obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 22:16
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sinds vandaag bij Online: spijt!!

dmind
Sinds vandaag online via Online, overgestapt van KPN.
Had een 8/1 abonnement bij KPN, nu een 20/1 abonnement bij Online.

Bij KPN haalde ik maximaal 6 MBit down, en 1 MBit up
Nu bij Online: 2-4 MBit down, 1 MBit up... drama!

Ik (3141CH) zit volgens de statistieken nog geen 800 meter van de centrale in Maassluis.
Modem traint in op een (schandalig lage) 13 MBit / 1 MBit

Volgens de site van Online zou ik 10-14 MBit moeten halen, leek me wel oke! Heb nu vreselijk veel spijt en ga morgen de helpdesk bellen, want dit pik ik niet.

De statistieken van mijn modem:

Actief: 0 dagen, 2:05:34
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 13.289
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 13,20 / 210,55
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 23,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 10,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.250
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 3
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2


Aansluiting is (nagenoeg) identiek aan die van KPN, enkel er is een KPN splitter minder in gebruik.
Kabeltjes zijn ook zo kort als mogelijk (alles bevindt zich in de meterkast).
Draadloos via router, bedraad direct vanaf de modem en bedraad via powerlan maakt allemaal niets uit, max 4 MBit... fantastisch Sad
 
data-full-width-responsive="true">
TCP_IP
Hoe test je en met meerdere pc's ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dmind
Via speedtest.nl, zowel laptop bedraad (direct op modem) als wireless (via router), en computer boven zowel bedraad (via powerlan) en wireless (via router).

Computers zijn gegarandeerd virus en spyware vrij. Speedtest met KPN gaf stabiel 6/1; Online instabiel 2-4/1

Vriendin merkte 'live' dat internet aanzienlijk trager is en soms zelfs heel traag en youtube hapert... Vanmiddag viel de verbinding enkele keren weg zei ze, maar heb ik nog niet gemerkt.
 
TCP_IP
Sorry dat ik het zeg, maar speedtest.nl vind ik vrijwel de slechtste site om je snelheid te checken.

Download eens het 500MB bestand (500M.bin) en kijk eens hoe snel het dan gaat. En het liefst meerdere keren op verschillende tijdstippen.


ftp://ftp.online.nl/pub/test/


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dmind
Al stukken beter, 500 kb/sec... ofwel 4MBit... Sad Speedtest en jouw document geven op dit moment het zelfde resultaat ;(
 
TCP_IP
Hmm apart.

En als je meerdere downloads naast elkaar zet, haal je dan wel hogere snelheden?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
I R Baboon
Ik zou eerst de router een fabrieksreset geven.
Dan de lijn testen met één pc bedraad aangesloten.
De rest zolang afkoppelen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
dmind
Beste I R Baboon, ook zo'n reset vanmiddag al uitgevoerd, hielp helaas niets.
Ik ben bang dat het een lang verhaal gaat worden met Online, maargoed, hopelijk kan de helpdesk iets voor me doen morgen (al heb ik het niet zo op helpdesks, geloof niet zo in de kunde daarvan na eerdere ervaringen in een grijs verleden).
 
I R Baboon
Je traint op zich niet verkeerd in. Daar zit het probleem niet.
Je zal dan toch moeten bellen met ze. Het is niet anders.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wanabo
Inderdaad zou je gezien de intrain waarden hogere snelheden verwachten.

Kan het niet aan een overbezette centrale liggen?
Probeer eens een heel rustig moment. Vlak voor het slapen gaan of direct na het opstaan.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds vandaag bij Online: spijt!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Online account instellen lukt niet Email 6 05 augustus 2018, 15:08
Online VOIP instellingen Zyxel configuratie en problemen 2 06 juli 2018, 12:21
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
Lijst kanaalnummers Online TV. Algemeen 1 19 mei 2018, 18:36
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online 8 16 mei 2018, 20:59
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:20:26
| meer240703:16:52
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update