obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
IMAP instellen voor online?
Fluxxtux
Goed ...

Online biedt zoals velen al vermoeden de mogelijkheid om het IMAP protocol te gebruiken voor mailbox synchronisatie.
Het serveradres hiervoor is inderdaad: imap.online.nl (IP adres: 194.134.41.23) (poort 143)

Je inloggegevens zijn hetzelfde als bij een POP3 verbinding.

Gebruikersnaam: Je volledige emailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord dat je van Online hebt gekregen voor dit adres


Met deze basis gegevens kan je een IMAP verbinding opzetten met de online mailserver, deze maakt geen gebruik van versleutelde verbindingen, biedt zelfs de optie daar niet voor, dus als je apparaat deze opties heeft (bijv. TLS / SSL) dien je deze uit te schakelen.

Let wel op, IMAP is niet geschikt voor het verzenden van email, hiervoor dien je nog steeds de SMTP server van online te gebruiken (smtp.online.nl)(poort 25)
Ook de SMTP server biedt geen versleuteling (TLS / SSL) dus ook deze dien je uit te schakelen.
Nog een tip, je kan de Online SMTP server alleen gebruiken via een Online aansluiting (dus via Wi-Fi bijv. voor je Ipad/Iphone) als je gebruik maakt van je mobiele (3G) verbinding dien je de SMTP server van je mobiele provider te gebruiken.


@ouwegek
Ik zie dat je een beveiligings waarschuwing krijgt omdat de POP3/SMTP servers van online geen versleuteling gebruiken, dat klopt, de Online server biedt hiervoor ook geen ondersteuning, dit is echter niet erg vreemd, het merendeel van de providers ondersteunt dit niet.
Ook geef je aan dat het niet handig is om op een publieke locatie de online SMTP server te gebruiken, hoewel je gelijk hebt, dat zal ook niet lukken, zoals eerder vermeld, de SMTP van online is alleen via een Online aansluiting te benaderen.


@rrozema
Je hebt gelijk, Online heeft IMAP in het pakket, ze promoten dit niet actief, erger nog, het wordt ook niet ondersteund door de helpdesk, IMAP gebruikers zullen het dus zelf moeten uitvogelen, ook dit kan ik echter wel begrijpen, IMAP wordt zelden gebruikt, het gros van de gebruikers werkt gewoon met POP3.

Ook is het waar dat in het verleden IMAP niet werd ondersteund, en nu ineens wel.
Dit komt omdat Online een poosje geleden is overgestapt op een nieuw software pakket voor o.a. de email dienst, wat er eerder werd gebruikt is me niet bekend, ik weet wel dat ze nu de 'Zimbra Collaboration Suite' gebruiken, niet alleen voor de email, maar ook voor de Online Opslag dienst.
Zimbra schijnt IMAP standaard in het pakket aan te bieden, en Online zal wel gedacht hebben ... "als het er dan toch bij zit ... waarom niet ?"
FluXxTux
@Your Service
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IMAP instellen voor online?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie