- Ik heb Ziggo Z1 3MBit, 19,95 p/m
- Ik wilde sneller internetten voor dezelfde kosten.
- Kwam uit bij Online Snel internet tot 20 MBit voor 20,- p/m en heb dat besteld, maar mijn Ziggo nog niet meteen opgezegd
- Ik woon in een nieuwbouwwoning die in 2009 is opgeleverd, dus alle bedrading is nieuw.
- Online internet aangesloten, direct op KPN punt met bijgeleverde kabel, verder geen splitters, telefoon oid aangesloten.
- Ik heb via speedtest.net een snelheidstest gedaan van mijn Ziggo, en wat schetst mijn verbazing: 6MBit!!! Nu blijkt Ziggo de snelheid te hebben opgewaardeerd, dus dat kan kloppen.
- Maar ik dacht met online internet zeker nog veel sneller te kunnen, ook de postcode check geeft aan 12-16 MBit.
- Ziggo afgekoppeld, Online aangekoppeld: speedtest.net geeft 7.2 MBit?!?! Lijkt me veel te weinig.
- Verder valt me op dat de dB verzwakking waarden erg hoog zijn voor een *nieuwe* adsl lijn en dat het model maar op 8mbit intraint.
Ik ben er dus 1Mbit mee opgeschoten... niks dus... heb bij online op de website en helpdeskformulier ingevuld....
Wie heeft dezelfde ervaring??
Zie onder mijn (enig zins vreemde adsl router db en error gegevens):
Dat is niet bepaald goed ofzo.
Kijk je bedrading toch eens na of omschrijf hoe je het momenteel hebt aangesloten met vermelding van lengte en type kabels.
Die 4 miljard CRC fouten zijn plotseling verschenen. Het waren er 10 oid, daarna meeteen 4 miljard.
Ik denk dat dit een firmware fout / of foutmelding is. Het is FFFFFFE0 hex, misschien is dat een foutmelding code.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het modem 4 miljard keer een fout heeft gezien, terwijl er bij lang en na niet zoveel data is getransporteerd.
Zou je eens naar mijn dB verzwakkingswaarden kunnen kijken.
Ik kan met mij elektroachtergrond niet verklaren waarom dat 38 dB is, zonder te concluderen dat er een (aard)fout in de lijn zit, of aan de kpn kant een verzwakker.
Het modem is met de meegeleverde grijze kabel (1,5m) aangesloten op lijn 1 van het kpn aansluitpunt. Verder is lijn 2 op het aansluitpunt niet aangesloten.
Ik heb er ook een kabeltje van 0,5 meter tussen gezet (wat ook in de doos meegeleverd wordt) maar heeft geen verbetering in de intrainsnelheid opgeleverd.
Verder een cat5e tussen modem en router, maar daar zit m.i. het probleem niet.
Nee, de FEC en CRC errors lopen niet op, terwijl ik wel download.
Ik denk niet dat er werkelijk 4 miljard errors geweest zijn, maar weet het niet zeker aangezien ik geen technische handleiding van het modem heb.
In 5 seconden kunnen geen 4 miljard fouten optreden.
Hieruit kun je bijna niet anders afleiden dat 't' een soort fout code/ melding is... maar welke???
En het modem traint na reset nogsteeds in op 8Mbit.
Verder valt het me op dat de lijnverzwakking van 39 dB wel erg hoog is voor een gloednieuwe lijn, zou kpn er een verzwakker op hebben zitten?
Hiermee in ieder geval duidelijk gemaakt dat die errors fictief zijn min of meer. Kan er weinig uit opmaken.
Lijkt er een beetje op dat je lijn ergens buitenshuis niet goed is.
Hiervoor moet je toch even contact met Online opnemen om metingen te laten verrichten.
Kan via het forum: Online Service Team
Dan krijg je meteen contact met 3e lijns.
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30