjes alles binnenkomen met qos alleen na mijn SIP-centrale (3CX op WHS) haalt deze de tagging er vanaf. Helaas geen direct IP-audio tussen router en telefoon. Sad

Gewoon even afwachten wat het gaat doen, anders misschien nog even rondkijken voor een ander modem die wat meer toe laat. Is nog even de vraag of ik mijn WL780 uberhaupt in moet leveren. Collega heeft meer dan een half jaar terug dezelfde move gemaakt en heeft zijn oude modem nog steeds.

We gaan het beleven.

John
 
I R Baboon
Oh, ik had over je SIP centrale heen gekeken. Is natuurlijk een heel ander verhaal dan de SIP van de 780.

Mag ik je tip weten over het tweaken van de 780?
Lijkt mij interessant.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'qos queues instellen Speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 mei 2016
Advertentie